Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2015 11:53 am 

Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm
Berichten: 47
Ik heb de rempompjes van de kart voorzien van nieuwe o-ringen enkele dagen geleden, maar gisteren tijdens het karten zag ik dat er nog steeds wat olie uitlekt.

Waar zou dit aan kunnen liggen? de ijzeren busjes hadden aan 1 kant wat slijt, de zwarte lak is er vanaf, voor de rest niks merkbaars.
Kan het dan toch daar aan liggen?
Ik zag ook dat er aan de remklauw aan 1 busje precies wat olie uitkwam bij het induwen van de rem.

Wat raden jullie mij aan om te doen?
ik weet niet welke rem olie erop zat, ik heb de "shell advance brake plus dot 5.1" gebruikt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 7:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Heb precies hetzelfde mee gemaakt, revisiesetjes erin en toch lekte die. Er zat maar een hele lichte slijtplek in de remzuiger. Heb toen een nieuwe besteld bij CRG Holland, en sindsdien geen problemen meer.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 10:42 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Niet beter te weten staat er op de hrc van een ven5 systeem een aanbeveling voor service termijn en de aanbevolen remvloeistof soort te dot 4 iig bij de kart van mn dochter wel.
Op zich is het niet zo n punt om dot 5.1 in een dot 4 systeem te doen maar het dient weinig doel, zeker als het niet volledig ververst wordt en de extra kwaliteiten van de 5.1 niet volledig benut worden omdat dot 4 al volstaat. 5.1 heeft dezelfde basis als 4, tenslotte zijn het beide alcoholen, maar dan met andere toevoegingen zoals bijv silicium. Mengen is dus mogelijk maar minder gewenst. Dot 5 mag je niet gebruiken samen met een dot 3, 4 of 5.1 omdat dit een remvloeistof op silicone basis betreft.
Afgezien van de remvloeistof, krassen putjes of slijtplekken in remzuiger of remcilinder zijn nooit goed nieuws. Als het teveel is voor een remcupje om op te vangen zal je lekkage hebben en mogelijk ook slijtage en een minder fijne bediening ik neem aan dat je het hr cilndertje gecheckt hebt op oneffenheden en of krassen en of slijtage en een gehoond hebt of op z'n minst als bij honen kruislin bewerkt met nat zeer fijn schuupapier, iets van korrel 800 a 1000. Dit kan nooit onrondheid of oneffenheden oplossen maar vaak nog wel lekkage voorkomen, alles is tenslotte gladder. Daarna alles goed reinigen met remmenreiniger en in elkaar zetten met zgn ate (uitgesproken als atee) vet, evt in een noodgeval met schone remvloeistof. Natuurlijk moet de gehele reminstallatie uit het oogpunt van veiligheid en schade aan lak in ruste en onder alle rij omstandigheden lelvrij zijn. Is ie dat niet dan zit er niet anders op om de lekkende remzuigers en of remcilinders te vervangen voor goede andere.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 3:21 pm 

Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm
Berichten: 47
Dank je voor de uitleg !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 5:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Wat Petrolhead aangeeft, korrel 1000, 800 netjes opschuren in draaien trekkende beweging.
Wat ik doe bij mijn lekproblemen, wat remmenvet (geen! coppergreese!) Maar een blauwe tube met blanke vet alles goed insmeren.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op vr sep 25, 2015 8:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 7:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Remmen?.... waar hebben jullie het over?

:)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2015 8:45 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
jaja kampioen :P =D) :mrgreen: :^o

Voor de heren die niet willen remmen, dat remmen vet OP de remschijf smeren!

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2015 9:52 am 

Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm
Berichten: 47
En wat wordt bedoeld met ALLES insmeren met vet? Remzuiger, drukpen, veer? De remzuiger is zwart geanodiseerd, het zwart eraf schuren (licht) is geen probleem dan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2015 11:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Cylinder, zuiger en rubber afdichting invetten. Als je dat zwart eraf schuur dan ga je al te ver.
Het is alleen de bedoeling om het mooi schoon en glad te krijgen.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2015 11:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
De zuiger schuur je niet. De remcilinder.. ik heb idd wel een blanke plek op de cilinder, maar de nieuwe rubbers redden dat gelukkig nog.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2015 2:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Zuiger mag je schuren, heeft alleen niet zoveel nut.
Het rubber en cylinder wand zorgen voor de afdichting.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 2:05 pm 

Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm
Berichten: 47
Moet je bij revisie van de remklauw ook atee vet gebruiken?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 2:34 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
In het remsysteem wel, dwz waar de remvloeistof komt in remcilinders op remzuigers en cupjes. Oa remcupjes en kunnen nl niet tegen reguliere oliën en vetten maar wel tegen het speciale Ate vet.
Op draaipunten, schuifstukken, pinnen en backings van blokken die aan het remsysteem in de buitenlucht zitten gebruik je doorgaans kopervet of keramisch vet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 2:39 pm 

Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm
Berichten: 47
Ik heb de rubbers vervangen in de klauw, nu wil ik die cupjes die tegen de remblok drukken erin plaatsen, moet ik dan eerst atee vet smeren vooraleer die erin te duwen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 6:04 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Remcilinders kunnen aan de rand met buiten ondanks de aanwezigheid van stofhoesjes corroderen. Zelf smeer ik de binnenkant en de rand in met remmenvet zoals Ate vet. Dat kost wel wat extrs duur vet extra maar dat komt toch meestal in veel te grote tubes of potten waar je als hobbyist tientallen jaren mee vooruit kan.
Het voordeel bij dat vet is dat het zorgt voor soepel houden van het rubber en de montage vergemakkelijkt en nog veel belangrijker is dat vocht en vuil dan met de vettige afdichting 100% tegengehouden worden zodat corrosie en ophoping van stof etc de remwerking (dmv extra wrijving, slijtage en vastzitten) niet negatief kunnen beïnvloeden. Zorg wel dat je voldoende maar niet teveel erin/eraan smeert omdat onder de rempads erg warm wordt en je tussen de zuiger en het rubber door geen warm en dun ontsnappend vet over bijv je voeringsmateriaal wil krijgen. Veeg desnoods een teveel af (bij APK en tc is vermeende remcilinderlekkage aan de buitenzijde van de stofhoes waar een teveel aan remmenvet mee verward kan worden een afkeurpunt)
Werkt overigens prima, gedurende decennia nooit meer problemen gehad met vastzittende of vervuilde remcilinders.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David