Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: di jul 07, 2015 7:31 pm 

Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am
Berichten: 253
@sir : ik kan er inkomen wat je wil zeggen maar wat je ook moet toegeven is dat de elektronica veel miserie en geld kost in de kartsport. Ik zou de kart veel liever aanlopen dan telkens de elektronica die kapot gaat door de regen of andere dingen te betalen. Kijk maar naar de rotax klassen met de nieuwe motoren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: di jul 07, 2015 8:08 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Haal je nu geen dingen door elkaar? Natuurlijk zal er bij gemis van bijvoorbeeld een startmotor minder elektro in de vorm van wat bekabeling naar accu, starter en bediening zijn maar ik ga er vanuit dat de ontsteking zelf en het toerental beheerd worden door dezelfde vormen van elektronica, puntenontsteking etc zullen we vast nooit meer geherintroduceerd worden.
Natuurlijk vergt een kariger uitvoering minder voorinvestering en wat er niet op zit kan ook niet falen en hoeft niet vervangen te worden, de geschrapte onderdelen drukken de betrouwbaarheid zelfs onder regenachtige omstandigheden nauwelijks.
Toegegeven; back to basic is gewoon racier en de coureur zal meer vaardigheden moeten beheersen voor een goed eindresultaat.
Persoonlijk neig ik naar super basic maar de vraag is wat het gros van de mensen wil, de tendens lijkt me juist dat mensen steeds makkelijker en luier worden als het karten aan gaat en dat vormen van luxe in looks en techniek erg belangrijk worden gevonden. Zelfs de erg basic 60 cc miniklasse -die daarom ook erg en extra leuk is- kent een TAG principe.
Vraag me af of de OK motoren klasse wel zal aanslaan, eigenlijk kent de kartsport al veel te veel versnippering als het klassen aan gaat. De vraag is duidelijk hoeveel mensen er op nog een extra klasse zitten te wachten. De KF is voor het gros veel te duur maar of men in de rij gaat staan voor dit is de vraag en het vergt toch een investering om te vervangen. Misschien de opstromers uit de jeugdklassen als er -ipv hokjesgeest, afbraak, afgunst en regeltjesdrift- een gezamelijk stimuleringsbeleid komt maar nogmaals, dan moet het geluid zonder al teveel beperkende ingrepen in goede banen te leiden zijn voor algemeen gebruik.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2015 8:22 am 

Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am
Berichten: 253
In dit geval heb ik het vooral over de kabelboom, starter en startsleutel die ik toch al enkele malen heb mogen vervangen omdat deze zijn stuk gegaan door de regen of andere dingen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2015 9:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Citaat:
startsleutel


Heb ik nooit begrepen waarom dit op een kart zit?? Overigens heb ik nooit problemen met de elektronica van mij Rotax Max, zowel droog als nat.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2015 10:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Toon,

Maar jij hebt ook geen EVO toch? Als ik het goed begrijp zijn de meeste problemen nu met de EVO's en niet met de vorige generatie ( zullen wel de bekende kinderziektes zijn ).

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2015 12:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Nee klopt Wilfred, bij Kart4Fun mogen we niet met de EVO rijden.

Maar als ik het goed heb, zijn sommige KF modellen te starten met een sleutel. En een tijdje geleden was ik op Berghem aan het trainen in de regen, en toen had een EVO rijder erg veel last van stotteren vd motoren. Monteur vertelde dat dit een bekend EVO probleem is. De RK1's hebben dat in het verleden ook gehad dacht ik.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2015 12:39 pm 

Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am
Berichten: 253
@tonnymontana: ik spreek in dit geval over mijn x30, waarvan de elektronica het al wel eens durft begeven. Maar ik verwacht dat dit niet alleen bij de x30 zal voorkomen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2015 12:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Oke, maar begeeft het dan? De ontsteking of startknoppen? Want een kabelboom van een Rotax Max is nou niet echt spannend, en verwacht dat die van een X30 ook niet eigenlijk.

Ben wel benieuwd.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2015 1:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Klopt Toon, de kabelboom en startknop van de EVO zijn bekende zwakke punten op dit moment. Men weet het bij Rotax, maar vooralsnog wordt er niet veel mee gedaan. Raar maar waar....
Wat betreft de KF motoren moet ik je het antwoord schuldig blijven helaas - geen informatie bij mij bekend, maar zoals goovaerts racing aangeeft speelt/speelde het daar dus blijkbaar ook.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2015 7:37 pm 

Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am
Berichten: 253
@tonymontana: ik heb het in dit geval over de startknop van de x30 en de startmotor die na enige gebruiksduur of weersomstandigheden het begeven.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: do jul 09, 2015 11:22 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik denk dat het meer een kz motor zonder bak word met power valve die heeft verder ook geen electronica op de onsteking na


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: do jul 09, 2015 11:39 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Citaat:
ik denk dat het meer een kz motor zonder bak word met power valve die heeft verder ook geen electronica op de onsteking na
:lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: do jul 09, 2015 7:47 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Een tot op het bot uitgeklede KF dus.

Overigens worden accu, bekabeling, startknop en startmotor idd tot de elektro en niet tot de elektronica gerekend en zijn het zaken die qua betrouwbaarheid nauwelijks te lijden hebben van vochtige weersomstandigheden. Daarom werken bijv lampen en de elektrische ramen van een te water geraakte auto nog.
Problematiek met bovengenoemde zaken heeft bijna zonder uittzondering met onderdimensionering te maken dus te dun of te licht etc. De startknop legt vaak het loodje omdat de volledige startstroom over de snel door vonkvoriming eroderende contacten loopt en niet de veel lagere stuurstroom via een startrelais.
Optimaliseren/verbeteren werkt!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: OK Motoren
BerichtGeplaatst: do jul 09, 2015 8:40 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David