Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 147 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rk1
BerichtGeplaatst: zo mei 31, 2015 6:49 pm 

Geregistreerd: vr mei 29, 2015 7:14 am
Berichten: 50
Hallo,
ik ben Pepijn, ik ben nieuw op het forum.
Ik heb intresse om een kart te kopen. Ik vroeg me af, hoe is een RK1 motor in vergelijking tot een honda gx 390.

De honda heeft 390cc en 13pk, en de RK1 150cc en 15ok15pk. De honda heeft meer koppel. Accelereert de honda daarom ook sneller?

Hoe goed is de RK1 in onderhoud en hoe fragiel is hij?

Pepijn de groot


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: zo mei 31, 2015 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Hallo Pepijn,

Eerst welkom op het forum :!:
Een 390 accelereert niet per definitie sneller dan een RK1. Het zijn twee totaal verschillende motoren met heel andere rijeigenschappen.
Op laag toeren de bocht uit zal een 390 sneller weg zijn maar een RK1 heeft een veel groter toeren bereik en zal dus veel langer door gaan.
Een Honda zit over het algemeen weinig onderhoud aan, wel is een ARC drijfstang aan te raden.
Hoe het met de RK1 zit qua onderhoud weet ik niet maar daar kan een van de anderen op het forum wel wat over zeggen denk ik.
Waar ben je van plan te gaan rijden?
Ga anders eens kijken op een circuit waar ze met beide soort motoren rijden.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 10:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Hey pepijn allereerst welkom hier en grappig dat je dezelfde vraag stelt op marktplaats....daar krijg je waarschijnlijk antwoord van iemand die die van hem kwijt wilt.
Gebruik de zoekfunctie hier op het forum en je kan achter veel dingen komen ook kan je iemand een pb sturen om iets te weten te komen.
http://rk1.nl/includes/getcontent.php?q ... 20is%20rk1

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 11:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 09, 2012 8:01 pm
Berichten: 100
Even copy/paste uit een ander topic: viewtopic.php?f=5&t=12283

Ik heb zelf een GX390 en rijd daar ook wedstrijden mee op circuit Eefde (leuke klasse om te racen trouwens). RK1 zou ik niet doen, t.o.v. een GX390 een stuk minder gebruiksvriendelijk en weinig wedstrijden.

Wat betreft onderhoud kun je niet veel simpeler/goedkoper dan een GX390, ik heb er een paar weken geleden voor 20 euro nieuwe olie in gedaan en dat is het wel ongeveer voor het hele jaar :-) Aangezien je pas 16 bent en ik denk dat je vooral op de kosten gaat letten, raad ik je de GX390 zeker aan. Als je nog een paar euro over hebt kun je dan ook eens meedoen met een race op Eefde, erg leuk en leerzaam!

_________________
CRG LH2 / Rotax Max Sr


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 1:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Persoonlijk zal ik voor de RK1 gaan, dit is toch wel een blok wat speciaal ontwikkeld is voor de karting. Een GX390 is een ontzettend lomp/zwaar blok met weinig vermogen. En wat omtrent wedstrijden weet ik alleen dat Kart 4 Fun hier wedstrijden voor organiseert.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 5:41 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Een rk1 speciaal ontwikkeld voor karting.... :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 6:47 pm 

Geregistreerd: vr mei 29, 2015 7:14 am
Berichten: 50
Hallo.
Bedankt voor jullie antwoord allemaal. Ik ben idd toch meer gaan neigen naar een honda. Ik heb ook kart voorbij zien komen met een dubbele gx160 en een dubbele gx200. Hoe goed doet een dubbele gx200 het tegen een gx390? Het pk aantal is dan hetxelfde. Een rk1 is toch wat duurder en zit meer werk aan zie ik nu.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 7:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Tja wat is meer werk... De GX390, 2x GX200 of 2x G160 zijn allemaal wel te vergelijken met elkaar. Ligt er in die klasses ook maar net aan hoe zwaar je zelf bent. Een jonge knaap van 14 zal in ieder geval sneller weg zijn in één van die karts...
Waarom niet kijken naar een Rotax?? Als je dan toch leuk speelgoed wilt. Je let op PK's zo te zien, in de (recreatieve) kartwereld heeft dat niet direct een voordeel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 7:39 pm 

Geregistreerd: vr mei 29, 2015 7:14 am
Berichten: 50
Hoi. Een rotax heb ik liever niet, ik wil wel echt voor een 4-takt gaan. De gx200 scheelt toch redelijk wat met een gx390, hoezo maken pk's dan niet zo veel uit vraag ik me af?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 8:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Peppijn, met karten is het vermogen (mits in redelijke verhoudingen) niet direct een winnende factor.
Zo kan een NK rijdertje in een GX160 (let op, single motor) het alsnog winnen van jou met een Gx390.
Bij de kartsport draait het om techniek, en vooral bij een van de genoemde blokken zal je het echt moeten hebben van je bochtsnelheden.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Max op di jun 16, 2015 10:50 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 8:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Een standaard gx200 gaat normaal nooit een gx390 bijhouden. Een kart met 2x gx160 of 2x gx200 heet een prokart.
Normaal heeft een prokart 2 gx160 motoren maar er kunnen ook 2 gx200 blokjes op.
Een gx390 is over het algemeen iets sneller dan een prokart maar met 2 200's er op zal het om het even zijn denk ik.
Ik denk wel dat een prokart wat goedkoper te krijgen is dan een 390, onderhoud van de twee zal elkaar niet veel ontlopen.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2015 2:16 pm 

Geregistreerd: vr mei 29, 2015 7:14 am
Berichten: 50
Mij lijkt het onderhoud van 2 motoren duurder. Ivm een nieuw luchtfilter, olie. Enz..
Ook lijkt het mij veel meer gedoe met afstellen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2015 2:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Gelukkig hoef je aan een viertakt niet vaak of veel af te stellen. Regulier onderhoud uiteraard wel nodig maar is ook niet het einde van de wereld. Als je lekker je rondjes wilt rijden zonder gezeik, gewoon een 390 kopen. :LL

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2015 2:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Wat max zegt! Ik heb op een indoor kartbaan gewerkt, en wij hadden de GX270 motortjes.. Zo hard afgezeikt als het kon en nooit motorschade gehad.. Dagelijks 5 uur bollen 2 jaar aan één stuk. Niet normaal wat die ketels aankunnen!

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rk1
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2015 2:57 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Citaat:
Maarten, kijk hier even. Wel degelijk gemaakt voor de karting.

Sorry Max, maar een RK1 is echt niet gemaakt voor karting. Het is gewoon een simpele scootermotor waar enkele aanpassingen aan zijn gedaan. De Sym logo's staan er zelfs nog op.

Citaat:
Zo kan een NK rijdertje in een GX160 (let op, single motor) het alsnog winnen van jou met een Gx390.

Alleen rijdt het GX160 rijdertje ook met een kleiner, lichter en wendbaarder chassis. Beetje appels met peren vergelijken dus.

Dat bochtensnelheid belangrijk is, is niet tegen te spreken, maar zodra je voorwielen weer recht staan beginnen motorprestaties echt te tellen.

Moet het goedkoop zijn ga je voor een GX390, nooit onverwachte problemen en er zijn nog wel wedstrijden mee te rijden.
Mag het een klein beetje meer kosten en wil je meer racesensatie ga je voor een RK1, met meer risico op motorschade.

Wil je echt fun hebben voor overzichtelijke kosten, dan ga je voor de Rotax. Veel meer bang for your bucks.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 147 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David