Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2015 11:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een wat jonger frame, op dit moment rijd ik een VanKart Tomahawk uit 2003.
Dit frame begint wat oud te worden, het heeft zo zijn tijd gehad.
Nu wil ik iets jongers, wat frisser in de hoop dat ik mij wat meer kan gaan focussen op grip afstellingen.

Gezien ik redelijk lang ben (voor de sport), ~1,94m en toch redelijk aan de zware kant, 104Kg.
Zoek ik een bijpassend frame, qua lengte en qua stugheid, ik zelf denk namelijk omdat ik wat zwaarder ben een stugger frame daarin beter past.

Ik ben benieuwd naar de eigenschappen van de volgende merken, (correct me where i'm wrong, alles is in perspectief. Maar hoor graag meningen/ervaring)

    Merk, Rijgedrag, Afstellingsgraad, ervaring, onderdelen, prijs
  1. Birel, zacht frame, zeer gedetaileerd in afstelling, kost wat meer tijd om de perfecte balans te vinden. Freeline remmen, iets slechtere ervaring mee (gepruts met tussenplaatjes). Onderdelen volop te vinden bij webshops.
  2. TonyKart (OTK), stijfheid onbekend, snel af te stellen. 1 Webshop van bekend.
  3. CRG, zacht?, gemiddeld, bekend is ok. Onderdelen volop te vinden bij webshops.
  4. Zanardi, onbekend, onbekend. Remsysteem van CRG, bekend is ok. Onderdelen volop te vinden bij webshops.
  5. MS Kart, onbekend, onbekend. Remsysteem MS eigen? Slechte ervaring mee. (remcups, oxidatie vd remklauwen) Onderdelen zijn er wel maar niet volop aanwezig bij Webshops.
  6. Praga, stijfheid onbekend, afstelling onbekend.

Heeft iemand nog toevoegingen? Marktprijzen zijn ook wel interessant.. ik richt mij dus op frame bouwjaar 2010 - 2014.

hier mijn vraag in het marktplaats gedeelte. : http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=12291

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2015 7:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
OTK ben ik bekend mee, zéér snel af te stellen (of beter zeggen, het gebrek aan afstellen). M'n eigen frame staat 98% van de tijd in basis afstelling en dat werkt vrijwel altijd. De laatste tienden zul je er misschien niet uithalen maar daarvoor ben ik niet goed genoeg ook ;).

Frame is wel behoorlijk zacht, dus mss voor jouw gewicht een 32mm kiezen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2015 1:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
He Jean, dat hoorde ik inderdaad vaker over de OTK. Ik zit idd te twijfelen of ik geen 32mm moet nemen.
Dan maar iets meer gewicht, maar dan hoop ik toch een beetje stijfheid erin te krijgen.

Hoe zit het met OTK's remklauwen en remsysteem, is dat onderhoudsvriendelijk? Het ziet eruit als oude techniek. (dat wil niet zeggen dat het slecht kan zijn)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2015 10:06 am 

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm
Berichten: 112
Woonplaats: EDEGEM BELGIE
'k Zou hier toch wel iets willen zeggen over remsysteem MS. Ik rij reeds geruime tijd met een MS RCA26 met voor en achterremmen. IK heb onlangs het systeem een volledig onderhoud gegeven ( nieuwe remcups en stofdichtingen; ik had deze allemaal al in huis ) Conclusie van heel de operatie: twee stofkappen: was niet slecht dat deze vervangen werden maar niet absoluut noodzakelijk, de remcupjes heb ik ook allemaal vervangen maar meer omdat ik ze had dan om slijtage.

Wat betreft onderdelen: ik heb hierbij nog geen problemen gehad bij Karting Paradise. Er is ook nog een leverancier in Belgie; deze heeft volgens mij wel niet zoveel ; heb daar ook wel al eens besteld maar over het bestaan daarvan wist ik tot een jaar geleden niet en daarom bestel ik doorgaans wel in Nederland bij Karting Paradise.

Wat betreft afstelling: op de site van MS. CZ vindt je basisafstelling terug voor de frames van MS, dit is al heel wat; spijtig genoeg niet altijd even duidelijk ( dat zal wel meer aan mezelf liggen ). Als je vragen stelt over MS; over afstelling, op de website van K Paradise krijg je ook antwoord. Dat heb ik recent nog ondervonden.

_________________
MS26 + TM K9


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2015 10:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Remproblemen heb ik nog niet voorgehad.. En qua oude techniek, ze zijn zelfstellend en dat is meer dan voldoende voor mij. M'n vorige Otk heb ik wel het remsysteem van gereviseerd. Nieuwe dichtingen en vloeistof. Kost 2x niks en je bent gerust voor een hele tijd


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 8:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
zelfstellend is zeker een pre. Scheelt een hoop gedoe.

Maar rij eigenschappen?
Ik heb nu een optie voor Zanardi 32mm magnesium legering buis, hier zit het VEN05 van CRG op als remmerij. Erg interresant.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 10:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
32mm zanardi is grotendeels gebaseerd op de bekende crg road rebel. En het ven05 systeem remt gewoon Super. Ik denk een goede keuze.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 12:00 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Ik hen nog een rk (birel) van 2013 in de aanbieding als je interesse hebt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David