Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ketting spannen bij KZ
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 1:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Gericht aan de KZ rijders of de kenners:

Hoe spannen jullie je ketting? Ik ben ooit eens een procedure tegen gekomen van TM dacht ik, met een beschrijving hoe je de ketting moet spannen.
De handeling is natuurlijk simpel maar er schijnt een volgorde voor te zijn zodat (net als bij mij) de ketting niet iedere keer verslapt als ie net strak staat.

In afwachting...!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 3:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ipc is kettingspannen bij elke motor gelijk.
Belangrijkste is je motorsteunen redelijk aangedraaidt te hebben omdat daar meeste speling vandaan komt. (blok recht tov het frame)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 6:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: Belgiƫ
Ik span hem identiek als een automaat eigenlijk.. :oops: Min of meer juist zetten met de kettingspanner en dan motorsteunen enigszins gelijkmatig aanspannen en de spanning veelvuldig controleren tijdens het aanspannen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 8:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm
Berichten: 135
Motor naar achteren zodat de ketting (te) los komt te hangen. Clips van de steun aandraaien, maar niet te strak. Zo kan de motor naar voren geduwd worden door het aandraaien van je stelbout. Tijdens het aandraaien steeds even de as ronddraaien om te kijken op welk punt de ketting het strakst staat. Bij de juiste spanning de clips verder aandraaien. Vervolgens de stelbout nog even strak tegen het blok en de contramoer aandraaien.

Door de clips alvast redelijk aan te draaien alvorens te spannen voorkom je dat de spanning de ketting toch weer verandert bij het aandraaien van de clips om het blok echt vast te zetten.

Zo doe ik het. Tijdens een dag rijden verder geen omkijken naar. Doe het wel altijd opnieuw voor ik weer ga rijden, mede omdat ik alles schoonmaak en controleer.

_________________
Formula K chassis (2012)
TM K9C (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David