Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2015 2:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Afbeelding

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2015 2:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Afbeelding
en nu met een 268 buis erin, dan zie je uiteindelijk dat er aan het einde (cq 76% throttle opening) dezelfde hoeveelheid benzine in de mix terecht komt (door de kleine 155 M-Jet wordt dit gelimiteerd) maar door de wijdere buis er over het gemiddelde deel een hogere benzine mix wordt behaald. Let wel, vanaf 76% word er dus alleen maar MEER lucht toegevoegd en zal de machine dus een mix krijgen die "armer" is.

Zo kun je redelijk veel configuraties gaan zitten maken, heel gedetailleerd per setting.
Maar zoals eerder aangegeven, de hoofdsproeier is in zekere mate bepalen welk eindmix je behaald. In zekere mate omdat je buis uiteraard ook een doorstroom limiet heeft.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 7:35 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
je zit veel te rijk te rijden...

probeer eens met een k98 naald, k21 naald is best agresieve naald voor je verder nogal rijke bezetting, de rest mag je laten zitten. hoofdsproeier mag ook nog wel puntje of 5 naar beneden.
je kan testen of hij mooi staat op de naald door op de bok ( als motor boven de 30 graden is ) . gas te geven tot hij +- 9000 toeren draait. begint hij dan te hikken stompen pruttelen mag je naald laten zakken, blijft hij in toerental klimmen zonder jij meer gas geeft moet je naald beetje omhoog. als je naald goed is blijft hij netjes hangen en bijt hij lekker hard wanneer je het gas verder induwd.

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 9:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Jean, ik heb toevallig afgelopen zaterdag hetzelfde euvel voor m'n kiezen gekregen. De KZ10 stond al aan de rijke kant omdat het blok moest worden ingereden, maar na 3 stints inrijden toch maar gaan proberen met de carburatie.
Ik ging van een 178 hoofdsproeier, DQ270 buis naar een 175 sproeier, en later zelfs naar 170 en DP268 buis. Ik heb het nu nog steeds bij uitkomen van scherpe bochten, of bochten waar het toerental onder de 11k ligt.
Ik heb hier en daar geïnformeerd en ik zou eventueel eventjes de sproeier onderin kunnen bekijken wat daar in zit. Ik heb ook niet echt een indicatie wanneer ik de hoofdsproeier moet wisselen en wanneer de buis, het verschil is mij nog onbekend...

Heb tevens een tip gehad van iemand en meteen even uitgeprobeerd zaterdag. Warmdraaien op de bok, dan in de versnelling en 1 á 1.5 seconden volgas. Tussen de 14.300 en 14.700 maximale toeren zit je goed. Alles daar onder is te rijk en alles daarboven is te arm. Mag ik dit aanhouden??

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2015 6:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Max,

De vorige keer ben ik geëindigd met een 165 hoofdsproeier, en dat was perfect qua bougiekleur (het springen bleef wel)! Buis is nog steeds een 270. Volgende keer probeer ik een 98 naald en eventueel iets armere buis..
Wat betreft de hoofdsproeier: Die is vooral voor het "volle" gas gedeelte.
Naald, buis, onderin sproeier, insert zijn vooral voor het 1/4 tot 3/4 gas..
Wat mij betreft is het volle gas gedeelte nu goed, nu de rest nog. Volgende keer wat meer experimenteren :).
In ieder geval klinkt/loopt hij niet 100% zuiver wanneer je het gas vasthoudt aan +-7-9k.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2015 11:50 am 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
hoofdsproeier is niet altijd een bepalende factor! wanneer je een naald/buis combinatie hebt die bij volgas een lagere doorlaatwaarde heeft dan je hoofdsproeier corrigeer je bij het aanpassen van de naald ook meteen het mengsel op hoge toeren, waardoor je een onverklaarbare vastloper zou kunnen krijgen

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2015 10:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Citaat:
hoofdsproeier is niet altijd een bepalende factor! wanneer je een naald/buis combinatie hebt die bij volgas een lagere doorlaatwaarde heeft dan je hoofdsproeier


Dat klopt zeker, dat zeg ik hier ook (ik betrok de naald er alleen niet bij, wat uiteraard de combinatie bepaald) :
Citaat:
Maar zoals eerder aangegeven, de hoofdsproeier is in zekere mate bepalen welk eindmix je behaald. In zekere mate omdat je buis uiteraard ook een doorstroom limiet heeft.


Moraal vh verhaal, de nauwste doorvoer is bepalend voor je maximale doorstroom. Of je hoofdsproeier of je buis/naald combinatie.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2015 11:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Ik heb bij Dennis een 'basiskit' besteld, wat sproeiers en buizen + naalden. Tevens wat ander spul om maar even te gaan testen

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 5:56 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
had ik naast gelezen dat jij het reeds gezegd had, mijn exuses !
was ook niet meteen op jouw informatie bedoeld.

in het algemeen :

als je in kleine stapjes aanpast , en 1 factor tegelijk ( best belangrijk voor "beginnelingen" zeg maar )
kan niet meteen echt wat fout doen. belangrijker dan echt "de pks " opzoeken is dat je een heel mooi rijdende motor krijgt met een zo gelijkmatige powerband als maar kan in mijn mening.

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: do mei 21, 2015 8:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Zaterdag ga ik rijden met volgende setup:

K98
DQ268
160 HS
45
start 60
50° schuif

Bevindingen volgen nog! :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma mei 25, 2015 9:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
He Jean, en hoe is het gegaan? Ik heb een klein scala aan bezettings-onderdelen inmiddels dus wil ook aan de gang met mijn 'probleem'.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma mei 25, 2015 5:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Bijna volledig opgelost ;). Volgende keer misschien een DQ266 proberen. Al bij al ging het vrij goed!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 5:44 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
met een 266 buis en k98 ga je makkelijk te arm uitvallen.

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 5:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
En wat is dan jouw advies?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 8:09 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
ja kijk je kan maar tot op een gegeven punt instructies geven via internet.
deste armer je gaat rijden, deste belangrijker de aanpassingen zijn die je gaat doen. ( ook de weersomstandigheden worden dan ook een zeer bepalende factor )
zonder die motor de horen lopen of te zien kan ik echt geen carbu afstellen.

de reden waarom ik dat zeg omdat ik dmv een beetje ervaring durf zeggen dat die buis met die naald echt heel arm gaat zijn over het volledige gebied....

mijn raad is dat hij zich nu even moet laten bijstaan op de baan.

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David