Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 5:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm
Berichten: 471
Woonplaats: Emmercompascuum DR
En bij Jan ook altijd verzekerd van goede service :)

_________________
MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 10:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Nogmaals als recreant, is een MS kart prima. Maar in de basis minder dan de rest, en dat baseer ik niet op mijn mening. Heb er namelijk geen enkel voordeel van om dit te roepen, maar je ziet ze gewoon niet vooraan rijden. Dit zegt ook helemaal niks over de kwaliteit. En prestatie bepaalt ook grotendeels de prijs. OTK is ontzettend duur, mede omdat ze zo snel zijn. Ook in restwaarde zie je dat terugkomen. Overigens is het wel leuk om te zien, dat andere merken ( praga/crg/BirelArt/Riccardo) nu meer voorop ziet rijden ( top 5/6) dan alleen maar OTK's.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 11:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am
Berichten: 311
Woonplaats: Lunteren
Ik ben het niet met je eens, MS investeert niet in "dure" rijders die hun merk vooraan laten meerijden in internationale wedstrijden.
Dit wil niet zeggen dat een MS in de basis slechter is als ieder ander merk, zet bv bas lammers maar in een ms en laat ieder forumlid maar tegen hem rijden, ik weet voor 99% zeker dat er niemand aan zijn tijden kan tippen hier op het forum.
Alles gaat of staat toch echt met welke coureur er in het stoeltje zit.

Ik zeg niet dat elke coureur in alle karts op de markt even hard zal gaan maar een recreant in de duurste/"beste" kart zal nog steeds niet kunnen tippen aan een wedstrijdrijder.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 12:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm
Berichten: 351
Woonplaats: Tiel
Ms investeert er niet in omdat ze het geld er niet voor hebben ..
Zoniet is het naar mijn mening een hele domme zet van ms

_________________
~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009).
~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 12:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Allemaal leuk en aardig Gert, maar de discussie wordt nu een beetje appels met peren vergelijken!
Ja, als je de heer Lammers in een MS-kart tegen een forumlid laat rijden zal hij wel sneller zijn, maar daar gaat het niet om. Het is veel interessanter en relevanter om te weten wat diezelfde meneer Lammers in een MS-kart doet tegen de wereldtop in bijvoorbeeld een Tony, CRG, BirelArt etc. En dat is wat Toon bedoelt denk ik. Dan kun je pas goed zien hoe een MS-kart presteert t.o.v. andere merken en of de lagere prijs in verhouding staat tot de prestaties.

Neemt niets weg dat een MS-kart gewoon goed materiaal is voor de recreatieve rijder tegen een mooie prijs !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 12:46 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
als ze geen goede fabrieks rijders hebben kun je ook geen goed chassis ontwikkelen lijkt me

die duure fabrieks rijders die rijden niet allen maar testen ook heel veel


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 12:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am
Berichten: 311
Woonplaats: Lunteren
We zullen er wel nooit achterkomen hoe die vergelijking is inderdaad, ben heel benieuwd en heb er zelf wel vertrouwen in dat hij ver zou komen.
Ooit heeft danny bleek meegedaan met een internationale wedstrijd en toen kwam hij serieus goed mee met de gevestigde orde.

Heb zelf afgelopen jaren MS gereden en rij dit seizoen met een nieuwe CRG, uit ervaring kan ik je zeggen dat je niet zomaar sneller ben in een ander merk kart. Dat is het enige wat ik wil zeggen en de aanname dat een MS in de basis slechter is dan ieder ander merk omdat je ze niet vooraan mee zie rijden in grote wedstrijden lijkt mij niet juist.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 1:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Helemaal mee eens Gert. Ik ben ook benieuwd, want het zou voor velen interessant zijn te weten hoe goed een MS mee kan komen met de "gevestigde orde".

Helaas is het voor velen zo dat men alleen kijkt naar resultaten behaald door een ander: precies wat jij aangeeft kopen sommigen een bepaald merk puur omdat deze vooraan mee rijdt in kampioenschappen.... En je mening dat je niet zomaar sneller bent in een ander merk ( dat dan vooraan zou rijden in een kampioenschap ) is een feit. Er speelt veel meer, als hoe ligt een chassis je persoonlijk en ben je in staat om als rijder je rijstijl aan te passen aan een chassis om er snel mee te kunnen zijn.... En dat zijn maar twee factoren die meespelen.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat toen ik met een Sodi reed is gebleken dat dit chassis voor mij niet de beste keuze was. En dat terwijl er op dat moment goede internationale successen mee werden behaald. I rest my case.

Zeker voor de recreatieve rijder geldt, dat je moet kijken welk chassis het beste bij je past. Redenen om een specifiek chassis te kiezen kunnen divers zijn, maar om alleen te kiezen omdat de wereldtop er snel mee is, wil niet zeggen dat elke recreatieve rijder er ook snel mee is. Wellicht is een MS of ander minder bekend chassis dan wel de betere keus...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 1:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 19, 2012 10:13 pm
Berichten: 17
Zelf geen ms kart gehad. Maar ik heb wel al Door dat ze voor zware motoren niet goed zijn. Iemand die ik ken reed met ms met een hirth op. Het remplaatje (waar de pompen aan vast hangen) gewoon afgescheurd en tegen een goeie 100km/u de muur ingevlogen. Was niets meer goed aan aan die kart en nog iemand anders had het ook voor met dat remplaatje op een ms

_________________
tonykart kz 2012 - tm k9c
tonykart 2015 - rotax max senior
maranello 2010 - hirth
Kosmic 2000 - rotax 100cc
Crg roadrebel 2008 - honda gx200
crg kz 2008 - ...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 1:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Klopt Gert/Wilfred, de reden dat mensen kijken naar de behaalde resultaten, omdat ze op safe willen spelen. Rijden er 25 OTK's bij de Chrono senioren, waarom dan een Birel rijden?

Maar los daarvan, ben ik erg benieuwd wat zo'n fabrieksrijder doet op en een MS.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 3:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
OTK's zijn zeer zeker (met name bij de rm) massaal voorin te vinden.
Echter zijn ze ook masaal achterin te vinden.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 5:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm
Berichten: 471
Woonplaats: Emmercompascuum DR
@ rodneyvdj
Ik weet niet waar je dat verhaal vandaan haalt maar dat ik pure onzin [-X [-X [-X [-X
In de Saterland wedstrijden rijden ze in de Hirth-klasse juist veel met 32mm MS frame`s juist omdat ze zo sterk zijn.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 5:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 19, 2012 10:13 pm
Berichten: 17
@willie

ja tuurlijk ik zal het wel verzinnen om een merk af te breken. ik heb het met men eigen ogen gezien. (ik vind het een super mooi merk btw)

hier een foto van hoe zen kart er uit zag na de crash als hij op de rechte lijn 170-180 km/u reed en moest remmen en geen rem had

Afbeelding

_________________
tonykart kz 2012 - tm k9c
tonykart 2015 - rotax max senior
maranello 2010 - hirth
Kosmic 2000 - rotax 100cc
Crg roadrebel 2008 - honda gx200
crg kz 2008 - ...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 6:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Noorderwijk
lijkt me niks mis met die kart ! gewoon gas en rijden :lol:

maar even on topic: het verschil zit hem in de hoeveelheid grip dat zo'n kart geeft. het ene merk geeft veel grip en het andere is was vrijer.. de otk's zijn op dit moment de kartjes die wat vrijer zijn en de meeste andere merken zitten te worstelen met te veel grip. nog geen ms gereden maar ik veronderstel dat een ms dit ook heeft. Bij een otk hoef je ook niet al te veel af te stellen, zet dat ding standard en je bent meteen snel
mijn ervaring is ook dat zo'n otk in de bocht meer het werk voor je doet dan in een andere kart, je moet niet zo hard aan het stuur werken om goed te bocht door te komen. daarom ook dat ze vooraan rijden. bij ons in het team hebben er al verschillende getest en ze zijn direct 5-6 tiende sneller op zo'n otk. ik ben het er ook mee eens dat je goede fabrieksrijders nodig hebt om een goed chassis te ontwikkelen.

daarmee niet gezed dat ms een slechte kart is voor een recreant :D ik vind ze alleen lelijk :lol:

_________________
FA kart DD2 2015 + rotax max dd2
BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 20, 2015 8:51 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik heb met verschillende merken gewerkt oa marikart tony rk(birel) dr en heel even met ms

de tony was het makkelijkst en deed het vrijwel altijd echter ging die ook maar een seizoen mee daarna begon er van alles vanaf te scheuren ook is een redelijke klap genoeg om het chassis goed krom te krijgen

dit is voor de wedstrijd rijder niet echt intresant omdat een chassis als slijtdeel word beschouwd maar voor de recreant vind ik dit wel belangrijk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David