Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 9:53 am 

Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm
Berichten: 54
Woonplaats: Maasland
Als je water in de cylinder komt dan heb je toch een witte rookpluim achter je kart hangen? Verder zou het inhouden zich dan niet alleen beperken tot het uitkomen bij de bochten. Het lijkt mij meer een naald/sproeier probleem als ik jou settings zo bekijk. Sowieso zou je met dit soort problemen (inhouden/stotteren) gelijk naar je carburateur settings moeten kijken. En het schoonhouden van de carb is zeer belangrijk (weet ik uit eigen ervaring :wink: )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 12:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Gent
stand van zaken: gisteren radiator gevuld tot juist onder de rand. Daarna warmdraaien op de kartbok. Motor draait normaal (geen vreemde geluiden of ploffen of prutellen) geen schuim meer
Deze morgen het niveau gecontrolleerd van het water: Niet gezakt. Vanavond zal ik het water aflaten en controlleren op de zuiverheid.

_________________
Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
Rotax senior: what else...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 1:24 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
De plaats waar, hoe groot een ondichtheid en belasting van de motor maken uit voor het al dan niet inhalen van water in de cilinder of inblazen van verbrandingsgas in het koelcircuit. Als er water opgezogen wordt is het evt stomen oa afhankelijk van de hoeveelheid en de omgevingsomstandigheden en lang niet altijd te zien. Je ziet dit nog eerder aan de bijvoorbeeld de zuigerkop.
Op de bok is de belasting gering en dus zullen er minder snel en veelal andere verschijnselen zijn dan bij het rijden op de baan.
Zoals al gezegd is het idd eerder een mengselkwestie, al dan niet voortvloeiend uit de settings, bij het accelereren van een bocht is vanwege de mengseltraagheid bij openen gasschuif verrijking ervan gewenst maar bij het uitkomen van een bocht is tevens het vlotterniveau extra verdacht.
Goed om te zien dat je nu geen schuimvorming hebt. Voor niveauverlaging in een relatief korte tijd bij lage belasting heb je wel een enorm lek nodig, 1 waarbij een normale loop onmogelijk te achten is. Bij het rijden op de baan gewoon geregeld vloeistofniveau controleren als je twijfelt aan de dichting.
Het is bekend dat men een bloedhekel heeft aan koelvloeistof op de kartbaan.
Bijvullen met gewoon kraanwater kan maar puur water heeft geen smerende eigenschappen (voor afdichtingen en w-pomp) en bevat kalk. Zelf vulde ik altijd met gedestilleerd/gedemineraliseerd water met een toevoeging.
Meerdere keren vullen met gewoon kraanwater doet de kans op oxidatie en kalkafzetting per keer toenemen waardoor een -belangrijke- goede warmteoverdracht afneemt, schone gebruikte vloeistof kan je beter gewoon in het systeem laten zitten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 4:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Sluit me aan bij Petrolhead vwb het gedestilleerd / gedemineraliseerd water. Ik doe altijd een beetje (circa 10%) antivries bij; dan krijg je nog minder snel aanslag/kalk in het systeem en als het dan toch nog ineens een nacht vriest zal de boel ook niet snel kapot vriezen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2015 11:20 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Gent
Update: De motor heb ik toch maar even binnengedaan ter controle. Wat blijkt nu: De dichtingsring (of hoe heet dat) die de olie van de tandwielkast op zijn plaats houdt, lag eruit. Hierdoor kwam er olie onderaan het blok.
Terwijl het blok open lag, zijn de lagers vervangen en heb ik een nieuwe zuiger laten steken. (gebeurd bij VICI motorsports)

_________________
Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
Rotax senior: what else...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2015 2:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Terwijl het blok open lag, zijn de lagers vervangen en heb ik een nieuwe zuiger laten steken. (gebeurd bij VICI motorsports)

Ik wist niet dat Vici (Damiel) ook motoren reviseert.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2015 9:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Gent
Ik was het "proefkonijn" :D
Maandag het blokje inrijden. Hopelijk is er weinig volk

_________________
Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
Rotax senior: what else...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David