Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 1:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm
Berichten: 104
Woonplaats: den Bosch
Hee Mannen je weet in de tunnings wereld zijn vele theorieën en gedachtes en iedereen heeft zijn eigen visie .... maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat t voordeel van een bolle 4 gr Tm zuiger bijvoorbeeld die ze ook wel toepassen bij Pavesi ten opzichte van de originele platte zuiger .

ik dacht en mijn theorie is juist dat een platte zuiger meer kracht geeft ze plaatsten namelijk ook wel platte zuigers van husquarna in TM


laat maar komen jullie theorieën of visie


greets jw


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 2:37 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Simpel gezegd: Hoe beter een vlamfront van ontstekend mengsel door een zuigerkop opgevangen wordt zonder opzij in de hoeken te verdwijnen, hoe meer kracht er naar onderen werkt.
Zie het als de zonkracht onder een bepaalde hoek in zomer of winter, een wereld van verschil op huid of zonnecollector.
Natuurlijk speelt de vorm en inhoud van de verbrandingsruimte een grote rol omdat het ontbrandende en expanderende mengsel zich daartegen moet afzetten.
Nu is het zo dat Pavesi aanvankelijk bollere en later platte zuigers in hun motoren plaatste icm een daaraan aangepaste kop. Je kan dus niet zomaar een platte zuiger bij een voor bol geschikte zuiger en andersom gebruiken.
Op het laatst was Pavesi door z'n voorraad platte zuigers heen en waren er nog bolle zuigers voldoende in stock die nauwelijks meer te verkopen waren omdat die motoren nauwelijks meer voorhanden waren. Ook voor mijn ICC werd bij uitvoerige service af fabriek via de Pavesi dealer een zga vlakgedraaide bolle zuiger geleverd. Natuurlijk gaat dit wel ten koste van de dikte van de zuigerbodem wat 'm nog mengselkritischer maakt bij het rijden maar het werkt. Natuurlijk kan je ook een kop aanpassen maar da's meer en lastiger werk.
Voor TM is het meeste relatief recente materiaal -dus ook 4 graden spul- vrij makkelijk te koop.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 5:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm
Berichten: 104
Woonplaats: den Bosch
Oke Petrolhead die visie draag ik ook en de geschiedenis van die zuigers daarachter niet ben nog maar een nieuwtje en toen was pavesi al ter ziele jammerrrrrrr..... maar de kop van pavesi aanpassen is ook goed te doen vooral die met die losse nzet kamers mijn maat heeft een cnc bewerkings center en al veel tm kopjes ook voor laatste 10b gemaakt en getest op de bank dus die staan allemaal opgeslagen op de schijf en zo kan je t profiel precies overnemen voor pavesi maar hij heeft nog nooit een pavesi getest dus vandaar ook mijn vraag wie er gunstige of minder gunstige resultaten ervaringen mee hebben.

ik weet wel dat de zuigers van tm veel meer voor handen zijn en ook goedkoper ..die grootverbruikers betalen 40 a 45 euro inkoop maar doen er ook maar een uurtje of 2 mee .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 01, 2015 5:40 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Je weet wie het kopje van mijn Pavesi heel netjes met de draaibank bewerkt heeft, Jaco Paauwe. Hoewel sinds kort zelfs TM importeur heeft hij zeer veel ervaring met Pavesi, vond de prijs ook buitengewoon schappelijk.
Geluk is dat er geen geheimen meer zijn voor de weinige overgebleven Pavesi blokken, kan me voorstellen dat dat bij het tunen van een TM wat anders ligt :wink: .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David