Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 14, 2004 1:51 pm 
Hey, ik wil gaan karten en zit erover te denken om een kart te gaan kopen. Ik kan kiezen uit een rotax max met motor, of een haase frame met 100cc luchgekoelde motor. Als monteur helpt een rijder van verstappen mij af en toe en vooral in het begin voor alles te leren. Het haasse frame is goed in orde en weinig met gereden, alles erbij krijg ik. Maar het is nu raden jullie me aan of ik die haasse moet kopen met 100cc luchtgekoelde motor of een complete rotaxmax te kopen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 14, 2004 4:15 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
sja als je het geld ervoor hebt zou ik een max kopen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 14, 2004 4:25 pm 
m'n budget is toch wel 2000 euro tot 2500 euro duz ja


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 14, 2004 5:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Denk dat je daar wel een redelijke tweedehands Rotax Max voor hebt. Het is makkelijker sleutelen aan een 100cc luchgekoeld, maar ja, dat moet ook wel aangezien je dat veel meer moet doen dan bij een Max :P
Bovendien heb je de typische Max-voordelen: koppeling, elektrisch starten, stil, "weinig" onderhoud.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 14, 2004 6:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Als je een monteur te leen krijgt van Verstappen, dan moet hij toch wel zeker zoveel kennis hebben dat hij een goed antwoord heeft op jou vraag.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 15, 2004 2:00 pm 
Ik krijg geen monteur maar een rijder die ik al van kleins af aan ken die gaat me erbij helpen. Die is ook met niks begonnen, en rijdt nu crg kart met maxter motor erop. Maar m'n vraag is denken jullie dat het verstandig is om met 100cc luchtgekoeld als beginneling te gaan rijden. Of toch beter een rotax max kart. Rijden ga ik maar 1 keer in de maand of minder duz ja en kosten kan ik goed betalen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 15, 2004 2:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Beste Gast (weer niet ingelogd)

Als je voor zekerheid wil gaan (lees: betrouwbaarheid en kosten minimaliseren) dan zou ik voor de lange termijn kiezen voor een Rotax Max motor.
Deze kost wat meer, maar heeft minder onderhoud nodig en gaat daarom langer mee. (als je dat allemaal bij elkaar optelt, dan scheelt dat wel in de kosten)(niet na 2x rijden, maar wel na een jaar)

Maar ja, zoals ik eerder vermelde..... een leuk Frame met een Rotax Max erop heb je niet voor 1000 euro. Daar heb je uiteraard wel een leuke CRG met een Rotax motor (luchtgekoeld) er op.

Aan jou de beslissing nu, want ik kan niet in jou beurs kijken ????

Ik zou het wel weten: dan maar iets meer geld uitgeven, maar ik zou voor een Frame gaan met een Rotax Max motor er op.
(Let op ... Rotax Max is een hele andere motor dan de Rotax (luchtgekoeld).

Groot voordeel van de R-Max is dat hij een ingebouwde starter (en koppeling) heeft, dus je kan helemaal in je eentje gaan rijden, niemand nodig om aan te duwen.
Daarnaast als je zou spinnen op de baan, dan slaat een 100cc af en dan moet je hem maar weer aan de praat zien te krijgen, meestal betekend dat er iemand jou kant op moet komen om te helpen. (moet ie er wel zijn op dat moment ??)

Een 100cc 2-takt vraag om de ca. 10 uur een revisie, de Rotax Max vraagt dat om de ca. 45 uur. (tel uit je winst, een revisie kost geen 20 euro kan ik je vertellen)
etc, etc...

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 16, 2004 9:50 am 

Geregistreerd: do okt 14, 2004 1:48 pm
Berichten: 7
OF te wel als hobby rijder zo ik beter een rotax max kunnen halen. Dan doe ik dat maar, die haase met 100cc luchtgekoeld kan ik voor 800 euro kopen. Maar ik ga me dan maar een rotax max halen. Waar moet ik opletten als ik zo'n een wil gaan halen? Welke technische dingen moet ik in de gaten houden?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 16, 2004 10:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
voor vragen over de rotax max moet je bij rotaxmax11 zijn :D
dat de 100cc zo goedkoop is komt omdat je eigenlijk altijd meteen al weer geld uit moet geven na aankoop
een 100 cc ben je nooit mee klaar
elke dag rijden betekend (denk ik) een halve dag sleutelen
dit kost dus ook weer veel geld
dus ben je uiteindelijk goedkoper uit met een wat duurdere rotaxmax
ik zelf heb een125cc cross blok
een cross blok gaat ook weer wat langer mee dan een kart blok
dit komt omdat een kartblok meer gemaakt is op prestaties en een cross meer op levensduur


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2004 11:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Welke technische dingen moet ik in de gaten houden?

Let vooral op dat ie verzegeld is, en dat de onderhoudshistorie bekend is. Hierdoor kan je zien hoe lang het geleden is dat ie voor het laatst gereviseerd is.

Bedenk dat als je begint met karten, je meer aan moet schaffen als alleen de kart. Dingen als kleding, helm, gereedschap en toebehoren doen toch wel een kleine aanslag op je budget, al kun je dit vaak gespreid aanschaffen :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2004 8:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
Ik heb aale twee gereden: 100cc luchtgekoeld en de max.

De 100cc maakt een mooi geluid, trekt lekker uit de bochten.. maar kost ook enorm veel geld. Niet in aanschaf, maar wel in onderhoud. De motoren lopen snel vast en reviseren kost al gauw 80 euro (als de schaded beperkt blijft). De carburateurs zijn erg gevoelig, vooral de naalden.

De max is wat duurder in aanschaf, maar veeeeel goedkoper in onderhoud. Ik heb dit jaar geen problemen met mijn motor gehad: hij liep niet vast, niks. De carburateur is niet zo gevoelig en je merkt snel genoeg wanneer hij te arm staat, zodat je weet wanneer je een grotere sproeier erin moet doen (dan begint hij namelijk te knallen ;)) Ook is het verslijt van tandwielen e.d. minder groot. Natuurlijk kan het wel zijn dat je wat pech hebt en dat de motor door een of andere rede vast loopt, maar dat is een echt kleine kans.

Als je voor de rotax zou gaan, zou ik hem wel na laten kijken door een service point. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David