Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2012 6:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Bij de NAB hebben ze een kijkers vraag van Bjorn beantwoord over het rijden met een schakel, misschien heb je ook wat aan deze informatie?
http://www.youtube.com/watch?v=Fg18BdVZhRI&feature=colike

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2012 7:15 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Citaat:
-remsysteem? (keramische remmen voor)

Ik weet niet of je een zelf stellend remsysteem hebt maar hier hoef je eigenlijk weinig aan te doen enkel de blokjes vervangen zoals gezegd door Henry.
Als je geen zelf stellend remsysteem hebt, dan zal je met behulp van plaatjes (spacers) die tussen de remblokken zitten de afstand van de remschijf tot de remblok kunnen verkleinen waardoor de remblokken, sneller te schijf zullen raken en je sneller maar ook beter kan remmen.

Post eens een foto van je kart.

Gr. Philippe

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 24, 2012 11:18 am 

Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm
Berichten: 54
Woonplaats: Maasland
Ok, hier nog wat meer zaken waar je op moet letten:
Wat heel erg belangrijk is bij een tweetakt is dat je niet te “arm” rijdt. Dat wil dus niet zeggen dat je een dikke portemonnee in je overall moet stoppen maar dat je benzinemengsel rijk genoeg moet zijn. Want als je benzinemengsel te arm is dan heb je kans op een vastloper/motorschade.
Heel kort door de bocht regel je dit door een grotere hoofdsproeier te plaatsen in je carb. (Er zijn nog meer afstelmogelijkheden voor onderin of midden)Hoe weet je of je te arm of te rijk rijdt? Dit controleer je als volgt: Kijk naar de kleur van je bougie na een rit. Als deze roetzwart is ben je te rijk, is deze grijs/wit dan sta je te arm. Het mooiste is een koffiebruine kleur. Dan ben je precies goed. Nog 2 stelregels: Hoe warmer hoe armer: Als het warmer wordt dan neemt het zuurstofgehalte af en kan je dus af met een kleinere sproeiermaat . En de belangrijkste: Beter te rijk dan te arm!

De grip van de voorbanden regel je als volgt: breder is meer grip en smaller is minder grip. Precies zoals je zou verwachten. Er zijn nog meer mogelijkheden zoals camber/caster en hoogte chassis, maar daar zou ik mij nog niet druk over maken.
De grip achter regel je als volgt: Smaller is meer grip en breder is minder grip. Hier verschillen de meningen wel over ( zelfs fabrikanten geven hier tegenstrijdige adviezen over). Het idee is dat je door de spoorbreedte smaller zet je de as stijver maakt. En een stijvere as geeft meer grip. Hetzelfde idee is als je bredere klossen monteert , hiermee bereik je precies hetzelfde: Je maakt de achteras stijver en krijg je dus meer grip. De maximale breedte achter is 140cm en ik zou niet smaller gaan dan 136cm. Teveel grip is ook niet goed want dan gaat de kart hakken. En de ene dag is de andere niet, afhankelijk van de grip op de baan en de temperatuur. Dus iedere keer kan je weer opnieuw afstellen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David