Auteur |
Bericht |
chris
|
Geplaatst: zo sep 13, 2009 9:18 am |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
Erikv
je voelt het bijna het verschil ook niet,tussen die sproeier/vlotter k27 tenopzichte van de ander zettings....het virschil is mischien maar een 10e maar dat maakt bij ons weer veel uit bij de wedstrijden,kan je zomaar 5 plekken schelen...Dus vandaar.
maare mij ervaring is met ngk bougie,s is niet zo tenopzichte van de Denso ik ree in me eerste wedstrijd jaar (2004) bij de nab 125 cc automaten klasse mog je ngk gebruiken,ik dacht das een sstuk goedkoper maar ik moest regelmatig de bougie vervangen omdat die het had begeven.Bij de Denso heb ik hele goeie ervaring mee
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo sep 13, 2009 11:19 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: @David Ik dacht dat de K27 naald juist meer voor de lagere toeren was en op de hogere toeren wat minder vermogen leverde.
Het is juist andersom, vroegah werd de max standaard geleverd met de K27 naald. Dit zei Rotax er destijds zelf over: Rotax schreef: New jet needle „K98“ instead of „K27“ -Improved out of corner performance -Improved idle behavior -Lower fuel consumption
|
|
Omhoog |
|
 |
ErikV
|
Geplaatst: zo sep 13, 2009 7:07 pm |
|
Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am Berichten: 39 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb mijn info over de naalden uit dit topic: viewtopic.php?f=3&t=3868&start=0Hier wordt precies het tegenovergestelde gezegd. Dus wie heeft er nu gelijk 
_________________ Intrepid Sirius, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo sep 13, 2009 7:53 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je hebt zelf met beide afstellingen gereden, dus degene die het beste die vraag voor jou kan beantwoorden ben je zelf. Met dit soort dingen is het altijd een kwestie van uitproberen, en zelfs dan werkt de ene afstelling de ene keer wellicht beter dan de andere.
|
|
Omhoog |
|
 |
ErikV
|
Geplaatst: ma sep 14, 2009 3:35 pm |
|
Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am Berichten: 39 Woonplaats: Puttershoek
|
Klopt zeker. En mijn bevinding is dat jij dan gelijk hebt. 
_________________ Intrepid Sirius, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: ma sep 14, 2009 4:45 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
De K98 is beter van onder uit...
Let even op de volgende zaken:
Met de K98 naald rijd je armer dan de K27 naald. Met de nieuwe airbox rijd je armer dan de oude. Met een 12.5 venturi rijd je armer dan met de 8.5 venturi (in de carburateur). Met 3.6 vlotters (60/60 onderuitsproeiers) rijd je armer dan de 5.2 vlotters (30/30 onderuitsproeiers). Startsproeier 60 en onderuitsproeiers icm met vlotters zijn verplicht bij de wedstrijdrijders.
Met armer bedoel ik 1 tot 2 sproeiermaten.
Let even op dat je het ook omdraait (rijker rijden) want anders kun je te arm rijden. Zonde van je motor. Controleer altijd even je bougie na het rijden. Als die wit/grijs is rijd je te arm. Lichtbruin is prima. Zwart(ig) kan hij wat armer.
Ik merk ook dat er rijders zijn die denken dat hun motor niet goed van onderuit trekt terwijl de kart zich vastvreet in de bochten. Dit veroorzaakt hetzelde effect! (niet oppakken van de motor bocht uit) Dan ligt het niet aan de motor maar aan de afstelling van de kart. Dit zie je het makkelijkst door versleten tandwielen en kettingen die steeds drooglopen.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
ErikV
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 7:06 pm |
|
Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am Berichten: 39 Woonplaats: Puttershoek
|
Als hij te arm draait krijg je toch ook knallen uit de uitlaat? Of is dat niet altijd?
_________________ Intrepid Sirius, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo sep 16, 2009 11:37 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ErikV, dat schijnt te gebeuren ja... Smrph had daar ook al last van op de Landsard. De oorzaak is te arm rijden, ik denk niet dat je het als altijd moet plaatsten. Het is een effect van te arm rijden.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Jurgen#21
|
Geplaatst: wo sep 16, 2009 12:25 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Op landsard, weet je toevallig ook waar? Want als je rechte stuk op komt(Voor de boxen) en je pakt de curb teveel gaat hij ook ploffen. Maar dat komt niet vanwege het te arm rijden.
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo sep 16, 2009 12:32 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Nee het was uit mijn hoofd bij het afremmen, na de 3e "hairpin"/bocht na de rechte stukken, terug komen naar beneden, richting de chicanes. Na sproeier vergroting was het geknal opgehouden. Ik ga er vanuit dat dat gebeuk over de curbs de onsteking even in de war brengen en dat ie daardoor knalt?
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo sep 16, 2009 4:21 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
let wel dat de naald alleen het oppakken beinvloed niet het doorlopen
|
|
Omhoog |
|
 |