Maurice, de opmerking van Vincent was wellicht een beetje voorbarig, Twins en XSH pakken vooral scooter cilinder aan; daar ben ik niet zo van, die hebben hun vermogen ontzettend piekerig op 1 toerental, van een powerband is amper te spreken, ze zijn zeker niet de minste en wat zij met scootercilinders bereiken, doe ik ze niet na! Ik doe uberhaupt niets met scooters.. gewoon uit principe; ik vind ze maar niks
Ik zal me trouwens even voorstellen, Ik ben Richard van Bergen, de man met frees in dit geval, de cilinders in de startpost heb ik een aantal weken terug bewerkt, maar het werk bevalt na zolang 'af en toe eens een cilindertje tunen' steeds beter en beter, dat ik er nu meer wil gaan bewerken.
misschien leuk voor jullie, om te weten dat ik meer van de 2-wielers ben, dit is mijn eigen knallertje;

Om even op Maurice zijn bericht door te gaan, je vraagt of er ervaring is met kartblokken, kort maar krachtig; nee! daarom pak ik eerst Vincent z'n rotax aan en word daar een testverslag van gemaakt, ander punt is wel dat ik veel ervaring met automaat en schakel blokken heb (van 50 tot 80cc het meest)
resultaten, de klanten gaan vaak niet op een testbank, maar doen mee aan de 150M brommersprint en rijden daarbij op tijd.
Ernst Bustraan, 74cc Gilardoni .. die cilinders rijden voor een 1e keer allemaal rond de 10.5 a 10 seconden, deze opende met een 9.4 seconden en werd in Brommersprint Jubbega de snelste Luchtgekoelde automaat.
Stefan Balvers, 74cc Polini, watergekoeld, reed steeds tijden van 10,1 a 10,2sec en afgelopen seizoen mooi constant 9.5seconden, vermogen ging van 11.2 naar 13.2pk (cilinder is lichtjes bewerkt)
dat was in iedergeval een klein groepje waarvan ik het goed herinner, Ernst Bustraan won ook gemakkelijk de runs die dag;

Uiteraard niet DE snelste, er reden ook automaatjes bij met crossmotor cilinders (waaronder ik zelf)
Deze week kreeg ik een opdracht van een jongen uit Oegstgeest (nabij Leiden) om een Metrakit Prorace 2 aan te pakken, deze moest voor morgen (inmiddels vandaag) klaar wezen en dat is gelukt, maar geen tijd om te verzenden dus deze naar de klant toegebracht..foto'tje van de cilinder, bewerkt en wel;

nu heb ik nog gelezen dat het spotgoedkoop is, vind ik niet; ik pak alleen cilinders aan.. en dan vind 75 euro best een nette prijs; het moet voor iedereen namelijk leuk blijven, vind ik
gr. Richard van Bergen