Auteur |
Bericht |
Lex
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:33 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Mmmmm, dan toch liever Koffie met warm appelgebak, mag jij de mengsmering snuiven. De verpakking van een nieuwe Sniper V2 ruikt trouwens ook best goed 
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 10:09 am |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Neem jij die toevallig zondag mee Lex??? 
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 10:28 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
De Sniper V2 ???
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 4:23 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ja!!!!!!!!!!!!!!
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 9:28 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Excuses dat ik zo'n oud topic terug naar boven haal maar om hiervoor nou een nieuw topic te openen...
Ik ga ook voor het eerst afstellen met lasers (M1) Nu vraag ik mij af hoe jullie bepalen wat de rechtuit stand is van het stuur en hoe jullie deze vast zetten? Ik zag dat een klein verschil in stuurpositie direct een groot verschil had met het uitlijnen! (positie van de laserpuntjes)
|
|
Omhoog |
|
 |
dragonfly
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 1:49 pm |
|
Geregistreerd: di sep 12, 2006 4:50 pm Berichten: 157 Woonplaats: Haaltert (B)
|
stand van het stuur is idd superbelangrijk. Ik doe het op het zicht en zet deze dan vast met een rekker rond de stoel naar het stuur
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 2:00 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
No offense maar vind je het zelf niet gek dat je "op het zicht" het stuur recht zet terwijl je zegt dat het super belangrijk is? Zo deed ik het zelf ook toen ik het aan het uitproberen was maar in een andere "dit lijkt wel recht" stand van het stuur was de meting al direct heel anders.
Maw: als je 10 verschillende metingen (opstellingen) maakt krijg je waarschijnlijk 5 of meer verschillende waarden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Henry
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 2:21 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Hoe lijnen jullie hem uit? Op de bok of als je er in zit?
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 2:25 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Het is wel belangrijk dat het stuur recht staat maar het is ookbelangrijk dat het stuur blijft staan tijdens het uitlijnen!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 2:34 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Het maakt niet zo veel uit of je stuur 100% recht staat of niet - in de meeste gevallen zit het stoeltje iets meer naar delinkerkant van de kart en zit je niet recht achter het stuur.... Belangrijk is dat je het stuur niet meer draait als je begint met afstellen, want dan staan de wielen niet goed meer en lijn je verkeerd uit.
Het stuur kun je vastzetten met bijv. een spanband, dan kun je daarna aan de slag met aftellen !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 2:40 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Als je meetpunten verplaatsen als je aan het stuur komt is het toch hoe dan ook belangrijk hoe je stuur staat? Als dit niet zou zijn, zou het ook niet belangrijk zijn dat het stuur beweegt tijdens het afstellen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 4:01 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Het is niet belangrijk of het stuur 100% recht staat; uitlijnen doe je bij de fusees en spoorstangen(camber/caster/toe/etc) en niet met het stuur ! Het enige dat je eventueel merkt, is dat het stuur niet 100% recht voor je staat, maar dat heeft verder geen invloed op een juiste afstelling! Zolang je het stuur maar niet meer verdraait als je eenmaal begint met afstellen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 4:33 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
lekker makkelijk, zet het stuur op het oog zo recht mogelijk, en zet dan de hele boel vast met een griptang op de kunststof bus op de bovenkant van de stuurstang. Schuurman bv in Oss heeft bovendien mooie aluminiumenumerum supports met vergrendeling, de lokale karthandelaar zal zoiets vast kunnen bestellen. 
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 5:02 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Hmmm. Dan doen we het zoik weet niet hoe het anders moet dus ik geloof het wel:). Morgen eens proberen.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do okt 27, 2011 9:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het is toch wel belangrijk dat je stuurkollom recht staat want als die mis staan dan krijg je aan een kant meer akkerman dan aan de andere kant maar over het algemeen zet je het op het oog recht of met een waterpas op het platte vlak van je stuur als je die hebt maar dan moet ook je kart waterpas staan en je stuur kollom moet recht op je stuur staan
|
|
Omhoog |
|
 |