Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 8:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Mmmmm, dan toch liever Koffie met warm appelgebak, mag jij de mengsmering snuiven.
De verpakking van een nieuwe Sniper V2 ruikt trouwens ook best goed :mrgreen:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 10:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Neem jij die toevallig zondag mee Lex??? :P

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 10:28 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
De Sniper V2 ???

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 4:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ja!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 9:28 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Excuses dat ik zo'n oud topic terug naar boven haal maar om hiervoor nou een nieuw topic te openen...

Ik ga ook voor het eerst afstellen met lasers (M1)
Nu vraag ik mij af hoe jullie bepalen wat de rechtuit stand is van het stuur en hoe jullie deze vast zetten?
Ik zag dat een klein verschil in stuurpositie direct een groot verschil had met het uitlijnen! (positie van de laserpuntjes)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 1:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 12, 2006 4:50 pm
Berichten: 157
Woonplaats: Haaltert (B)
stand van het stuur is idd superbelangrijk. Ik doe het op het zicht en zet deze dan vast met een rekker rond de stoel naar het stuur


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 2:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
No offense maar vind je het zelf niet gek dat je "op het zicht" het stuur recht zet terwijl je zegt dat het super belangrijk is?
Zo deed ik het zelf ook toen ik het aan het uitproberen was maar in een andere "dit lijkt wel recht" stand van het stuur was de meting al direct heel anders.

Maw: als je 10 verschillende metingen (opstellingen) maakt krijg je waarschijnlijk 5 of meer verschillende waarden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 2:21 pm 

Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm
Berichten: 161
Woonplaats: Groningen
Hoe lijnen jullie hem uit? Op de bok of als je er in zit?

_________________
Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 2:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Het is wel belangrijk dat het stuur recht staat maar het is ookbelangrijk dat het stuur blijft staan tijdens het uitlijnen!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 2:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Het maakt niet zo veel uit of je stuur 100% recht staat of niet - in de meeste gevallen zit het stoeltje iets meer naar delinkerkant van de kart en zit je niet recht achter het stuur.... Belangrijk is dat je het stuur niet meer draait als je begint met afstellen, want dan staan de wielen niet goed meer en lijn je verkeerd uit.

Het stuur kun je vastzetten met bijv. een spanband, dan kun je daarna aan de slag met aftellen !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 2:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Als je meetpunten verplaatsen als je aan het stuur komt is het toch hoe dan ook belangrijk hoe je stuur staat?
Als dit niet zou zijn, zou het ook niet belangrijk zijn dat het stuur beweegt tijdens het afstellen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 4:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Het is niet belangrijk of het stuur 100% recht staat; uitlijnen doe je bij de fusees en spoorstangen(camber/caster/toe/etc) en niet met het stuur ! Het enige dat je eventueel merkt, is dat het stuur niet 100% recht voor je staat, maar dat heeft verder geen invloed op een juiste afstelling! Zolang je het stuur maar niet meer verdraait als je eenmaal begint met afstellen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 4:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
lekker makkelijk, zet het stuur op het oog zo recht mogelijk, en zet dan de hele boel vast met een griptang op de kunststof bus op de bovenkant van de stuurstang.
Schuurman bv in Oss heeft bovendien mooie aluminiumenumerum supports met vergrendeling, de lokale karthandelaar zal zoiets vast kunnen bestellen.
Afbeelding

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 5:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Hmmm. Dan doen we het zoik weet niet hoe het anders moet dus ik geloof het wel:).
Morgen eens proberen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2011 9:26 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het is toch wel belangrijk dat je stuurkollom recht staat want als die mis staan dan krijg je aan een kant meer akkerman dan aan de andere kant maar over het algemeen zet je het op het oog recht of met een waterpas op het platte vlak van je stuur als je die hebt maar dan moet ook je kart waterpas staan en je stuur kollom moet recht op je stuur staan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David