Auteur |
Bericht |
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma mei 10, 2010 11:15 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
@BuijsProjectRacing... De Rotax Max heeft aan de binnenzijde van de motor (lees: stoelzijde) een inbusbout helemaal onderin die je er uit moet draaien om de Olie er uit te laten lopen en schuin links daarboven (ongeveer halvewege carter) zit er nog een inbusbout. Die moet je er uit draaien en net zoveel olie toevoegen totdat het daaruit komt en dan zit je goed qua niveau. (anders: lees even Rotax boekje) 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma mei 10, 2010 11:17 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
hahhahahahahahaha dat gaat dus niet goed als hij de nieuwe metalen tandwielen heeft....
(dan moet er 100ml olie in ipv 50 en heb je niets aan het niveau inbusboutje. nanananananah)
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: di mei 11, 2010 11:37 am |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
er is iets mis gegaan want ik had van jou verhaal een quote gemaakt en zelf wat toegevoegt zo oud word ik ook niet
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di mei 11, 2010 7:22 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo mei 12, 2010 1:37 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Motor is bij Paauwer langs geweest en is nu weer bijgevuld!
|
|
Omhoog |
|
 |
Frankk
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 9:25 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 17, 2009 1:31 pm Berichten: 17
|
maar hoe kan ik er makkelijk achter komen (zonder de boel open te maken dus) of er kunstof of metalen tandwielen in mijn blok zitten?
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 9:52 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
nee dat kan je niet zo zien. de Rotax Max van bouwjaar 2008 zijn volgens mij al met de metalen tandwielen, alles daarvoor de de kunstof uitvoering. Uiteraard heb je ook rijders die de tandwielen vervangen als de motor opengaat. Echter een hele grote voordeel hiervan (anders dan ze niet afbreken) heb ik nog niet gelezen/gehoort ergens.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 9:55 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Misschien kan je het door de vuldop zien (geen idee, nog nooit geprobeerd) Anders is het open maken niet zo heel moeilijk. Blokje van de kart halen, op de zijkant leggen (koppeling onder natuurlijk), imbusbouten losdraaien, en voorzichtig het deksel verwijderen.
Als je het blok niet op de zijkant wilt of kunt leggen, moet je eerst de olie aftappen voordat je het deksel verwijdert.
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: ma jan 10, 2011 12:54 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
als je de metalen tandwielen hebt moet je toch ook de nieuwe koppeling hebben. of heb ik dat verkeerd?
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma jan 10, 2011 5:09 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Nee hoor je kan ook gewoon met die van 2009 rijden hoor.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jurgen#21
|
Geplaatst: ma jan 10, 2011 7:05 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Bij de blokken met metalen tandwielen zou er een sticker op de zijkant van het blok moeten zitten.
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma jan 10, 2011 7:29 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
als ze origineel al de metalen tandwielen hadden, als ze erna gemonteerd zijn hangt er natuurlijk geen sticker op...
grtz
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma jan 10, 2011 7:30 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
En aan het jaartal kan je het ook niet weten want ik zou er nu ook terug plastic tandwielen erin kunnen douwen, zou nogal stom zijn maar het kan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma jan 10, 2011 7:49 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
KORTOM : openmaken om zeker te weten dus !!!
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Frankk
|
Geplaatst: wo jan 12, 2011 9:53 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 17, 2009 1:31 pm Berichten: 17
|
Dus heb ik 'm maar ff opengemaakt. (in de carterplaat zit trouwens geen plug om het nivo te bepalen) Blokje is van 2003 en er zitten idd kunstof tandwielen in. Maar...... 't leek of er metaalgruis in de olie zat, en ik vond hele kleine stukjes metaal! De twee grote tandwielen waren niet kapot maar hierdoor zeker wel redelijk beschadigd. De stukjes leken een kapot geslagen ringetje te zijn. Snel ff op het net gezocht en nu zag ik dat er achter het tandwieltje van de waterpomp een vulring moet zitten. En die zit er niet! Foutje met montage en is dat ringetje in het carter gevallen ipv om het asje geschoven? Zou wel slordig zijn van de vorige eigenaar..
|
|
Omhoog |
|
 |