Auteur |
Bericht |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo apr 11, 2010 9:59 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ja door laswerk zal de betreffende pijp gaan "trekken" en toch een spanning creeren in je frame... Ik weet alleen niet wat de effecten zijn op het rijgedrag. gezien de lokatie van het las werk. Tevens, de las blijft een zwak punt, direct langs de las zal het metaal heel bros worden, daarnaast heeft het niet de buigzaamheid als de pijp zelf.
Of het veel effect heeft onder de motor? ik denk het niet... Ik vermoed meer problemen bij de diagonalen en de strekkende delen vanaf vooraf.. Ik bedoel dan de enkele pijpen van voor naar achteren, en achter de stoel langs.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo apr 11, 2010 10:28 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ok dank je voor het uitleggen. we zullen wel zien, ik hoop dat hij morgen klaar is! hij staat er al vanaf donderdag omdat zijn gasfles leeg was.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
dinokart
|
Geplaatst: ma apr 12, 2010 7:25 pm |
|
|
Bedankt voor de reacties ik haal de motor er wel effe af,dan gaat het in iedergeval goed.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma apr 12, 2010 8:45 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
wij halen altijd de massa draad van de motor los of de hele motor als je geen risico wilt lopen en toch tijd genoeg hebt ik zou de motor altijd demonteren zoveel werk is het immers niet en als je je onsteking sloopt sla je je eigen voor je kop en je moet inderdaad niet je massa klem op de achter as zetten of een ander bewegend deel er zal inderdaad even slecht kontackt zijn waardoor hij op het beste punt gaat lassen waar door hij wel goed contakt maakt dit gebuert dan dus in je lager waar door je lager erg kunnen beschadigen beter niet doen dus
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: ma apr 12, 2010 8:54 pm |
|
|
Voor dat extra risico kan je net zo goed even de chassisklemmen en bedrading en bekabeling eraf halen en de benzinetoevoer afsluiten en blok eraf halen. Is 5 minuten werk.
|
|
Omhoog |
|
 |
meine
|
Geplaatst: ma apr 12, 2010 10:01 pm |
|
|
je kan gewoon lassen aan het frame als je de klem maar dit genoeg bij het te lassen oppervlakt zet pas wel op voor de accu explosie gevaar dat is het meeste wat mis kan gaan
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: di apr 13, 2010 8:04 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
advies is wel tig lassen . kun je wat meer mee spelen en eventueel met ander toevoegmateriaal lassen. ook hwt uiterlijk is mooier. dit allemaal wel als je er verstand van hebt en kan 
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
manneke01
|
Geplaatst: di apr 13, 2010 8:07 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 04, 2010 3:57 pm Berichten: 8 Woonplaats: Bunde
|
Bobine en andere electronische delen en de eventuele accu zijn beter te verwijderen alvorens je begint te lassen. Heeft vooral met piekspanningen te maken. De hoge amperages met lassen kunnen hoge temperaturen veroorzaken waardoor lagers wel eens schade nemen. Maar dit hangt vooral af van waar je de massaklem van het lasapparaat plaatst. Het beste zo kort mogelijk bij de plek waar je lassen moet. Probeer ook te hoge temperatuurverschillen te vermijden, bv door te lang door te lassen op een plek. Om de vraag te beantwoorden of er problemen ontstaan qua sterkte: de zwakste plek ontstaat naast de lasnaad. Goed doorbranden van de lasnaad is dus essentieel, dwz niet bakken en braden met lassen. Hoop dat het een beetje duidelijk is.
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: di apr 13, 2010 8:57 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
manneke01 schreef: Probeer ook te hoge temperatuurverschillen te vermijden, bv door te lang door te lassen op een plek als je het op het apparaat hebt zitten is pulseren ook een goede optie scheelt ook weer warmte.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: di apr 13, 2010 9:17 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
een tip voor als je, je frame laat lassen. niet de betreffende plaats gaan schuren. hierdoor druk je de poedercoating in het metaal waardoor lassen amper wil. dit had ik dus gedaan waarna hij het betreffende gedeelte schoon moest slijpen en dicht lassen. wel erg netjes gedaan! ( foto's in mijn verslag )
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |