Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2009 7:51 pm 

Het ging inderdaad zoals Beire zegt over de boutjes van de remblokken, tegenwoordig zit er altijd nog een asje door waar de remblokjes aan blijven hangen, je kunt dan nog gewoon remmen en er vliegen ook geen remblokken door de lucht, het enige wat er kan gebeuren is dat je rem iets aan gaat lopen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2009 5:42 pm 

Ik heb ook weleens remklauwen gezien zonder borgasje, maar het komt inderdaad maar zelden voor.
Borgen met een draadje kan natuurlijk ook nog, hoef je niet op zoek te gaan naar een nieuw boutje als er onverhoopt toch eentje lostrilt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2009 7:10 pm 

@marlon, het asje waar jij het over hebt is niet bij alle remklauwen even makkelijk te monteren. Bij wildkart zitten namelijk de twee remleidingen in de weg. Het wil af en toe weleens voorkomen dat zo'n asje krom gaat en dan moeten eerst de leidingen gedemonteerd worden. vanaar dat de ouderwetse borging ook nog toegepast wordt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 29, 2009 11:14 am 

@ Energy, als je hiermee bedoelt dat er piloten/mecano's zijn die het borgasje bewust weglaten en dan de remblokboutjes voorzien van een borging heb je gelijk. Maar of dat de juiste manier van werken is is discisieerbaar. Ik vind het persoonlijk niet de juiste manier als je graag op veilig speelt. :oops:

Of heb ik je uitleg verkeerd begrpen?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 29, 2009 12:54 pm 

Wat mij het meest verbaast is hoe sommige mensen de baan op durven en kunnen gaan; en dan bedoel ik met materiaal dat niet goed onderhouden is en waar ik me niet veilig in zou voelen. Het zou beter zijn een soort van technische keuring in te stellen voordat je de pitstraat uitrijdt. Dit hoeft natuurlijk niet tot in detail, maar bij sommige rijders zie je gelijk al dat er het een en ander niet helemaal netjes onderhouden is of zelfs gewoon niet veilig is. En daarmee brengen ze niet alleen zichzelf maar ook anderen in gevaar.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 29, 2009 9:40 pm 

Ik heb inderdaad ook op één kart een systeem zonder borgasje, maar als je het gewoon goed vast draait (en dat kan, want je kunt ze er niet te ver in draaien) dan trilt dat echt niet zomaar los hoor...

Dat verhaal van die remleidingen vind ik een raar verhaal, je kunt ze toch ook gewoon zo aansluiten dat je er wel bij kunt... Hoe je dat asje krom krijgt is mij trouwens sowieso een raadsel :?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 29, 2009 10:00 pm 

als de aansluitnippels verhinderen dat je het asje eruit kun krijgen dan vind ik het niet zo raar. Kijk maar eens naar de nieuwe wildkart mini chassis.

groeten Roeland

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2009 10:47 am 

Dan lijkt me dat een echt ondoordacht systeem. Stel dat je tijdens een race wat voorhebt en snel nog remblokjes wilt/moet wisselen? Of zijn die dingen niet gehomologerd om te racen? Dan is er enkel een probleem voor de recreatieve rijder vermoed ik.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2009 8:06 pm 

wildkart chassis zijn gewoon gehomologeerd. Van een ondoordacht systeem wil ik niet spreken, er zal wel een reden voor zijn, echter praktisch vind ik het niet. Het borgasje wordt dan ook weg gelaten om snel de remblokken te kunnen wisselen, zonder dat je eerst weer je remsysteem moet ontluchten.

groeten

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2