Auteur |
Bericht |
Paulo27
|
Geplaatst: wo maart 30, 2005 12:35 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Peter,
Thanks voor deze info..... ik zal er ook op gaan letten voortaan.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Ron88
|
Geplaatst: wo maart 30, 2005 3:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik heb nog 20 setjes liggen die gebruikt zijn dus die zijn sowieso oud!!
Verder liggen er nog paar HG3 en YHB van Oktober.....als ze ouder dan 1 maand zijn zijn ze in principe oud!
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo maart 30, 2005 3:14 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ron88,
Leuk gegeven...
Maaarrr hoe verklaar je dan dat winkeliers de banden echt wel langer hebben liggen dan 1 maand ???
Gooien ze die dan weg ????
Ben zeer benieuwd......
|
|
Omhoog |
|
 |
Ron88
|
Geplaatst: wo maart 30, 2005 3:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Je koopt in principe gewoon oude banden.....okee het is onmogelijk om ze rechtstreeks van de fabriek te krijgen maar na 1 maand neemt de kwaliteit van de banden al af...vraag het maar aan de mannen van Bridgestone...Zij beamen ook dat het gebruik van banden binnen de termijn van 1 maand een beter effect geeft......bron: Interview in de Vroom!
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo maart 30, 2005 3:35 pm |
|
|
Ok,
Bedankt voor je toelichting.....
Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze dan toch verkocht worden, ik zou dan zeggen OP BESTELLING........
Hebben de winkeliers ook minder voorraad, wat ook kostenbesparend is.
|
|
Omhoog |
|
 |
rotaxmax11
|
Geplaatst: wo maart 30, 2005 4:38 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
ik rijdt vaak genoeg rond met banden van een paar maanden 
|
 |
David
|
Geplaatst: wo maart 30, 2005 5:41 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Is het niet zo dat nieuwe banden nog voorzien zijn van een hele dunne coating ter conservatie, zodat ze dus een tijdje opgeslagen kunnen worden?
Zodra je er 3 rondjes mee gereden hebt is dat laagje er natuurlijk vanaf, en verouderen de bandjes veel sneller.
|
|
Omhoog |
|
 |
mats
|
Geplaatst: wo maart 30, 2005 5:50 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
ja, klopt zit een speciaal laagje omheen, dit zal wel effect hebben op de houdbaarheid enzo,
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo maart 30, 2005 7:03 pm |
|
|
Ahahaa.....
Zo dom was mijn opmerking dus toch niet .........????
|
|
Omhoog |
|
 |
Robert
|
Geplaatst: ma apr 11, 2005 9:32 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm Berichten: 78 Woonplaats: Uden
|
Citaat: Ik lees regelmatig hier op het forum dat mensen met "oude bandjes" rondrijden, maar wanneer zijn bandjes nu eigenlijk oud? Ik bedoel dan natuurlijk niet het verschil tussen nieuwe en versleten banden. _________________ Er zijn 3 soorten mensen: Degene die kunnen tellen, en degene die niet kunnen tellen
De houdbaarheid van de banden is ook afhankelijk van het Merk. Zoals in een van de reacties op je vraag is aangegeven zijn er merken die bijzonder gevoelig zijn en zeer snel "verouderen" ook zijn er banden die de eerste paar ronden enorm veel grip geven en al snel slechtere prestaties gaan leveren. Het is maar net waar je voor kiest. De Heidenau banden zijn juist gemaakt op een lange levensduur, een uitstekende constant blijvende grip en mits vrij donker en niet te warm maar ook niet onder nul graden opgeslagen een uitzonderlijk lange houdbaarheid hebben. Dus ook daarom is zijn de Heidenau banden uitstekend geschikt voor de veeleisende kartsport beoefenaar. Zelf rijdt ik vaak weken en soms zelfs maanden niet en de Heidenau banden presteren ook na zo'n lange stop nog steeds uitstekend. Niet alleen bij mij omdat ik ze toevallig verkoop maar dat is ook zo als andere mensen deze banden op hun kart leggen.
Dus ideaal voor iemand die niet altijd aan zijn hobby toekomt en niet steeds nieuwe dure banden wil kopen maar gewoon zijn of haar gekochte banden met veel plezier wil kunnen oprijden..
_________________ Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.
http://WWW.KARTBAND.NL
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma apr 11, 2005 10:23 pm |
|
|
Rober,
Klinkt aannemelijk en aantrekkelijk... we zullen afwachten wat de resultaten zijn van de te houden testdagen.
Bedankt voor je aanvullende info, komt altijd van pas.
Thx
|
|
Omhoog |
|
 |
rotaxmax11
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 3:00 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
klinkt inderdaad goed.. weet je toevallig ook hoe het met de MOJO slicks en de MOJO regenbanden zit?
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 4:11 pm |
|
|
Mara,
Die komen niet bij Heidenau vandaan volgens mij ???
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 4:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Toch wel, komen uit dezelfde fabriek.
Het schijnt dat de Mojo regenbanden er identiek uitzien met de Heidenaus. Aan slicks kan je natuurlijk niet veel zien, maar het valt niet uit te sluiten dat ook daar weinig verschil in zit.
|
|
Omhoog |
|
 |
Robert
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 4:35 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm Berichten: 78 Woonplaats: Uden
|
Paulo27 schreef: Mara,
Die komen niet bij Heidenau vandaan volgens mij ???
De MOJO banden komen weldegelijk bij Heidenau vandaan. MOJO banden zijn door Rotax in samenwerking met Heidenau ontwikkeld en worden bij Heidenau gemaakt. MOJO is het "eigen bandenmerk" van Rotax, ook Rotax heeft dus voor kwaliteit gekozen.
Ik weet ook dat de ervaring en kennis die is opgedaan bij de ontwikkeling van de MOJO banden is gebruikt voor de verdere ontwikkeling van de Heidenau banden.
Voor wat betreft de houdbaarheid van de MOJO banden heb ik geen informatie.
_________________ Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.
http://WWW.KARTBAND.NL
|
|
Omhoog |
|
 |