Auteur |
Bericht |
Bo
|
Geplaatst: di feb 06, 2007 7:04 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
en ICC motor is waarschijnlijk ook beter voor de gewichtsverdeling
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
 |
birel
|
Geplaatst: di feb 06, 2007 7:17 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 27, 2006 7:42 pm Berichten: 45 Woonplaats: utrecht
|
ja maar we hebben het wel over een nieuw of zgan 250cc motorblok en die zijn een stuk sterker dan een icc .neem ik aan ik heb met een icc gereden maar ik vind het helemaal niks .je moet precies ik het goede toeren gebied zitten anders doet ie niks. maar als die gaat gaat ie als de brandweer
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: di feb 06, 2007 7:25 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Klopt,je moet er wel 'feeling' voor hebben, anders valt het idd niet mee. Maar ik kan het ook, dus waarom jij niet?
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

|
|
Omhoog |
|
 |
Bo
|
Geplaatst: di feb 06, 2007 8:43 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
jah joh, das juist het de kick om hard te gaan met een ICC.
En als je eraan gewend ben kom je in (bijna) alle bochten goed uit
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: za feb 24, 2007 9:55 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Meer als 50 pk is niet meer goed te rijden is de kart wordt nerweus en bijna niet meer op de baan te houden.
Als je uit de bocht komt en gas geeft breekt de kart zeer snel achter uit en een nieuwe 250cc cross heeft al 52 pk.
Die oudere Motoren heben ± 47 pk das is leuk te rijden Yamaha 250cc blok is daar betse voor geschikt . 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bo
|
Geplaatst: za feb 24, 2007 8:54 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
poeh.. das een hoop.. maar tog lijkt het mij niet fijn rijden. Vooral met de bochten en tuurlijk het rechte stuk zal wel leuk zijn
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: za feb 24, 2007 10:15 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
hahah dan heb je weinig rivalen op de baan.. ( op het rechte stuk teminste )
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 8:48 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
hpi ontsteking is dat een ontsteking met cdi wat geprogrammeerd kan worden
Dat zou voor jou Motor ideaal zijn boven in wat weghalen en onder in wat meer power en je komt ook in de bochten mee!:-k
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 5:50 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ter informatie, HPI is gewoon een merk van ontstekingen, zij leveren van alles op dat gebied, ook programmeerbare ontstekingen.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 6:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
die op de onderste foto is zelfs een selletra
|
|
Omhoog |
|
 |
tweetyoost
|
Geplaatst: vr sep 17, 2010 4:44 pm |
|
Geregistreerd: do sep 16, 2010 9:10 am Berichten: 5
|
heeft ondertussen al iemand een YZ250 2takt kart gebouwd?
ik ben van plan een YZ125 of YZ250 blok aan te schaffen om die dan op een kart schakelchassis te zetten.. hoofdzakelijk omdat het onderhoud van zo'n crossblok een stuk minder is dan een ICC motor..
ik vrees met de YZ125 wat pk te verliezen tegenover een ICC 125 blok.. vandaar misschien de keuze naar een YZ250 blok..
Is het nog rijdbaar? kan je er snelle rondes mee halen of is het alleen maar glijden en driften:p
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr sep 17, 2010 6:24 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
als je al sneller zou gaan dan een icc dan is dat ook maximaal een seconde op een ronde.. niet eens denk ik. je hebt gewoon erg veel gewicht naast je wat de weg ligging verprutst, je moet je kart aanpassen. kost een hoop geld, en het ziet er niet uit zo'n lomp ding op een kleine kart. ik zou gewoon ICC blijven rijden of misschien om financiele redenen cross.
Superkarts zijn ook alleen maar op de rechte stukken sneller dan een ICC. in de bochten heb je gewoon mega gewicht en wegligging voordeel met een 125cc.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr sep 17, 2010 8:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: maximaal een seconde op een ronde Das toch best wel veel, maar het zal inderdaad minder zijn. De reden dat sommige mensen een YZ250 op hun kart monteren is dan ook in veel gevallen niet dat ze sneller willen zijn dan een ICC, maar een gemakkelijkere moter willen hebben die wel zo goed als even snel is. Overigens is zo'n blok niet zo heel superlomp en zwaar hoor. Er schijnt ook prima mee gereden te kunnen worden op een kart, alleen de optimale afstelling vinden zal wellicht wat moeilijker zijn aangezien je niet veel terug kunt vallen op ervaringen van anderen.
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: za sep 18, 2010 9:19 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ik heb meerdere Kart gehad met 250cc cross Motoren,het probleem met deze Motoren is dat men de 56 PK niet goed op de teert krijgt, deze Motoren zijn zo agressief en zeer nerveus als men uit de bocht komt en dat is waar een ICC je voorbij kan gaan meer ook niet! Anders ziet dat uit op een Langbaan (Zandvoord of Assen) daar heeft een ICC geen kans en je bent sec. sneller je kunt het verglijken met een wild paard als die getemd krijgt heb veel plezier 
|
|
Omhoog |
|
 |