Auteur |
Bericht |
Xzelicon
|
Geplaatst: za sep 05, 2009 3:32 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Hallo, ik heb een beetje een raar probleem met mijn Rotax. Hij start niet, maar de bougie vonkt, hij heeft genoeg compressie en krijgt benzine en lucht. Carburateur heb ik schoon gemaakt en heb hem een beetje vol laten lopen door de bougie eruit de draaien en aan de wielen te draaien terwijl ik mijn hand op de inlaat houd, zodat hij dus benzine aanzuigt. Verder is de bougie een beetje nat en niet echt vettig volgens mij, wel lichtjes zwart, maar dat was hij al. Verder is de startpoging niet te kort geweest, heb hem namelijk getrokken met de heftruck. Ook heb ik gechoked en gas gegeven. Hij heeft 2 of 3 keer geploft, en ik voel wat lucht uit de uitlaat komen (geen rook.) dus hij wil echt wel  Weet iemand wat dit kan zijn? Mvg, Xzelicon
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za sep 05, 2009 4:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
membraam heel? onteking op tijd?
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za sep 05, 2009 4:50 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Alles heel, ontsteking is pas nieuw, weet niet of hij op tijd staat.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za sep 05, 2009 4:59 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
heeft ie dus nog niet mee gelopen?
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za sep 05, 2009 5:03 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Heb de vorige eigenaar even kort gesproken en die zei van wel, bel hem morgen wel even als ik meer tijd heb om te bellen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: za sep 05, 2009 6:00 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Kan ook zijn dat de onsteking niet goed is afgesteld ondanks hij nieuw is.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za sep 05, 2009 9:54 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
precies als die nieuw is is die eraf geweest het is niet zeker dat die dan weer goed erop zit tezij die gewoon gelopen heeft met deze ontsteking dan is het een ander verhaal
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: za sep 05, 2009 10:35 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Maar dan kans alsnog de onsteking verschuiven (ook al eens gehad). Of dat stekertje los zit. Nu weet ik niet wat voor een 100cc blok jij hebt maar kan mischien zijn dat stuk uit membraamplaatje is???? 
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: zo sep 06, 2009 11:13 am |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Hoe kan ik controleren of de ontsteking nog juist staat? En waar zitten de membraamplaatjes? En hoe kan je makkelijk controleren of deze kapot zijn? Liefst zonder -alweer- de hele carb los te halen en uit elkaar te halen  .
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo sep 06, 2009 10:42 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Had jij geen Rotax met de carburateur aan de zijkant? Dan heb je een zogenaamde roterende inlaat, en heb je geen membraamplaatjes.
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: ma sep 07, 2009 6:41 am |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Aha, ik heb er inderdaad eentje met roterende inlaat, weten we dat ook weer 
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 07, 2009 8:05 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
om nog even de vraag van joris te herhalen. Heeft je motor gedraaid MET de nieuwe ontsteking? Dat zegt namelijk heel veel over je ontsteking afstelling.
Als de motor compressie heeft, benzine mengsel krijgt, vonkt. Dan is de volgende actie controleren of ie wel op tijd staat en of je mengsel wel ok is.
Waar staan je L en H jettings op? heb je die nog gewijzigd onlangs? Het gaat nu ff om je L positie, aangezien hij niet wil opstarten... Je L positie even op 1 slag open en H even op 1 3/4 zetten, tenzij je cker weet dat er niet is verandert, na de laatste keer goed draaien.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma sep 07, 2009 4:25 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
bij een roterende moet je ook ff controleren of de schijf open staat als de zuiger omhoog gaat door in de carb te kijken als je vol gas geeft kun je hem zien draai nu een keer zonder de bougie erin en je zult zien dat hij op een gegeven moment open is dit moet ongeveer in de opwaartse beweging van de zuiger zijn
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di sep 08, 2009 7:09 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
en uiteraard weer sluiten  als ie naar beneje komt 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: vr sep 11, 2009 7:58 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Godver, ik ben net even gaan kijken, ik had aan de verkoper gevraagd: staat hij op de fabrieksinstellingen? (De carb dus...) Ja zegt hij, kom ik er net achter dat ze ongeveer 5 slagen open stonden, goh vreemd dat hij dan dus waarschijnlijk iedere keer verzoop. Morgen nog maar eens proberen te starten.
|
|
Omhoog |
|
 |