Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2009 5:02 pm 

Bovenstaande 2 reacties onderbouwen de stelling van Hendrik wel een beetje
Citaat:
Het is dan aan de andere partij om ook een stap in onze richting te doen. Het begint bij respect en begrip voor de situatie van de andere partij.

Mee eens natuurlijk, maar vrees toch dat dit het geval is:
Citaat:
Het maakt namelijk geen moer uit waar je mee gaat rijden, de milieufreaks in nederland weten zelfs wel negatieve eigenschappen te verzinnen bij een kart die op rode bieten sap loopt !!!!!

Je geeft ze een vinger, maar ze gaan door tot ze beide handen hebben. Hendriks idee is om het probleem bij het begin te stoppen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2009 9:38 pm 

David schreef:
Hendriks idee is om het probleem bij het begin te stoppen.

Kan wel wezen, maar dan toch op de verkeerde manier.
Ben meer van de versie "met stroop vang je meer vliegen als met azijn".
Wat dat betreft heeft Matthijs meer dan gelijk, benader elkaar met respect, ook al ben je het oneens met elkaar, en tracht SAMEN een oplossing te zoeken en te effectueren.
Op het moment dat je elkaar niet als gelijkwaardige gesprekspartners ziet is het bij voorbaat al een kansloze missie om enig resultaat te boeken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2009 10:46 pm 

zo heeft ieder zijn eigen mening,

ik ken het spreekwoord niet; met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. maar het klinkt in mijn oren als Bootlicker (hielen likker). :? correct me if i'm wrong!

ze zeggen niet voor niets mensen met een grote bek hebben de halve wereld. ( sorry voor het scheldwoord )

Ik weet uit eigen ervaring dat als je altijd maar toegeeft en toegeeft ( Ja & amen ) dat je uiteindelijk met lege handen komt te zitten. zo was ik eerder altijd en daar kom ik nu echt op terug. en ik ben bang dat als we in de kartsport als maar toe blijven geven, we uiteindelijk niks meer overhouden. Zo zit de wereld helaas in elkaar en in nederland heb ik het gevoel wat erger dan bij onze buurlanden.

en daarom vind ik het goed dat ze de 2-takt zo lang mogelijk door rekken.

( feest :roll: dit was me 900ste bericht! )

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2009 11:19 pm 

@Alex:
Nu lees ik toch iets heel anders, weg leuke voorbeeldjes over rodebietensap, maar een volledig genuanceerd en correct voorbeeld van een perfecte wereld :D
Hendrik had natuurlijk moeten stellen "we gaan met zijn allen viertakt rijden beste milieuliefhebbers, maar het is tot hier en niet verder!" Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hem vanaf dat punt de azijn met flessen tegelijk aangereikt wordt om die rottige vliegjes op afstand te houden :P

Natuurlijk heb je gelijk hoor, maar kan de redenatie van Hendrik toch zeker ook wel volgen, waarbij zelfs het tweetakt-viertakt verhaal buiten beschouwing gelaten kan worden.
Het gaat in stappen, tweetakt, viertakt, waterstof, rodebietensap, niks. Tot welke stap wil je gaan?
Misschien gaat de discussie over 5 jaar dan wel over een kartklasse op waterstof of rodebietensap, tenzij je natuurlijk denkt dat men inderdaad tevreden is na het bereiken van een bepaalde stap, en dan de kartsport met rust zal laten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 7:46 am 

@ David,
Ook ik kan de redenatie van Hendrik helemaal volgen, sterker nog, ik kan er zelfs begrip voor opbrengen, maar helaas werkt het spelletje niet zo in de grote mensen wereld.
Zelfs ik heb absoluut niet de illusie dat na een goed gesprek met de groenen we als vrienden uit elkaar gaan en zij ons veel succes wensen met onze kartcarriëre.
Er zal altijd een vorm van wederzijds wantrouwen blijven bestaan, wij komen aan "hun" natuur, zij komen aan onze hobby.
Je kan echter wel de moeite blijven doen om op een normale manier met elkaar te communiceren en ze proberen te betrekken in de plannen.
Of je wederzijds toegeeft aan elkaars standpunten is vraag twee, maar zoals Mattijs al terecht opmerkte, zonder communicatie en met louter gescheld over en weer gaat de deur op slot en kom je helemaal nergens.
Wat betreft de karts op benzine->watersof / bio ethanol->rode bieten sap->windenergie, er zal altijd een groep individuen zijn die problemen heeft met zelfs de meest milieuvriendelijke oplossing wat dat betreft heb je helaas gelijk David.

P.S. Bootlicker ????? [-X [-X
P.S.S. is iemand hier wel eens op het idee gekomen dat de milieufederaties ook onze discussies en berichten op het forum kunnen lezen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 8:55 am 

Deze discussie loopt al jaren. Een aantal maanden geleden las ik een oproep (weet niet meer of het dit forum was) om met z'n allen het Binnenhof te gaan bezetten met onze karts, kijken of ze dan wel luisteren. Als je echt zo'n kronkel in je hoofd heb, dan weet je echt niet hoe je moet communiceren. Bij een goede communicatie behandel je elkaar met respect en luister je naar elkaars standpunten. Deze standpunten probeer je dan te weerleggen en geef je je eigen situatie weer. Sommige mensen willen elkaar benaderen alsof het een Jerry Springershow is. Resultaat: iedereen roept en scheldt en niemand luistert meer naar de inhoud. Tot elkaar kom je dan nooit. Daar komt bij dat karters vaak veel jonger zijn dan natuurliefhebbers en daarom weinig ervaring hebben met goede communicatie.

Citaat:
P.S.S. is iemand hier wel eens op het idee gekomen dat de milieufederaties ook onze discussies en berichten op het forum kunnen lezen.

Precies, omgekeerd heb ik ook de SP-site wel eens gelezen over hun mening van circuit Venray. Zij zijn net zo ongenuanceerd als wij en zo krijg ik echt geen begrip. Ik weet zeker dat er veel meer natuurliefhebbers zijn die veel genuanceerder zijn en echt wel beseffen dat de groei van de viertaktklassen en de opkomst van de waterstofkarts een duidelijke stap van de karters is in de goede richting.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 5:46 pm 

Jullie hebben gelijk natuurlijk, al weet ik niet precies waar het vandaan komt aangezien niemand hier schrijft van plan te zijn op een respectloze manier met wie dan ook te willen communiceren?
Aangeven tot hoe ver je wilt gaan als het om het sluiten van compromissen gaat hoort ook bij een discussie, en hoewel dat kan betekenen dat men het dus nooit met elkaar eens wordt, weet wel iedereen waar ie aan toe is.

Matthijs, goed uitgelegd allemaal, heb in het verleden op een vergelijkbare manier gereageerd bij dergelijke discussies. Toch maak je me wel nieuwsgierig wat jij dan doet om ervoor te zorgen dat je ook in de toekomst jouw (en ons aller) favoriete hobby kunt blijven beoefenen? Ben je al bezig mensen te overtuigen, standpunten te weerleggen, je eigen situatie weer te geven? Dit forum telt niet he, hier tref je alleen medestanders aan.
Degene die met zijn kartje op het Binnenhof gaat staan zal vermoedelijk inderdaad niet veel bereiken, maar het feit dat ie voor zijn overtuiging uit zijn luie stoel komt en daadwerkelijk iets probeert te veranderen geeft em (zelfs met kronkel en weinig kans van slagen) toch een streepje voor op de meesten van ons.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 7:06 pm 

Citaat:
Jullie hebben gelijk natuurlijk, al weet ik niet precies waar het vandaan komt aangezien niemand hier schrijft van plan te zijn op een respectloze manier met wie dan ook te willen communiceren?

Ik ken een forummer hier die het altijd heeft over 'dat linkse tuig' en veel medeforummers zijn het dan met hem eens. Ik vind dat een gevaarlijke en domme instelling. Bovendien slaat het nergens op omdat veel 'rechts georiënteerde mensen' ook niet bekend staan om hun tolerantie. Goed, dat is een andere discussie.

Citaat:
Matthijs, goed uitgelegd allemaal, heb in het verleden op een vergelijkbare manier gereageerd bij dergelijke discussies. Toch maak je me wel nieuwsgierig wat jij dan doet om ervoor te zorgen dat je ook in de toekomst jouw (en ons aller) favoriete hobby kunt blijven beoefenen? Ben je al bezig mensen te overtuigen, standpunten te weerleggen, je eigen situatie weer te geven? Dit forum telt niet he, hier tref je alleen medestanders aan.
Degene die met zijn kartje op het Binnenhof gaat staan zal vermoedelijk inderdaad niet veel bereiken, maar het feit dat ie voor zijn overtuiging uit zijn luie stoel komt en daadwerkelijk iets probeert te veranderen geeft em (zelfs met kronkel en weinig kans van slagen) toch een streepje voor op de meesten van ons.

Ik heb voordat ik coureur werd wel wat dingen gedaan ter promotie van het prokarten, maar daar blijft het grotendeels wel bij. Ik denk niet dat ik meer doe dan de gemiddelde forummer hier om mensen te overtuigen. Zij die dat wel doen hebben inderdaad een streepje voor, ik hoop dan wel dat ze op een bepaalde manier communiceren dat ze de rest van ons ook daadwerkelijk helpen ipv de eigen glazen ingooien. Diegene die met zijn kartje op het Binnenhof wil gaan staan wil alleen provoceren en heeft bij mij zeker geen streepje voor.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 7:43 pm 

ik heb het inderdaad nooit over respectloos communiceren gehad. alleen strijden voor wat je waard bent.

@david, het is nogal lastig om te communiceren van hun kant en de onze omdat we waarschijnlijk van elkaar niet weten dat we karten of groen liefhebbers zijn in het openbaar. eigenlijk zou er een soort van forum moeten zijn waar met een mix van beide! of een meeting :) alleen dan komt nog lang niet iedereen van beide kanten waardoor er altijd mensen blijven vooroordelen.

lets hope for the best!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 9:31 pm 

Citaat:
Diegene die met zijn kartje op het Binnenhof wil gaan staan wil alleen provoceren

Is dat zo, leg eens uit waarom je dat denk dan?
Er kan volgens jou geen andere reden zijn om op het Binnenhof te gaan staan?
Tot zover het communiceren en begrip hebben voor elkaars standpunten en beweegredenen :P
Als er gepraat moet worden met milieuliefhebbers die een kartbaan willen sluiten moet dat kunnen, maar zodra een karter op het Binnenhof aandacht voor zijn mening wil vragen houdt het begrip bij jou kennelijk op.
Kronkel in hun hoofd, domme instelling, einde discussie. Volgens mij begrijp je je eigen verhaal nog niet helemaal, wat een beetje jammer is aangezien het verder toch aardig klopt naar mijn mening.

Natuurlijk moet er geen dwaze relnicht in zijn kart donuts gaan draaien op het Binnenhof, zwaaiend met een spandoek met daarop de leus "dood aan de geiten**kers". Maar een groep gefrustreerde karters zou geen kwaad kunnen. Het zou goed zijn als daar ook mensen tussen zitten die goed kunnen communiceren, en de frustratie en standpunten van de groep goed onder woorden kunnen brengen. Tja je kan er dan natuurlijk voor kiezen om ze te helpen met je vaardigheden op dat gebied, het gaat immers ook om jouw kartbaan, maar dan zal je toch af moeten stappen van het idee dat het allemaal gasten zijn met een kronkel in hun hoofd :P

Nog niet zo lang geleden waren we met een groep mensen op het nieuwe circuit de Peel voor de opnames van SBS6 die op aanvraag van de karters (ANKV) aandacht schonken aan de perikelen daaromheen. Denk dat geen van de mensen aldaar zich heeft moeten schamen voor zijn of haar gedrag.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 11:21 pm 

ik vond het een erg mooi stukje op sbs6. dit zijn wel de manieren om iets te bereiken!

maar ff tussendoor.. wijken wij nu niet GIGANTISCH af van het onderwerp?

ik denk.. ik zeg het maar ff :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2009 8:07 am 

Citaat:
Natuurlijk moet er geen dwaze relnicht in zijn kart donuts gaan draaien op het Binnenhof, zwaaiend met een spandoek met daarop de leus "dood aan de geiten**kers". Maar een groep gefrustreerde karters zou geen kwaad kunnen. Het zou goed zijn als daar ook mensen tussen zitten die goed kunnen communiceren, en de frustratie en standpunten van de groep goed onder woorden kunnen brengen.

Het gaat niet om het initiatief, maar om de manier waarop. Dat probeer ik duidelijk te maken. Als een karter een gesprek weet te regelen in Den Haag met iemand die daar daadwerkelijk iets mee kan doen (ook belangrijk), dan juich ik dat zeer toe. Als je dat op een andere manier probeert te doen, waarbij je vooraf al had kunnen bedenken dat het juist contraproductief werkt dan vind ik dat inderdaad dom ja. Dan vind jij dat ik mijn eigen verhaal niet begrijp, maar ik kan boos worden omdat diegene het juist aan het verpesten is voor de rest hier. Lees bijvoorbeeld het stukje op http://venray.sp.nl/bericht/25541/080519-racecircuit_venray_roept_heftige_emoties_op.html en vertel mij dan of ik blij mag zijn met de inzenders. En nee, ik ben zeker geen SP-stemmer...

Zie bovendien de opmerking van Alex64: is iemand hier wel eens op het idee gekomen dat de milieufederaties ook onze discussies en berichten op het forum kunnen lezen?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2009 5:33 pm 

Tja met name de laatste reactie in dat artikel werkt natuurlijk niet bijzonder productief. Ik neem aan dat de SP zo slim is om alleen de reacties die hun stelling onderbouwen te publiceren, en als de overige 2 ook tot de 3 slechtste behoren dan denk ik dat de overige, niet gepubliceerde reacties wel meevallen.
Waarom niet de moeite nemen om met de persoon van reactie nummer 3 aan tafel te gaan zitten, en wel met de milieuliefhebbers? Als je al stel dat je open moet staan voor de mening van iedereen en elkaar moet proberen te begrijpen, vind ik dat je gelijk hebt, maar vervolgens sluit je wel al meteen mensen uit. Was dat nou niet juist het deel van Hendriks verhaal waar je het niet mee eens was?

Ik begrijp dat iedereen onze discussies hier op het forum kan lezen. In dit topic staat volgens mij niets dat verborgen zou moeten blijven voor wie dan ook. Iedereen heeft op een nette manier zijn mening hier verwoord. Er zijn in het verleden inderdaad minder nette topics geweest, die zijn destijds opgeschoond, gesloten, of er is op een gepaste manier in gereageerd.

Om even te reageren op Hendrik, ja we wijken wel een beetje af van het onderwerp :P
Ik denk nogsteeds dat het idee van een betaalbare kart klasse op de lange termijn niet haalbaar is, viertakt, tweetakt of trapskelter maakt allemaal niet uit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 17, 2009 8:25 am 

Citaat:
Als je al stel dat je open moet staan voor de mening van iedereen en elkaar moet proberen te begrijpen, vind ik dat je gelijk hebt, maar vervolgens sluit je wel al meteen mensen uit.

Het is niet mijn bedoeling om mensen uit te sluiten. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat de manier van communiceren van sommigen niet klopt waardoor we alleen maar last hebben van hun mening, zoals reactie nummer 3 van de link. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook zeer frustrerend dat karten in Nederland ons zo moeilijk wordt gemaakt. Ik vind de overlast die we maken wel kunnen. Feit blijft dat we overlast veroorzaken en dat er mensen over klagen. Dat hoeft niet meteen de linkse natuurrakker met de geitenwollensokken te zijn. Kijk maar eens naar een aflevering van de Rijdende Rechter over burenruzie. Mensen maken elkaar bijna af als een stukje boom overhangt op hun perceel. Dat zijn geen linkse rakkers, maar dergelijke intolerantie is blijkbaar onderdeel van alle Nederlanders helaas. Ikzelf ook, als ik last van iemand heb in het verkeer dan raak ik ook snel geïrriteerd, maar als diegene dan een handje opsteekt of even glimlacht ben ik het alweer vergeten. Kwestie van communicatie (zo van: ik heb in de gaten waar jij last van hebt en (in dit geval) sorry).

Citaat:
In dit topic staat volgens mij niets dat verborgen zou moeten blijven voor wie dan ook.

Klopt. Mijn zorg was wellicht iets te voorbarig, maar gezegd is gezegd.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2