Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: HELP, alfano vraag
BerichtGeplaatst: za jun 27, 2009 6:29 pm 

Heren / dames,
Voor het eerst wil ik Simone's alfano gaan uitlezen via de PC, de uitleespen had ik al lang, ook de verloop naar USB zat er toen bij, vandaag een EEEPC van ASUS gekocht, alleen voor het karten, maar na het downloaden van de software via de alfanosite, kom ik niets verder, ik mis kennelijk een driver voor de com--->usb adapter.
Wie heeft ervaring, en kan een digibeet als mij vertellen hoe ik dit moet doen, zodat het werkt, en ik het ook nog begrijp en kan onthouden. :oops:
Lex.

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: HELP, alfano vraag
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2009 3:33 pm 

Er zal waarschijnlijk een programma bij horen om de data te lezen. Voor mychron heb je Racestudio, ik zal eens zoeken wat er bij een alfano hoort:)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2009 3:42 pm 

Jij hebt de driver nodig behorend bij de usb/ serieel adaptor zodat windows weet dat de com poort (bijv. com2) loopt via usb.
Op mijn Windows Vista laptop hoefde ik die niet te installeren, hij herkende hem zelf al.
Op mijn laptop zitten meerdere usb aansluitingen, het is bij mij wel zo dat de ene com 2 is en de andere com 3, ik moet dus wel de juiste usb poort gebruiken.
En de juiste software van Alfano gebruiken uiteraard

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2009 3:50 pm 

@Alex,

Je hebt inderdaad de Alfano software nodig (ALFANO_VUE 1.18), maar die heb je al denk ik na het lezen van bovenstaande.
Wat je ook moet doen, is de patch daarna downloaden en installeren (ALFANO_VUE Patch, zie site alfano.be). Dit is geloof ik de conversie van de RS232 aansluiting naar een USB poort. Dit moet omdat de originele software voor de Pro (niet de nieuwe, maar de oudere versie die jij ook hebt net als ik) alleen een RS232 kabel had en een USB aansluiting niet kent.

Mocht het met de patch nog niet lukken, dan zul je software op het internet moeten zoeken om handmatig (m.b.v. van die software) je USB poort te configureren als een ouderwetse com poort (RS232). Ik heb dat ook ooit moeten doen, maar ben even kwijt hoe het ook alweer werkte. Laat maar even weten of het zo lukt, zoniet dan ga ik voor je zoeken en laat het je weten.

Succes

Edit: Ik zie dat 954rr me net voor is, maar hij zegt eigenlijk hetzelfde ! Maar die patch zou ook wel eens de truc kunnen zijn, dus probeer die ook even en kijk of je - zoals 954rr zegt - bij het inlezen de juiste com-poort kiest in de Alfano software

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2009 8:37 pm 

Bedankt voor de reacties, ik ben eruit !!!!!
Buiten de Alfano vue software en patch heb ik ook een driver voor de adapter nodig, en dan werkt heel de zooi via de virtuele compoort nummertje 4.
Lekker logisch, com 1-2-3 worden dus niet gebruikt, en dienen nergens voor.
Conversie naar excel werkt, en ook het weergeven van grafieken gaat nu.
Hoe ben ik er achter gekomen.............. ik heb de Pro van Simone uit het stuur geschroeft, en ben de hele avond gaan proberen, daarna heb ik voor de conversie naar excel de pc met het werkende programma op het bureau van mijn systeembeheerder gedeponeert, met de woorden, "dit is vandaag jouw belangrijkste klus, vanavond om 18.00 uur moet alles werken".
En alles werkt, dus kan er een slotje op.
Volgende klus wordt een niet geheel officiƫle versie van Jet tech pro.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]