Auteur |
Bericht |
svr6-turbo
|
Geplaatst: di feb 13, 2007 4:53 pm |
|
|
Wie kan mij de voordelen en nadelen vertellen van een TM blok met roterende inlaat ten opzichte van een normaal TM icc blok???
Alvast hartelijk dank
|
|
Omhoog |
|
 |
fun racer
|
Geplaatst: di feb 13, 2007 5:42 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
ik weet niet presis de voordelen maar normaal zou rotend meer vermogen hebben als hij op toeren is dan membraam (als alles gelijk is he) maar de icc heeft meer kracht onderin en grotere powerband geloof
en dacht ook dat roterend meer slijt maar weet nie zeker
CORRECT ME IF IAM WRONG :p
gr ken
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Manders Racing
|
Geplaatst: di feb 13, 2007 7:57 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
gebruik de zoekfunctie en kom er dan achter hoe geweldig roterend is.....
Hartstikke snel, lekker veel reviseren en snel iets stuk rijden.
En icc is moderner!
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di feb 13, 2007 8:11 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een ICC is inderdaad moderner, maar zo lijkt het net of een roterende na 3 rondjes stuk is, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Het grootste probleem van de roterende TM blokjes is niet dat ze roterend zijn, maar dat ze al wat jaartjes erop hebben zitten, en het dus moeilijk is om een goede te vinden.
|
|
Omhoog |
|
 |
svr6-turbo
|
Geplaatst: di feb 13, 2007 9:21 pm |
|
|
maar stel ik vind er een die reeds gereviseed is (aantoonbaar) dan zou ik er goed mee kunnen rijden.... en zal de slijtage (misschien) sneller zijn???
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di feb 13, 2007 10:50 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Het "probleem" met een roterende situeert hem op 2 vlakken: 1. Je moet zo'n type hoger in toeren houden omdat daar zijn kracht zit en als je té laag in toeren zit valt je kart bij wijze van spreken bijna stil en 2. Omdat de roterende schijf soms wat weinig smering krijgt zal die ook al eens sneller de geest geven.
De combinatie van beide zaken maakt dat je dus ook al eens sneller kosten zal hebben aan zo'n motor.
MAAR: Als je weet hoe je met zo'n motor om moet gaan én je kijkt hem na elk dagje rijden goed na zal je er véél snelle rondjes mee kunnen rijden. Het hangt dus een groot deel van jezelf af of je er veel (lang) plezier aan zal hebben.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di feb 13, 2007 10:54 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het zijn niet de ideaale motoren om te beginnen maar het kan wel
ze hebben een beetje het naadeel dat je em op toeren moet houden anders slaat ie vet en dan moet je em weer op gang maken je heb veel feeling voor de motor nodig dus en ook wat verstand van afstellen van de motor
|
|
Omhoog |
|
 |
svr6-turbo
|
Geplaatst: di feb 13, 2007 11:19 pm |
|
|
okay, dat zijn wijze woorden, daar kan ik wel wat mee....
Toch nog maar heel even verder kijken denk ik...
|
|
Omhoog |
|
 |
svr6-turbo
|
Geplaatst: wo feb 14, 2007 9:05 am |
|
|
En hoe is dan eigenlijk het slijtagebeeld van een ICC motor, wanneer je hier normaal mee omgaat en goed onderhoud???
|
|
Omhoog |
|
 |
ms kart
|
Geplaatst: wo feb 14, 2007 12:02 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm Berichten: 131 Woonplaats: marum
|
als ik jou was was zou een nieuw type tm crosblok nemen die zijn een stuk minder gevoelig voor revisie vergeleken met een icc maar ook iets minder snel maar om te beginnen is het zeker een aanrader een crosblok heeft het vermogen meer verdeeld over het hele gebied zowel onderin als bovenin wat het rijden wat makelijker maakt als nog niet zoveel ervaring hebt
|
|
Omhoog |
|
 |