Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2005 10:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heeee Robert,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Guus.
Veel gezondheid en liefde toegewenst en dat Guus en Mamma
het gaat mogen maken.

Pappa komt voorlopig slaap te kort........

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2005 8:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 07, 2005 5:46 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Genemuiden
Gefeliciteerd Met je zoon \:D/

_________________
Een echte man zorgt als ie karten kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.beneluxracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2005 5:21 pm 
Gefeliciteerd hoor :lol:


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2005 5:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Proficiat met je zoon kerel, ik begrijp dat je niet overal rubber gebruikt! :mrgreen:

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2005 6:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Gefeliciteerd.

@Fart: Je bent weer lekker op dreef ofnie ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2005 7:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Uden
Ik wil iedereen heel hartelijk danken voor deze felicitaties. Het is echt heel erg leuk al die enthousiaste reacties te lezen.


Groet
Robert Prinssen

:D :o :? 8) :lol:

_________________
Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.

http://WWW.KARTBAND.NL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2005 12:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 14, 2005 12:50 pm
Berichten: 108
Woonplaats: asten
@robert
hoe krijg je deze tijden voor elkaar met rkm4!!!! ik heb ook een setje geprobeerd, maar ik krijg er geen grip mee. landsard en berghem was één lange glijbaan voor mij!? :( verschil in rondetijden was zo'n 2 seconden tov van hg3. heel frustrerend.

slijtage was gelijkmatig, wel golfpatroontje op de voorbanden. algeheel gewoon geen grip genoeg. en ze plakken niet echt. als je met hg3's hebt gereden en je laat je kart even staan plakt ie aan de grond vast. deed ie nu niet.
heb jij misschien nog wat advies? wat zijn normale bandenspanningen (warm) bij een ICC.

heb vanalles geprobeerd druk omhoog, omlaag rijbreedte breder en smaller.

moet wel toegeven, ze gaan langer mee! normaal rijdt ik bijjna een heel setje op een dag weg, rkm4 ging drie keer mee. dus financieel gezien is het wel een aantrekkelijke band!! maar dat glijden zeg.... pffff


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2005 4:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Uden
markG schreef:
@robert
hoe krijg je deze tijden voor elkaar met rkm4!!!! ik heb ook een setje geprobeerd, maar ik krijg er geen grip mee. landsard en berghem was één lange glijbaan voor mij!? :( verschil in rondetijden was zo'n 2 seconden tov van hg3. heel frustrerend.

slijtage was gelijkmatig, wel golfpatroontje op de voorbanden. algeheel gewoon geen grip genoeg. en ze plakken niet echt. als je met hg3's hebt gereden en je laat je kart even staan plakt ie aan de grond vast. deed ie nu niet.
heb jij misschien nog wat advies? wat zijn normale bandenspanningen (warm) bij een ICC.

heb vanalles geprobeerd druk omhoog, omlaag rijbreedte breder en smaller.

moet wel toegeven, ze gaan langer mee! normaal rijdt ik bijjna een heel setje op een dag weg, rkm4 ging drie keer mee. dus financieel gezien is het wel een aantrekkelijke band!! maar dat glijden zeg.... pffff
MarkG,

Het is belangrijk om de juiste bandentemperatuur te krijgen. Ik heb met mijn MS kart en het TM cross blokje de bandenspanning op 1,2 tot 1,25 bar en kom daarmee op een bandentemperatuur van ca 70 graden celsius. Ik heb ook echt geen problemen met de grip. Ik heb mijn kart voor ca 115 cm breed staan en achter 137,5 cm. (gemeten van buitenkant band naar buitenkant band.)

Ook een kennis van mij die betere tijden rijdt op zijn MS kart met cross blok, heeft absoluut geen problemen met de grip van de banden en heeft geen betere resultaten met andere merken, ook niet met de zachtere Bridstone banden en zeker niet met de Maxxis HG3. Ook hij rijdt met een bandendruk van ca. 1,2 bar.

Wij hebben uiteraard ook vergelijkingen gedaan met andere banden, Michael van Grunsven (tot nu toe 1e bij Chrono RotaxMax jr 2005) heeft uitvoerig gestest en vergeleken en behaalde met de Heidenau RKM4 banden (1,2 bar) betere of gelijke resultaten als met de andere banden. De banden die we vergeleken hebben waren de Bridstone YGK, de Vega SL7 en de Maxxis HG3.

Ook Gerrit Boonstra heeft nog dit jaar de banden nog eens vergeleken op zijn VanKart met ICC blok. Hij zette tjdens de vrije training voor het NAB NK in Amsterdam , jawel, de Bridgestone baan, nog de snelste trainingstijd van die dag op de Heidenau RKM4 banden en dat terwijl de andere rijders die aan het trainen waren op de zachtere voor het NK voorgeschreven Bridstone banden reden.
Ik weet dat Gerrit met een lagere bandenspanning rijdt, ca 0,7 bar en zijn banden bereiken daarmee wel de 70 graden celsius. Dit heeft natuurlijk te maken met zijn rijstijl waarmee hij de banden sneller op temperatuur krijgt.

Het is natuurlijk niet goed als de banden glijden. Ik weet niet met wat voor een bandendruk je hebt gereden, ben je ook tot 1,25 bar gegaan? of heb je toch lager gezeten? En wat is de behaalde bandentemperatuur? Het kan ook zijn dat je achterbanden een andere druk moeten hebben als de voorbanden om zo gelijkmatig een bandentemperatuur van ca. 70 graden te realiseren.

Groet Robert Prinssen

_________________
Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.

http://WWW.KARTBAND.NL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2005 5:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Uden
Citaat:
@robert
hoe krijg je deze tijden voor elkaar met rkm4!!!! ik heb ook een setje geprobeerd, maar ik krijg er geen grip mee. landsard en berghem was één lange glijbaan voor mij!? Sad verschil in rondetijden was zo'n 2 seconden tov van hg3. heel frustrerend.

slijtage was gelijkmatig, wel golfpatroontje op de voorbanden. algeheel gewoon geen grip genoeg. en ze plakken niet echt. als je met hg3's hebt gereden en je laat je kart even staan plakt ie aan de grond vast. deed ie nu niet.
heb jij misschien nog wat advies? wat zijn normale bandenspanningen (warm) bij een ICC.

heb vanalles geprobeerd druk omhoog, omlaag rijbreedte breder en smaller.

moet wel toegeven, ze gaan langer mee! normaal rijdt ik bijjna een heel setje op een dag weg, rkm4 ging drie keer mee. dus financieel gezien is het wel een aantrekkelijke band!! maar dat glijden zeg.... pffff



Beste MarkG,

Ik denk dat de oorzaak van dit probleem gewoon in de afstelling van de kart en de bandendruk / bandenspanning zit. Het kan gewoon niet in de banen zitten, anders zouden anderen, waaronder ikzelf toch ook geen behoorlijke tijden kunnen rijden.

Robert

_________________
Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.

http://WWW.KARTBAND.NL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2005 9:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
vandaag zijn mijn heidenau rkm4 banden binnen gekomen

ik ben benieuwd hoe ze rijden
ik denk dat ik over enkele weken ermee ga rijden

(ben zeer benieuwd)

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David