Auteur |
Bericht |
sierradrivr
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:11 pm |
|
|
hey allemaal , ik ben nog steeds op zoek naar een eigen kart , ik wacht liever tot ik echt iets vind naar mijn zin nu ben ik 2dehands een kombikart rollend chassis (er stond schijnt een gx 390 op ) nu die zelfde eigenaar verkoopt ook een 390 robin motor , hij heeft mij voorgesteld samen 550 wat ik persoonlijk een hele goede deal vind maar hij zei ook er gaan nog wel wat aanpassingen moeten gebeuren voor die motor daar op te zetten , kunnen jullie mij ongeveer zeggen wat en wat dat nog zou kosten ? ps ik denk wel dat ik bijna alles zelf zal kunnen doen ik studeer autotechniek, ik kan ook goed sleutelen mvg bran
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:15 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
als het frame recht en vooral compleet is, en de motor loopt goed, lijkt het als 1e kartproject geen verkeerde deal. Leuk om te leren sleutelen, en later kan je altijd nog sneller en vanzelf duurder gaan rijden.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:18 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je hebt op zijn minst een motersteun en een koppeling nodig. Wil je de tank onder het stuurtje gebruiken en de tank op het blok verwijderen komt er nog een benzinepomp en wat benzineleidingen bij. Uitlaatje kan nog vervangen worden voor een snellere variant.
Prijzen weet ik zo 123 ook niet, maar kan je vaak prima vinden met Google, en/of de diverse sites van de kartshops bekijken.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:21 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ziet er leuk uit voor dat geld vraag wel even of er een motorsteun op de motor zit zodat je hem gelijk op de kart kan zetten.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:23 pm |
|
|
@david sorry als dit domme vragen zijn maar kan je motorsteunen zelf maken met wat laskunsten ? en wat is het voordeel van een tank onder het stuur ?
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:25 pm |
|
|
@ kartje bedankt voor de tip  wil ik de 2 advertenties laten zien?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:30 pm |
|
|
Je kan een motorsteun inderdaad ook zelf maken. Het tankje zit standaard op normale karts onder het stuur. Zwaartepunt is wat lager, luchtweerstand misschien ook, en het is toch ruimte die anders nergens voor gebruikt zou worden. Voornaamste reden zal echter wel de looks zijn vermoed ik (in het geval van viertaktblokjes waar normaal gesproken de tank op het blok zit), om het tankje onder het stuur te gebruiken.
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:37 pm |
|
|
@ david dus het is niet noodzakelijk ? want ik moet eerlijk zijn ik kan niet alle aanpassingen in 1 x betalen ps ik heb op de foto's gezien dat de centrifugaalkopp. er op zit , (op de motor he  )
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:54 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 9:01 pm |
|
|
Hmm daar zit inderdaad het meeste al op, moet alleen nog een uitlaatdemper bij, en eventueel een motorsteun (zo te zien zit er al iets van zelfbouw onder).
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 9:01 pm |
|
|
@ kartje scherp ! en ja hij heeft dat mij ook eerlijk gezegd en wat denk je koopje of rommel ?
|
|
Omhoog |
|
 |
sierradrivr
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 9:04 pm |
|
|
@ david dacht iik ook van die steunen maar ik ben vrij zeker dat ik dat zelf kan maken enkel de demper dus nog eerlijk wat denk je ?
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: wo feb 09, 2011 9:07 pm |
|
|
Ik denk dat je voor dat geld wel een leuk kartje hebt.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |