Auteur |
Bericht |
boytje19
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 7:47 pm |
|
Geregistreerd: do dec 25, 2008 1:47 pm Berichten: 51 Woonplaats: Den Helder
|
Ik ben door sommige op het forum op een idee gekomen.. Om een viertakt kart te realiseren...
Ik heb een tweetakt kart staan voor mijn vriendin, maar is het mogelijk om er een bijv een honda 4takt blok op te bevestigen? hoe zit het met de koppeling?? enz..
Ik wil dit omdat mijn vriendin de snelheid van een 2 takt nog afschrikt, er zijn uiteraard snelle 4 takts, maar wij hebben geen 2 takt banen om te trainen in de noordkop... Dus een honda 4 takt 13/18 pk ofzo is mischien een mogelijkheid om er meer ervaring te geven op buiten banen enz...
Wat zijn de mogelijkheden, is het mogelijk zit nou een aanduw 125cc automaat op gemonteerd...
_________________ Boy Gijzen, CRG YAMAHA YZ 125 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 7:51 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Waarom de 2-takt een beetje knijpen is misschien een goedkopere oplossing!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 7:52 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Het is wellicht handig om een foto van het honda blok te posten (ook van de kopeling ed)
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 7:58 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Moeilijk te zeggen, een en ander is afhankelijk van het chassis. met name de buis achter je stoeltje en het soort blok zijn de bepalende faktoren.
Bij veel Honda blokken zit de koppeling tussen het stoeltje en het blok, als je dan de ketting naar achteren denkt is er bij sommige 2-takt chassis geen ruimte voor een tandwielsuport.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 8:09 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Bij veel Honda blokken zit de koppeling tussen het stoeltje en het blok, als je dan de ketting naar achteren denkt is er bij sommige 2-takt chassis geen ruimte voor een tandwielsuport. Hou er dan ook rekening meer dat je een spiebaan moet hebben/maken als je, het tandwiel aan de binnenkant moet neerzetten.
|
|
Omhoog |
|
 |
boytje19
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 8:12 pm |
|
Geregistreerd: do dec 25, 2008 1:47 pm Berichten: 51 Woonplaats: Den Helder
|
Heb geen foto van een honda blok  omdat ik er niet 1 in bezit heb.. maar was als voorbeeld.. en 2 takt knijpen is inderdaad mogelijk, maar jah dan kan ze nog niet oefen @ trainen hier in de buurt.... Het is een gedateerd crg frame met een rotax aanloop blokje..
_________________ Boy Gijzen, CRG YAMAHA YZ 125 
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: vr aug 27, 2010 8:56 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Koop een leuk 2ehands RK1 blokkie...
4takt | 15pk
Idd wel ff opletten dat motorsteun op je chassis post. Een foto van de plaats van de motor is wenselijk. Anders motorsteun aanpassen. En inderaad opletten dat je een achteras hebt met de spie aan de binnenkant....
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
Allkart
|
Geplaatst: za aug 28, 2010 2:52 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
|