Auteur |
Bericht |
driftking
|
Geplaatst: zo aug 08, 2010 11:28 am |
|
Geregistreerd: di aug 03, 2010 8:47 pm Berichten: 16 Woonplaats: Breukelen
|
ik dacht wat is dat want ik zag zoiets op marktplaats.
_________________ CRG Kalifornia 100CC 
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo aug 08, 2010 12:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een 2 takt zuigt eerst benzine mengsel in het onderblok dit zuigen gebuert wanneer de zuiger omhoog gaat en daarna als de zuigeromlaag gaat word het mengsel weer samengedrukt om vervolgens via de poelpoorten in de cilinder uit te komen
bij het aanzuig gedeelte moet de carburatuer open staan bij het samendruk gedeelte moet die dicht zijn
dit kun je op 3 verschillende manieren regelen
1 met de zuiger (zie je bij junior 100 cc motoren) de crb zit dan hoger op de cilinder)
2 met een membraam de carb zit dan voor op het onderblok de onder en overdruk zelf regelen dan het op en dicht gaan van de klep
3 roterend of wel met een schijf die op de krukas zit hier is een hap uitgehaald de carb zit dan meestal aan de zijkant van de motor
|
|
Omhoog |
|
 |
Klainstain
|
Geplaatst: zo aug 08, 2010 12:41 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Inderdaad. Bij membraan gaan de membranen steeds open of dicht, om mengsel door te laten. Bij een roterende inlaat heb je een schijf, met een opening in. Telkens wanneer deze opening voorbij de carb passeert, kan er ook mengsel in.
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
 |
driftking
|
Geplaatst: ma aug 09, 2010 11:13 am |
|
Geregistreerd: di aug 03, 2010 8:47 pm Berichten: 16 Woonplaats: Breukelen
|
ok bedankt
_________________ CRG Kalifornia 100CC 
|
|
Omhoog |
|
 |