Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Prokart,
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 10:15 pm 

Geregistreerd: ma jun 18, 2012 8:54 pm
Berichten: 16
Hallo,

Ik heb een vraagje, ben helemaal nieuw in de kartsport en wil samen met mijn broertje een kartje voor recreatief rijden.
Zal meestal op driebergen rijden, en misschien ook wel op lelystad.

Nou ben ik er al achter dat het een prokartje gaat worden, niet te veel kosten en redelijk plezier. Oké de snelheid zal niet overhouden, maar ik neem aan dat het al een stukje plezieriger is dan de onbegrensde huurkarts???

Nou staat er hier op het forum momenteel een prokart te koop met 2x200cc en dat klinkt mij wel leuk in de oren.
Heeft er hier misschien iemand ervaring met deze kart en het chassis??

Omdat een prokartje normaal 2x160cc is ben ik bang dat dit eigenlijk een bouwpaketje is. Als het alleen de motoren zijn is dit natuurlijk geen probleem. Maar het chassis is denk ik ook wel belangrijk.

Tevens vind ik deze er ook wel leuk uitzien. Lijkt mij ook wel een net ding.


http://sport.marktplaats.nl/karting/568574519-eglem-prokart-met-4-gx-160-motoren-en-alfano-laptimer.html?

Wat is een beetje een normale prijs voor een leuke prokart, en waaraan kan ik een beetje zien of hij origineel is??

Ben erg benieuwd,

Groet, Michael.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 8:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Pro karts met 2x 200cc's komt geregeld voor. Alleen voor wedstrijden moet je 160cc hebben.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 10:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
De prijs van een prokart wordt bepaald door de kwaliteit natuurlijk. Een tweedehandse uit 2011 met getunede motoren en onderdelen kan zo richting 2000 euro kosten. Maar de meeste prokarts koop je inclusief twee motoren voor minder dan 1000 euro.

Die van 650 lijkt een goede deal, met de onderdelen, transponder en alfano erbij. Maar check dan wel even hoe afgesleten de buizen zijn voor de stoel en wat de staat is van de lagers, rem, achteras etc. Anders kost het je nog veel nieuwe onderdelen. Ik zou alleen het extra losse frame laten staan. Er is er immers maar 1 het best en daar ga je toch mee rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 11:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
je kan altijd aan iemand vragen die er wat van weet die mischien eens mee gaat kijken dit heb ik ook met mijn eerste kart gedaan dat was een gx 200 9pk
maar waarom wil je prokart ? waarom gewoon geen 2 takt of 1 sterke honda zoals een getune gx390 http://www.kartspullen.nl/160-Honda-GX/ ... tuned.html
dit zit rond de 20 pk meer dan een 2x200 cc maar dat moet jij nu kiezen en ik weet ook niet of je wedstrijd wilt rijden en wat er allemaal op de baan mag rijden

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 3:38 pm 

Geregistreerd: ma jun 18, 2012 8:54 pm
Berichten: 16
Dank voor de nuttige antwoorden,

De keuze is mede op een prokart gevallen omdat dit volgens ons gewoon voor weinig geld een hoop zondagmidagen plezier geeft.
Heb ook lopen denken aan een rk1, maar dan wordt het snel een stuk prijziger. En we zijn maar beginners, buiten een huurkart helemaal geen ervaring.

Zal er kwa snelheid veel verschil zitten tussen die 2x200 en 2x160cc??? Heb persoonlijk een beter gevoel bij die grijze, maar die 200cc motoren blijven zo trekken, dit mede omdat ik toch ook 80kg weeg.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 3:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Prokart is een hoop lol vooral als je met een groepje bent waar je achter kunt blijven rijden.
Heb vorig jaar ook gereden en het is me goed bevallen af en toe eens de olie nakijken verder hoef je er niet veel aan te doen.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 5:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
er is ofc een verschil tussen 160 of 200 200 is 9pk en 160 is 6.5pk
dus maal 2x heb je met 200 18 pk en met 160 13 pk 5 pk is wel wat verschil hoor

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 5:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
Berichten: 611
Woonplaats: Belgie
Het is standaard 6,5 en 5,5 dus 13 en 11pk.

_________________
http://kartinfo.webs.com/
Birel 2008 - Gx390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 6:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
oh ik dacht dat gx200 9 pk is want de mijne is 200 en standaard 9pk maar opgefokt naar 11

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 7:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Leuk, een prokart, en zeker doen, ik heb zo'n vermoeden dat er her en der wel wat meer van deze karts onder het stof uitkomen.
Inderdaad niet echt een strepentrekker, maar met een beetje liefde is een GX onverslijtbaar.
Bjorn, een GX200 is nooit standaard meer dan 6,5 pk, alles meer is getuned.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 8:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Inderdaad leuk :!:
En zeker ook sneller/plezieriger dan de gemiddelde huurkart.

Citaat:
een GX200 is nooit standaard meer dan 6,5 pk, alles meer is getuned


http://safetyenterprises.com.ph/index.p ... ega-marine
7,1pk [-X :lol: :lol:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 8:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
zitten we hier nou op een botenforum of zo ? [-X
maar die Honda van jou beste Steef draait wel 4500 toeren om die 7.1 pk eruit geperst te krijgen, een standaard out of the box GX200 maakt maximaal 3600 toeren, ik wil maar zeggen...
p.s. heb je de stickers al binnen ?

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 8:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Kon het niet laten.. :wink:

En nee, nog geen stickers :(
Ook nog geen tijd gehad om de post te bellen. (ben bang dat het ook niks uithaalt)

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 9:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
lol mijn gx200 is echt 9 pk maar opgefokt naar 11 maar wij hebben nu een gx200 op de dyno gezet en deze was standaard niks aan gedaan en deze gaf 9 pk af hoor

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 9:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Weet je zeker dat het geen GX270 is geweest met een verkeerd dekseltje op de trekstarter, deze is standaard namelijk wel 8.5 pk :roll:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David