Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2004 10:00 pm 
kun je mij wat 4 takt types geven die eventueel voor mij als beginnende karter interessant zijn??
Kun je hier in loop van tijd ook races meerijden??
+ misschien evenetuele adressen waar ik er zo eentje kan vinden (wel 2e hands)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 3:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
Hallo Pjotter!

Ik zou inderdaad niet meteen races gaan rijden. Eerst wat ervaring verzamalen, dan kijken wat de race rondetijden zijn en dan kijken of je er in de buurt komt, als ja, kun je het altijd nog overwegen.

Ik rijd zelf ook races.. en ik moet toegeven: die sfeer is echt te gek! Vooral bij clubraces is de sfeer leuk. daar kun je vaak een daglicentie kopen. Een voorbeeld is de maxxiscup in venray: www.kcpk.tk. Ik denk dat dat dit jaar echter niet meer gaat lukken, want aankomende zondag is de laatste race al..

Je zou inderdaad met een 4takt kunnen beginnen, dat kost volgens mij niet zo veel onderhoud, maar ik dacht gehoord te hebben dat als er dan wat kapot is, dat de materialen dan wel erg duur zijn. Ik kan het ook fout hebben hoor, want ik rijd zelf met een 2takt.

Rotax Max is ook een goede optie.. vraagt vrij weinig onderhoud (vooreen 2takter dan).. maar ja, zijn ook niet zo goedkoop in aanschaf, al weet ik niet precies wat gebruikte 4takters kosten.

Ik denk dat je gewoon moet kijken wat voor budget je hebt en dan een beetje op marktplaats.nl enzo rondkijken!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 3:56 pm 
bedankt, maar niet echt volledig :)
Ik wil graag echt een goede uitleg over wat ik eventueel moet gaan aanschaffen een 2 takt?? of een 4 takt??? en dan nog eens hoeveel cc??
Belangrijk hierbij is dat ik geen enkele ervaring heb met sleutelen, ken natuurlijk wel wat mensen, maar goed.
Wat is dan de beste optie.
Budget is max. 1000 euro


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 4:07 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
sja 4 takt is leuk maar wil je iets snels dan betaal je ook een hoop geld doe je dat niet dan ben je ook maar een rijdende chikane


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 4:13 pm 
dus wat raad je mij aan??
kom op jongens iets meer gegevens graag!
Maar wel bedankt hoor :)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 4:22 pm 
MARKTPLAATS DEZE:

Kombikart
nette staat
met honda 200cc 4takt motor 6,5 pk
kart loopt tegen de 75 Km/uur

EN VOORAL KLOPT DIT:
snel en goedkoop karten, dus niet om de 10 uur reviseren.tanken : euro '98

WORDT JE MET DEZE KART LANGS ALLE KANTEN VOORBIJ GEREDEN??
JONGENS GEEF AUB WAT GOEDE INFORMATIE


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 4:30 pm 

Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm
Berichten: 169
als je budget rond de 1000 euro ligt een 2ehans blokje met een koppeling, of een 4-takt minder onderhoud maar ook minder snel, er zijn natuurlijk ook snelle 4-takts maar die zijn nog duurder


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 4:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 12, 2004 1:02 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Egmond aan Zee
Zozow die 'Gast' is aardig veeleisend :shock:

Ik ben vandaag naar Uitgeest geweest en d'r waren drie personen aan het rijden. Ik kreeg te horen dat er 2 met een Rotax reden en 1 met een 4-takt. Maar, dat verschil zie en hoor je wel. Klinkt echt machtig zo'n Rotax. Heb het een en ander gevraagd, d'r liep een monteur, Piet, en die raadde me zeker een 4-takt aan om te beginnen, hij durfde zwart op wit te geven dat die dingen niet stuk gaan ( nu weet ik dat alles kapot kan :D ). Qua kosten viel het me erg mee, voor een dag karten ben je 25 Euro kwijt en voor elk persoon 10 Euro pp meer. Voor een jaar ben je 345 Euro kwijt (onbeperkt, muv als de baan is gereserveerd voor feesten/partijen). Er is 7 November een Endurance races, ook voor mensen die nog nooit hebben gekart, dus daar kan je in teamverband gaan racen (all-in). Ik denk dat ik dit ga doen met 3 vrienden en daarna beslis ik wel hoe het verder gaat. Je zal toch ergens moeten beginnen en de kosten worden op deze manier beperkt.

Pjotter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 4:41 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
dit is een kart die je ook kan huren op de baan

even klien vergelijk die kart heeft 6,5 pk een beetje 100 cc heeft 28 pk is toch ruim 4 keer zo veel voor 1000 euro kun je wel iets moois kopen 125 automaat kan net voor die prijs maar dan zal je niet de beste hebben 100 cc lijk me niks voor jou omdat je vrij technisch moet zijn om met zo'n ding te rijden max heb je niet voor 1000 euries ik zou als ik jou was kijken naar een mooie gebruikte honda 390 die lever redelijk wat vermogen (standaart 13 pk maar kan nog wel wat gekieteld worden) heeft een trek starter en is onderhouds vriendelijk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 4:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Pjotter, jij bent die gast dus niet he, voordat daar verwarring over ontstaat.
Aangezien dit jouw topic is lijkt het me het eerlijkst om eerst jouw vragen te beantwoorden, en misschien dat gast ook wat aan de antwoorden heeft.
Het maakt niet uit waar je mee rijdt, zodra je er zo hard mogelijk mee gaat, verslijt het, en zal het dus een keer kapot gaan. Over het algemeen is dit bij tweetaktmotoren eerder dan bij viertakt.

Doordat de meesten hier allemaal tweetakt rijden, zijn we een beetje vergeten dat er ook nog viertaktkarts zijn, gelukkig heeft Honda360 dat weer even onder de aandacht gebracht.
Er zijn aardig wat verschillende soorten viertakts. De langzaamste zou ik afraden, namelijk de Honda's met 160/200cc. Daarmee ben je ook op viertaktbanen een van de langzameren. Voordeel is echter dat die best "goedkoop" zijn.
Daarna krijg je de prokarts/Honda390. De prokart heeft 2 Honda160 motoren van ieder 5,5 pk. De Honda390 heeft 13 pk. Het voordeel van die laatst is dat je maar 1 moter op je kart heb zitten, waardoor ie minder zwaar is, en je ook maar 1 moter hoef te onderhouden.
Met die laatste moter mag je ook meedoen aan de World Formula klasse. Dit is een vrij nieuwe raceklasse waar tot nog toe dacht ik 3 motoren voor gehomologeerd zijn: de Honda390, de Briggs and Stratton, en de Piaggio. Het vermogen mag in deze klasse niet meer zijn dan 15pk, en ik dacht dat ook de aanschafprijs van een moter niet meer mocht zijn dan 1000 euro (correct me if I'm wrong).
Hierna krijg je eigenlijk meteen de snelle viertakts, maar die zijn behoorlijk prijzig, waardoor een tweetakt eigenlijk weer interessanter wordt.
Zo heb je ook een beetje inzicht in het viertaktverhaal :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 5:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 12, 2004 1:02 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Egmond aan Zee
Neej, ik was die 'Gast' idd niet...

Jah, die monteur had het ook over Prokarts. Hij had er nog een staan voor 800 Euro, een met 2 motoren. Hij zag er wel knap uit, en als je er een bij een 'dealer' koopt kan je altijd teruggaan als er iets mis mee is. Dit is niet het geval als je hem particulier koopt. Maarjah, het was waarschijnlijk een ex-verhuurkart, dus daar ben ik ook niet echt over te spreken.

Pjotter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 9:54 pm 
heb helaas vandaag moeten horen dat mijn vrienden geen interesse meer hebben om deze DROOM hobby te beoefenen, het bekende geld probleem. We zouden het met z'n 3-en gaan doen, maar het mocht allemaal niet meer baten :(

Helaas pindakaas!!

oftwel zwaar kl*te


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 10:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Das jammer maar helaas gast.
Geheel in de stijl van Pjotter:
-waar een wil is is een weg
-komt tijd komt raad
Wie weet lukt het nog wel een keer in de toekomst.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 10:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Pjotter,
Heb uiteraard al een keer gereageerd op jou vraag inzake: ben nieuw, wil gaan , maar met welke Kart.

Kijk hier even, wellicht geeft dat nog net dat beetje meer info waar je op zoek naar bent.
http://www.kartservice.nl
Onder het kopje "Kart Informatie" vindt je "Wat voor kart ga ik kopen ?"

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 14, 2004 9:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 12, 2004 1:02 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Egmond aan Zee
@David

Citaat:
Geheel in de stijl van Pjotter:
-waar een wil is is een weg
-komt tijd komt raad


Het begon mezelf op te vallen, das toch erg :roll:

@Paulo27

Merci,

Daar wordt zeker het een en ander duidelijk uitgelegd.

Pjotter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David