Auteur |
Bericht |
Lajos-TKM
|
Geplaatst: zo maart 14, 2010 9:02 pm |
|
Geregistreerd: za dec 13, 2008 11:03 am Berichten: 27 Woonplaats: Provincie Groningen
|
Hey mede-leden van het forum, Ik heb zojuist een artikel geschreven op internet waarop veel dingen staan wat betreft karten. Misschien interessant voor mensen die nog niet zoveel afweten van kartsport. Lees maar even als jullie willen, ook hoor ik graag tips & tops. Als er iets verkeerd staat, correct me. http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/ ... Page1.html(zou het op prijs stellen als je ook even op zo een Google advertentie klikt, kost weinig moeite )Maar laat ook even weten wat je er van vind, ik hoor het graag. Groeten, Lajos-TKM. 
_________________ Swiscorse - TKM 4-takt 200cc MSkart - TM Cross 2-takt 125cc schakel Te vinden op: Stadskanaal, Emmen, Ulrum 
Laatst bijgewerkt door Lajos-TKM op ma maart 15, 2010 6:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: zo maart 14, 2010 10:35 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Het klopt toch aardig  . leuke opzet. Kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Tip om kosten te besparen met 2e gaan rijden. Deel je de kosten. Samen sleutelen enz. en eventueel voor hobby rijders, 2e hands setje banden. maar kortom!! goed stukje tekst!! vind het voor een beginner een goede opzet wat er toch allemaal bij komt kijken.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo maart 14, 2010 11:14 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Op zich geeft het wel een goed beeld. Maar ik denk dat je het zelfs nog wat optimistisch naar voren schuift...
Je koopt bijna nooit 6pk kart, dan kan je evengoed gaan huurkarten. Natuurlijk heb je voor zelfde bedrag een 30pk 100cc, maar dan ligt het onderhoud wel weer pakken hoger.
Vergeet ook de kleding en dergelijke niet. Als wij hier even alles optellen voor vorig jaar, mijn eerste jaar, grof gezien komen we aan een 6000€+ met alle pech, baanhuur, aankopen, onderhoud, banden, ... die bij een eerste kartjaar horen.
Ik rij dan wel tweetakt, maar zelfs als je snel (traag, ben je beter af me huurkart zoals gezegd) wil viertakten zit je ook nog met vb een SwissAuto die aanleunt tegen de ?2500?. De middenweg is viertakt RK1 bijvoorbeeld, maar zelf dan mag je nog wel in de zak tasten.
Het starten van karting wordt héél vaak onderschat en valt later vaak tegen.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 9:24 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Best leuk dat er mesnen zijn die artikels/sites aan het karten wijden maar als je dingen schrijft zoals: Je hebt dus karts die rond de 60km/u gaan, maar ook (niet schrikken) wel rond de 150km/u. Dat zou je niet zeggen, maar toch is het zo. Citaat: Je hebt dus karts die rond de 60km/u gaan, maar ook (niet schrikken) wel rond de 150km/u. Dat zou je niet zeggen, maar toch is het zo. Zet er dan bij dat die snelheden enkel op een lange rechte baan kunnen behaald worden. Op een circuit zal je die snelheden niet zo snel zien optekenen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lajos-TKM
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 5:12 pm |
|
Geregistreerd: za dec 13, 2008 11:03 am Berichten: 27 Woonplaats: Provincie Groningen
|
Goed dat je het zegt, ik pas het even aan. 
_________________ Swiscorse - TKM 4-takt 200cc MSkart - TM Cross 2-takt 125cc schakel Te vinden op: Stadskanaal, Emmen, Ulrum 
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 11:52 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Citaat: Zet er dan bij dat die snelheden enkel op een lange rechte baan kunnen behaald worden. Op een circuit zal je die snelheden niet zo snel zien optekenen. Hmmz, mijn inziens worden deze snelheden op de rechte stukken van de circuits door sommige klassen wel degelijk behaald,..... waarvan akte.
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 10:16 am |
|
|
Zoals ik al schreef: Citaat: Op een circuit zal je die snelheden niet zo snel zien optekenen Dat betekent dat ik nog ruimte laat om te zeggen dat er héél af en toe toch nog die snelheden kunnen gehaald worden. Dus het is eigenlijk heel simpel: Laat iemand die die snelheden al gehaald heeft zeggen waar en wanneer dat gebeurd (is) en dan weten we meer. Waarvan akte! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobby O
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 2:15 pm |
|
|
@Beire ik denk dat de KZ's daar toch erg dicht in de buurt komen hoor op een circuit als genk.
maargoed ontopic @ Lajos-TKM mooi stukje!
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 2:36 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Dave Bult met Vampire op Hahn 143 km/u (lange rechte stuk zonder chicane)
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
h288racing
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 3:43 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Hoogste snelheid die ik ooit gereden heb is 138 km en dit was op Genk met mijn ICC
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

|
|
Omhoog |
|
 |
Sander
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 4:39 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am Berichten: 63 Woonplaats: De Lutte
|
137 met DD2 op Zuera.. wat een lang stuk haha!
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 5:36 pm |
|
|
Ja dat was gewoon 15 seconden lang volgas! Is echt een supersnel circuit.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 5:56 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Jammer dat we zo een circuits in Belgie of Nederland niet hebben. Al ben ik ook blij met de circuits die we nu hebben  (Al hadden het er misschien wat meer mogen zijn) Als je eens echt lang vol gas wilt gaan, is een luchthaven misschien een idee ? http://www.tvl.be/nl/nieuws/2009-06-14/ ... k-in-genk/ In dit filmpje vertelt men dat de piloten van de WSK 150km/u behalen in Genk...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 11:06 pm |
|
|
Citaat: Hoogste snelheid die ik ooit gereden heb is 138 km en dit was op Genk met mijn ICC Liujkt me wel snel, maar is nog geen 150 per uur hé. Welke rondetijden draai je dan?
|
|
Omhoog |
|
 |
h288racing
|
Geplaatst: wo maart 17, 2010 8:35 am |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Citaat: Liujkt me wel snel, maar is nog geen 150 per uur hé. Welke rondetijden draai je dan? M'n snelste rondje daar was 56,3 dus .. maar denk niet dat dat echt iets iets met de topsnelheid te maken heeft? Het bochtenwerk kan evengoed langzaam he :p
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

|
|
Omhoog |
|
 |