Auteur |
Bericht |
Bellinger
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 2:37 pm |
|
|
Beste Kartfans,
Tim is 12 en heeft een ernstig hart en long probleem. Voetballen doet hij het liefst maar dat gaat jammer genoeg niet. Gezien de ernst van zijn ziekte (...) heeft hij niet veel ruimte om voor een andere sport te kiezen. Karten deed hij wel leuk op een speelbaantje dus informeer ik hier hoe dat aan te pakken. We wonen notabene bijna op het Zandvoortse circuit .... maar daar kun je dus niet karten..... Kunnen jullie mij op weg helpen? Graag en vast erg bedankt!!
Laatst bijgewerkt door Bellinger op di maart 16, 2010 2:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobby O
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 2:47 pm |
|
|
hmmm...ja voetballen gaat dus niet, ik neem aan dat dit komt doordat dit fysiek te zwaar is. maar vergis je niet..ik heb vroeger ook regelmatig gevoetbald, maar ik vind karten eigenlijk fysiek net zo zwaar, zo niet zwaarder.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 2:51 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Misschien kun je eens informeren bij diverse indoor kartbanen in de buurt ? Een vereiste is denk ik dat hij zelfstandig kan rijden en indien nodig zelfstandig in- en uit de kart kan komen in geval van calamiteiten. Ik denk dat het laatste erg van belang is voor de eigenaren van kartbaan i.v.m. verzekeringen etc.
Daarnaast kun je ook op buitenbanen informeren naar de mogelijkheden. Het zou wel leuk zijn voor Tim als het mogelijk is en wellicht is er iets te regelen met wel willende karteigenaren ....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob77
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 3:01 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
Ik weet dat wij een kart hebben staan van iemand die half verlamd is, en dus zijn benen niet meer kan gebruiken. Daarom kan hij gas geven en remmen met 2 flippers achter het stuur.
De vraag is denk ik echter op welke manier Tim beperkt is. Is hij snel moe, of kan hij bepaalde dingen niet omdat het te zwaar voor hem is? Ik denk dat er iets meer informatie nodig is om in te kunnen schatten wat de mogelijkheden zijn.
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
 |
h288racing
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 3:48 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Als ik me niet vergis zijn er ook een aantal buitenbanen met duo karts, misschien is dit een idee?
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 5:28 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
jah lelystad heeft een duo kart ik weet niet of dat te ver is voor jullie.
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Scarto
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 5:39 pm |
|
|
Ook bij ons op Eefde is er een duokart en een kart met handbediening, ik denk dat een telefoontje met de beheerder (Martin) wel mogelijkheden kan bieden, dan is het alleen de vraag of jullie dit eind willen rijden..
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 5:57 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: di maart 16, 2010 10:09 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
leuk dat dit georganiseerd wordt! ik weet zeker nadat hij een keer echt gekart heeft, dat hij nooit meer wil voetballen!! veel meer spektakel en een mega kick! Let wel dat je met karten soms flink door elkaar geschud wordt door dat je geen vering hebt, mensen komen flink bezweet uit een kart na een 15 minuten rijden.
wat misschien ook erg leuk voor tim is, is dat met regelmaat op zandvoort en tt-assen dagen georganiseerd worden waar kinderen met beperking of ernstige ziekte mee kunnen rijden in sport/racewagens. een telefoontje naar CPZ en ze kunnen je hier vast wel wat meer over vertellen.
succes.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Bellinger
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 3:28 pm |
|
|
Dank voor jullie reacties!! Tim heeft PH en dat maakt dat hij o.a. bloedverdunners slikt. Veel botsen en tikken krijgen is dus niet goed voor hem. Ook heeft hij een beperkte conditie en is snel moe. Daarnaast heeft hij ook beperkt zicht door het Noonan syndroom (ja, hij is echt voor het geluk geboren (...)). Zijn dagelijkse mobiliteitsbehoefte vult hij in met een Segway dus op 6 kilometer per uur gaat alles nog goed, sneller wordt wellicht een probleem. Al met al misschien toch niet zo'n goed idee om hem te laten karten. De duokart is in ieder geval wel een geweldig idee. Ga ik zeker mee bezig en in Lelystad kom ik nog wel eens. Ga dus verder op zoek naar een geschikte sport voor hem waar hij zijn beperkte energie en competitiegevoel in kwijt kan. Nogmaals dank voor jullie reacties!!
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 3:31 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
roadhouse zaltbommel indoor, heeft een duo kart.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |