Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 7:23 pm 

Geregistreerd: wo jun 25, 2008 6:37 pm
Berichten: 31
Woonplaats: oeding
Hoi allemaal,

Ben nieuw hier op het forum en wil weer beginnen met karten.
Ik zit te denken aan een rotax max of swissauto 250.
Wat denken jullie hiervan.

groeten Frank ( 36 jaar )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 8:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat hangt ervanaf wat je zelf wilt.
Tweetakt of Viertakt, jarenlange ervaring en (beperkte) doorontwikkeling, of een splinternieuw ontwerp dat zichzelf nog moet bewijzen.
De Swissauto zal vermoedelijk wel sneller zijn dan een Rotax Max.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
klopt wat david verteld

op moment zit ik ook nog effe te wachten wat de swiss motoren gaan doen qua betrouwbaarheid

want volgend jaar wil ik met een nieuw blok het vt-250 kampioenschap deelnemen
maar wat ik tot nu toe gehoord heb, zit het wel goed
maarja de tijd zal het leren

de max heeft zich in de afgelopen jaren al bewezen en is ook een prima hobby blok

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:11 pm 

Geregistreerd: wo jun 25, 2008 6:37 pm
Berichten: 31
Woonplaats: oeding
Hoi allemaal,

Bedankt voor t snelle reageren.
zoals jullie erover denken denk ik ook.
Heb met beide motoren gereden in Hagen ( beule kart )
En moet zeggen dat de Swissauto een heel stuk sneller is.
Betreffende de betrouwbaarheid zeggen ze dat ze er daar geen problemen
mee hebben maar ja ze verkopen het daar ook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
probleem waar ik ook nog mee zit, is dat de swissauto nog niet officieel gehomologeerd is
en dat is wel nodig om straks wedstrijden te rijden
en hoe lang dat nog gaat duren weet ik niet

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:30 pm 

Geregistreerd: wo jun 25, 2008 6:37 pm
Berichten: 31
Woonplaats: oeding
Volgens Beule Kart Hagen zou dat dit jaar nog gebeuren, maar is altijd ff afwachten. Denk ook niet dat t niet zal gebeuren want de motor is echt vergelijkbaar met de vampire ( heb ik gestest in Kerpen ) en is sneller dan de Tech F1.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
i know, heb ze zelf ook zal zien rijden en tegen gereden in spa en emsburen

in emsburen waren ze zelfs sneller dan de vampi's

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:44 pm 

Geregistreerd: wo jun 25, 2008 6:37 pm
Berichten: 31
Woonplaats: oeding
Persoonlijk vind ik ook dat de swissauto goed in elkaar steekt en zelf de koeler die ik eigelijk aan de kleine kant vond hield de motor goed op temperatuur toen ik m reed ( buiten temperatuur 26 graden ) Ik kom zelf uit de motor racerij en 50 % van de schades van hoog vermogende 4 taks zijn te voorkomen door de motor eerst op temperatuur te rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
@Silva916

Klopt idd, viertakt moet je zorgvuldig mee omgaan. Veelvuldig je oliepeil checken en op tempratuur rijden.

Koeling hoeven ze bijna niet te hebben. Wij rijden met een eigen-fabricaat koeler en deze voldoet uitstekend Afbeelding
Veel windvoordeel en weinig gewicht!

De swissauto is een apart verhaal. Deze motor is snel, maar vooralsnog onvergelijkbaar. Een VAMPIRE verliest bijvoorbeeld naar mijn weten 10% van zijn vermogen door het gebruik van de verplichte airbox. De Swissauto heeft deze niet, en in Emsburen probeerden enkele rijders een airbox maar alleen de rijder/s zonder deze box waren snel. Als het alleen de box was zou de motor al lang zijn gehomologeerd. Al sinds mei wordt hierop gezinspeeld maar vooralsnog heeft de DMSB nog geen bulletin uitgebracht. Er zal dus wel meer bij komen kijken en wezenlijke drempels zijn in de homologatie.

Voor de competitie zou ik de motor nog niet aanraden dus, en gaan voor de winstzekere Vampire. Deze heeft wereldwijd 92% van zijn deelgenomen wedstrijden gewonnen!

Je stelt wel heel bruut dat de Tech f1 langzamer is. Ik heb zelf beide gereden en uitgebreid getest en de Tech F1 komt 2 a 3 tiende te kort op de vampire. Dat moet een gehomologeerde swissauto nog maar laten zien.

Nu even los van de VT250 competitie/homologatie, de motor is scherp geprijst en snel. Een goede stap naar de toekomst voor de 4 takt en voor de gepassioneerde hobbyrijder een goede keus. Gevaar ligt echter wel op de loer dat de motor net nieuw is waar de rotax al jaren is doorontwikkeld.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David