Auteur |
Bericht |
h288racing
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 4:43 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Ik heb vroeger altijd 100cc automaat gereden, daarna een aantal jaren
gestopt geweest en heb nu een 125cc gekocht. Een Lenzo kart met
een Seven ICC blok. Ik heb alleen nog nooit met een schakelkart
gereden, kan iemand mij een beetje het schakelen uitleggen hoe dit
in zijn werk gaat.
Groeten
Mark
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 5:57 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
iemand moet je kart aanduwen.
dan zet je de kart in zijn 1 en trek je de koppeling naar je toen laat je koppeling los en ze hem in zijn 2 dan slaat de motor aan .
bij het schakelen tijdens het rijden heb je geen koppeling meer nodig dan hoef je alleen maar gas los te laten en te schakelen en weer het gas erop
opschakelen is de pook naar achteren trekken en terug schakelen is de pook naar voren duwen.
De eerste paar rondjes is het wennen maar als je een beetje kan rijden dan lukt dat best
suc6
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 5:59 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi Mark als je nu de 20e komt zijn er genoeg mensen die jou kunnen helpen
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
h288racing
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 6:08 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Bedankt jongens voor de hulp.
Klinkt ook erg goed en ik ga zeker een keer na een Forummeeting komen,
alleen ik heb nog helemaal niet gereden met deze kart en dat wou ik
volgende week zondag gaan doen in Genk. Dus om zonder ervaring tussen jullie te gaan hangen
lijkt me ook niet het beste idee haha.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 6:25 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
of mischien is het wel beter ?????
ik rijd zelf de zelfde motor als jij hebt (fijn ding ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad)
ik start em zelf iets anders als prokart monster zegt
ik doe vanuit de vrij aan duwen en dan in de 1 of de 2 licht een beetje aan het weer is er veel grip dan kan het in de een is er weinig grip dan heb je veel kans dat ie de wielen blokeert en dan start ik em in de 2
schakelen is inderdaad alleen gas los laten (traktie van de bak halen is genoeg maar dat is meer voor later)
schakel trouwens laat terug dus eerst remmen dan het aantal versnellingen terug dan insturen en het gas er weer op
|
|
Omhoog |
|
 |
Roel
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 6:44 pm |
|
Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm Berichten: 153 Woonplaats: Helden
|
Ik start hem op dezelfde manier als joris beschrijft (zonder gebruik van de koppeling dus), wel altijd in zijn 2
Bij opschakelen een beetje gas eraf, je hoeft niet gelijk het gas helemaal terug te halen (zoals joris ook al aangaf). Als je teveel gas erop laat staan merk je het vanzelf wel...dan krijg je hem niet uit de versnelling. Zeker bij de hogere versnellingen laat ik het gas er amper nog vanaf. Maar je hoeft er niet bij na te denken....gaat vanzelf. Ik ken de Seven trouwens niet, maar het kan zijn dat je de pook redelijk goed moet doortrekken bij het opschakelen anders kan die in een vrijstand belanden tussen de versnellingen in (kan verder geen kwaad). Succes
|
|
Omhoog |
|
 |
h288racing
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 6:48 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Bedankt jongens, ik heb hem net geprobeerd door em te starten op
het karretje en hij schakelt goed, niet te zwaar of zo. Wat is het
makkelijkste om hem te starten op het karretje als je alleen bent. Heb
het net gewoon met een spanband gedaan, hem in zn 1 gezet alleen moest
toch een paar keer trekken voor die aansloeg. Heb em ook met de choke
erop gestart. Maar toen ik gister bij die man was waar ik hem kocht,
gaf ik samen met zijn zoon een slinger aan de wielen en toen startte die
al dus heb ik misschien iets verkeerd gedaan omdat het me nogal moeite
kostte om hem te starten ? Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Excuses voor de misschien kinderlijke vragen maar ben echt niet bekend
met de 125 cc schakelkartjes.
Groeten
Mark
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 7:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik start em op de bok meestal ook met een spanbandje wel kun je het bets vantevooren ff benzine opblazen als de carb leeg is
starten doe je inderdaad ff de choke erop als het de eerste keer is die dag voor de rest is het niet nodig en je kunt hem er metteen vanaf halen als die loopt. ook is het makkelijk als er iemand een beetje gas geeft dan slaat die bijna meteen aan je kunt ook iets onder de pendaal begrenser duwen (niet teveel)
die slinger aan de wielen is een foefje wat je ff door moet hebben maar het kan zeker
ik trek hem trouwens altijd in de 2 aan op de bok dat gaat toch wat makkelijker
Citaat: Moet ik nog ergens rekening mee houden?
1 op 25 smeren met 98 en goede mengsmering olie (niet die van je 100 cc) en nek spierpijn de volgende dag 
|
|
Omhoog |
|
 |
h288racing
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 8:33 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Harstikke bedankt, alweer veel bijgeleerd jongens. Welke mengsmering
en motorolie raden jullie me aan .. ik heb nog een liter van die kendall
kart motorolie erbij gekregen maar ik heb gezocht op internet maar
ik kom overal andere olie tegen, alles behalve kendall.
Groeten
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 9:26 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
H288...
Putoline en Motul en Shell zijn goede olieen... maar je hebt er vast veel meer, als je maar goed op de mengverhouding let 1:25
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 9:48 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Hoi,
Komt die kart toevallig uit Wijchen?
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

|
|
Omhoog |
|
 |
h288racing
|
Geplaatst: zo jul 13, 2008 10:44 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Toevallig wel ja 
|
|
Omhoog |
|
 |
Roel
|
Geplaatst: ma jul 14, 2008 12:05 am |
|
Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm Berichten: 153 Woonplaats: Helden
|
Ik heb shell, elf, putoline gebruikt...allemaal prima, merk komt niet zo nauwkeurig naar mijn mening. Wel allemaal vol synthetisch.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma jul 14, 2008 6:01 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik heb wel eens vernomen dat je het beste de olie aankunt houden die er mee gereden is en pas wisselen na een revisie maar dit kan ook best een fabeltje zijn
ik zou zeggen ga rijden met de olie van de kartshop waar je em wilt laten reviseren
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma jul 14, 2008 7:23 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
De 20e zijn ook paar schakels op Eindhoven als dat minder ver rijden voor je is
|
|
Omhoog |
|
 |