Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2008 9:35 pm 

Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm
Berichten: 28
Woonplaats: 's-Gravenzande
Hallo,

wij zijn Manoah en Danny en we gaan binnenkort een kart kopen. Wat wij willen doen is regelmatig (keer of 10 a 12 per jaar) buiten gaan rijden op een kartbaan.

Wij vragen ons af wat voor een kart we het beste kunnen kopen voor hobbymatig gebruik.

We hebben op internet 2 advertenties gevonden die ons beide aanspraken.

Als eerste hebben we een kart gevonden waar het chassis merk niet bij staat. Er zit een 125cc rotax motor, volgens mij niet geschakeld. De prijs is Euro 400,-. Hij is te zien op de volgende link:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... motor.html

Als tweede hebben we een 100cc kart gevonden, met een crg blok. Deze spreekt mij persoonlijk erg aan als ik de verschillende onderdelen bekijk. De prijs is Euro 625,- en je kan hem zien onder de volgende link:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... motor.html

Als laatste iets anders, een kart met een 125cc cross blok. Ook deze spreekt mij erg aan, temeer omdat wij altijd al 125cc cros reden. De prijs is Euro 650,- en hij is te zien onder de volgende link:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... cross.html

Als laatste nog even iets over onszelf. We houden in ieder geval allebei van snelheid, kunnen al aardig karten en hebben al eens een 4 takt gehad. Dit vonden we echter niets, te traag en een te lang dood punt. Technische kennis hebben we, sleutelen is dus geen probleem.

Verder zijn we zoals ik al zei van plan om buiten te gaan rijden op kartbanen, keer of 10 a 12 per jaar. Het liefts hebben we een felle kart die het leuk doet op het circuit. Onderhoud is geen prbleem, het moet alleen niet te gek worden.

Ik hoop dat iemand ons kan adviseren voor de aanschaf! Ik hoor het graag en alvast heel erg bedankt.

Groeten,

Danny en Manoah


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 7:12 am 

Geregistreerd: wo mei 14, 2008 11:47 am
Berichten: 32
ik zou een rotax max of parilla x30 nemen, de x30 heeft een aantal voordelen zoals meer vermogen onderin en de carb is af te stellen zonder het vervangen van sproeiers etc. Zo nu en dan staan ze op marktplaats, rotax max staan altijd te koop. Persoonlijk zou ik iets meer uitgeven voor een iets nieuwere kart, helemaal als jullie 10 a 12 keer per jaar gaan rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 11:15 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
hallo en welkom :D

als ik jullie was en jullie willen een wat snellere kart zou ik voor de cross gaan. Zoals dacronic zegt is een rotax max mischien het handigst alleen asl ik zie in welke prijs klasse jullie denken is dit niet haalbaar.

ps. schrik niet van de prijzen maar hier kan je toch grof inschatten hoeveel elke klasse kost. >> http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic ... ijs+kosten



ik ben bang dacronic dat hun budget voor een max niet toereikend is. al zie ik waar ze naar op zoek zijn.

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 11:30 am 

Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm
Berichten: 28
Woonplaats: 's-Gravenzande
Bedankt voor de reacties zover! Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar de cros doordat ik denk dat deze, met goed schakelen, erg leuk te rijden en snel te rijden is.

Eigenlijk twijfelen we op dit moment nog tussen de 100cc CRG en de 125cc cross. Kan iemand mij misschien helpen door wat voor en nadelen qua rijden en onderhoud van beide types te noemen? Het is een erg moeilijke keuze voor ons doordat wij niet bekend zijn met de originele kart motortjes en de prestaties en het onderhoud hieraan. De cross blokjes kunnen we dromen, maar hoe ze het op een kart doen weten we eigenlijk ook niet echt...

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor de tijd, moeite en hulp!

Groeten,

Danny


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 1:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
De 100cc CRG zal wat meer onderhoud vergen dan de 125 cc cross.

Als je al ervaring hebt met crossmotoren zou ik persoonlijk hiervoor gaan... Het schakelen heb je gauw genoeg onder de knie, en volgens mij heeft een 125cc cross iets meer vermogen onderin(correct me if i'm wrong?) dus dat rijd automatisch ook iets makkelijker dan bijvoorbeeld een icc (schakelblok speciaal voor karts gebouwd, welke het vermogen alleen bovenin in een redelijk klein toerengebied heeft)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 1:45 pm 

Geregistreerd: wo mei 14, 2008 11:47 am
Berichten: 32
Rotax of x30 scheelt wel weer in onderhouds kosten, in iedergeval success met de aankoop.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 9:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
@dacronic

ik ben ook met 400 euro begonnen!! hobby matig je weet niet wat hun budget is .

EN een Max heb je niet onder de 1500 euro

P.S hou je van sleutelen, 100cc

hou je van schakelen en power 125cc schakel, alleen 1 nadeel honda blok (niet zo gewild :( )

Hou je van rijden en weinig sleutelen koop een Max (maar daar zit een prijskaartje aanvast)

elk voordeel heeft zn nadeel

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 9:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Ik zou gewoon kijken wat je ermee wilt doen (behalven rijden dan he :P )
Als je 10 tot 12 keer per jaar wilt rijden kun je denk ik beter meteen voor de max gaan. het enige nadeel is dat de rotax max in aaschaf vrij duur is.
Wij hebben nu ook een 100cc en na 2 keer rijden zouden we ook wel een rotax max wilen. ( en niet omdat die sneller is, want dat is de max meestal niet)
wel moet ik zeggen dat ik altijd maar hoort dat 100cc veel sleutelen is.
maar aan het blok heb ik nog nooit wat gedaan. Hij loopt altijd prima
en dat is bij onze 125cc wel anders. Maar dat zal ook komen omdat we nog niet veel hebben gereden en als mijn blok vastloopt dan praat ik misschien weer anders.
Als je het geld hebt dan zou ik voor de max gaan. en als je goedkoper wilt beginnen ( zoals heel veel mensen hier doen/hebben gedaan denk ik)
zou ik voor de 125cc cross gaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 2:39 pm 

Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm
Berichten: 28
Woonplaats: 's-Gravenzande
Heel erg bedankt voor alle reacties tot zo ver!

Momenteel hebben wij een erg mooi chassis op hat oog dat, wanneer wij een goedkoop motortje vinden, nog enigsinds binnen ons budget past.

Nu is mijn vraag of iemand hier toevallig weet of er ergens 125cc cross blokjes te krijgen zijn voor niet al te veel geld. Radiateur en uitlaat is in principe niet nodig, puur het blok (watergekoeld en schakel).

Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen!

Bedankt alvast.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 4:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
allereerst even een rectificatie: 100cc is heel erg sterk van onderen, en is ook niet te vergelijken met de rotax max en x30 motoren.

100cc is het pure karten. het was jaren lang DE konnnigsklasse van de kartsport (nu de KF series)
Veel kracht, veel toeren, en veel vermogen.

Onderhoud van de motoren> zuigertje om de +-5u bij hobby gebruik
complete revisie na +- 15u.
reken ongeveer dat je per dag +-1u rijd (6*10min is veel)

De 100cc is goedkoop in aankoop, en aangezien je het sleutelen zelf kunt is het onderhoud ook goedkoop.

De cross motoren zijn niet zo supersnel op de kartbanen (vergeleken met 100cc en de icc schakelkarts) maar vergen waarschijnlijk (zoals je zelf wel kunt vergelijken) wat minder onderhoud dan de 100cc.

Echter vind je sleutelen leuk, en is 100cc echt gaaf om te rijden.

Maar je moet de beslissing zelf nemen!
Mocht je eens een 100cc van dichtbij willen zien en interesse hebben, dan heb ik diverse motoren (ik rij nu andere klasse, waar de motoren niet zijn toegestaan) en goede en goedkope chassis, zodat we een leuke combinatie kunnen maken.

En als je echt van sleutelen houd, heb ik ook nog wel een opknapper voor je, maar dan moet je maar even mailen. Dan houden we het forum schoon.

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Yes!!!
BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2008 12:04 am 

Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm
Berichten: 28
Woonplaats: 's-Gravenzande
Hallo,

nogmaals bedankt voor alle reacties! We hebben een leuke kart op het oog en gaan aanstaande zaterdag kijken, en als het een beetje meezit ook kopen.

Zijn er nog bepaalde punten waar we écht op moeten letten? Opzich begrijpen we het allemaal wel maar leren kan altijd!

Het is in iedergeval een Birel chassis met een 125cc cross blok!

Als iemand tips heeft, ze zijn meer dan welkom. Bedankt!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2008 10:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Let op of de buis niet vlak is aan de onderkant, kijk ook even als de kart op de grond staat of deze niet scheef/krom is.

Verder kun je kijken hoe het er uit ziet, als het een vieze bende is weet je meestal wel hoe laat het is.(hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar lijkt mij wel waarschijnlijk)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David