Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: starten als beginner.
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2008 7:22 pm 

Geregistreerd: ma feb 18, 2008 2:13 am
Berichten: 1
Beste forumleden,

Ook ik ben van plan een kart aan te schaffen, in eeste instantie als recreatief gebruik en om later misschien aan wedstrijden mee te doen.

Omdat ik nog veel moet leren over de technische zaken (afstelling, matriaalkeuze, sleutelen) hoeft de eerste kart niet al te duur te zijn.
Zelf heb ik wel ervaring met sleutelen, echter niet aan 2-takt motoren.
Ik heb veel gelezen over de rotax max; eenvoudig, betrouwbaar en snel. Naar mijn idee dus een prima motor om mee te beginnen.

Het afstellen van een kart kan behoorlijk complex zijn (heb ik hier gelezen) en succes komt door te proberen en ervaring op te doen op verschillende circuits. Een goed chassis lijkt mij dan erg belangrijk, ik zou alleen niet weten wat geschikt is om mee te starten. Er is zoveel diversiteit en aanbod van verschillende merken chassis dat het erg moeilijk is de juiste te kiezen. Als beginer hoef je natuurlijk niet het allernieuwste model.
Wat is jullie advies, qua merk/type??

Persoonlijk lijkt mij, naast het rijden ook het sleutelen aan een kart erg leuk; reparaties, onderhoud en de kart proberen sneller te maken.
Qua budget heb ik rond de 2000 euro te besteden.

Ik heb al verscheidene advertenties op marktplaats gezien en dit leek mij, als beginner, wel een leuk aanbod (staat ook op dit forum te koop). Merk chassis: mach1

http://link.marktplaats.nl/157288179
Ben benieuwd naar jullie mening/kritiek.

groeten
Johan postma uit leeuwarden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2008 8:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De kart van de advertentie is al wat ouder, helaas staat er geen jaartal bij. Als ie niet te oud is, en in nette staat kan het best een interessante kart zijn, gezien de spulletjes die erbij zitten. Zo te zien toch een best compleet pakket.

Wij hadden vroeger ook een Mach1 kart, alleen is dat al heel erg lang geleden. Zijn ondertussen natuurlijk al veranderd, alleen de rem is nog hetzelfde. Das op zich geen slechte, al tig jaar geleden met ontluchtingsnippels, en je hebt geen opvulplaatjes nodig.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David