Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vrije tijds kart.
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 4:55 pm 

Geregistreerd: vr maart 21, 2008 4:45 pm
Berichten: 9
Heej,

Een vriend van me heeft een oude kart en dat wil ik ook wel. Ik heb er geen verstand van en hij ook niet echt dus zoek ik het hoger op.

Ik zoek een kart van €600? waaraan nog wel wat gedaan mag worden. Veel geld wil ik er niet insteken, dus hij moet wel 'goed' zijn. Spuiten, uitelkaar halen etc. wil ik wel en kan ik, dus dat is geen probleem. Ik zag dat je allemaal verschillende takts hebt ofzo? wat houd dat in? Ik ga em gebruiken om met die vriend wat te karten op een groot parkeer terrein, gewoon vor de fun dus.

Kunnen jullie mij helpen? De kart van me vriend kan niet stil staan, anders slaat die af. Het liefst heb ik dat niet natuurlijk. Als ik daarvoor wat meer moet betalen is dat niet erg. Het budget kan dus uitwijken! Maar dan moet het het wel waard zijn.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Niels.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 5:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 03, 2007 4:40 pm
Berichten: 89
Woonplaats: cuijk
kijk eens op de site van kart-parts die doen veel in 2 takt !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 5:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ey Niels,
Ten eerste welkom op het (kart)forum.
Een kart die niet kan stil staan omdat hij anders uit valt zal waarschijndelijk een 100cc zonder kopeling zijn. Deze zijn over het algemeen niet zo heel duur. Je kunt zeker een krijgen voor rond de €600,-.
bas hier op het forum heeft er meen ik altijd een paar goeie te koop waar je zeker mee vooruit kunt.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 5:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik zou voor op een parkeerterrein juist een ex-huurkart of iets dergelijks kopen. Viertakt dus.
Nadeel is wel dat je dan je vriend met zijn 100cc niet meer bij kunt houden :P

Voordeel van een 100cc tweetakt kart is, dat als ie nog in redelijke staat is, je er ook eens mee de kartbaan op kunt als je het parkeerterrein zat bent.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 6:15 pm 

Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am
Berichten: 382
Woonplaats: Barneveld
Kijk eens op marktplaats er staan op dit moment een stuk of 4 100cc karts te koop. Overigens is mijne ook te koop.( heb je interesse stuur me een pb)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 8:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Ik heb nog wel een 100cc blok te koop. Gereviseerd en daarna nog niet gelopen. Dan koop je op Marktplaats een leuk chassis voor niet meer dan €100, neem je van mij de motor en koop je bij een shop tweedehands spullen om hem af te bouwen, kun je hartstikke leuk rijden voor misschien nog geen €600. Als je interesse hebt, PB me maar.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Beste mensen, lees nog even het stukje na dat over verkopen op het Kartforum gaat, voordat hier weer iedereen zijn spullen aan gaat bieden.
@Nieles, als je daar interesse in hebt, plaats dan even een oproepje in het "Gevraagd" gedeelte van het forum.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 9:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Op markplaats staat er ook een 100cc voor 400 euro.
met koppeling dus je kan dan gewoon stilstaan. en met md demper dus je bent in een keer klaar lijkt me.
( is bedoeld als tip, niet als verkoop praatje)
verder is een koppeling ( of vrijloop) niet heel noodzakenlijk. alleen het aanduwen is vervelend en als je spint dat ie dan meteen afslaat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 10:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heren,

Is een 2-takt niet een beetje ver gezocht als het om een rondje op de parkeerplaats gaat ??

- wanneer men niet weet wat choken is... heb je direct een vastloper
- de meeste hebben geen koppeling, dus dat wordt steeds weer aanduwen
- en na 10 uur revisieren
- een 4-takt is vele malen beter
- 2e hands huurkart is ideaal.
Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 11:30 pm 

Geregistreerd: vr maart 21, 2008 4:45 pm
Berichten: 9
Ben ook van plan om een keer op het circuit te rijden. Mijn vriends zijn kart is idd een 100CC 2 takt. Choken is toch met je hand aan de zijkant van de moter de zuurstof "verminderen"? En wat is een 2e hands huurkart dan? Wat zijn de prijzen als ik er één met een koppeling neem? En ter info, ik hoef me vriend niet bij te houden, ik wil sneller zijn en een betere hebben :p

Bedankt voor de reacties ":)

Had zelf ook even gekeken, en ditg gevonden: http://www.kartmarktplaats.nl/advertsho ... rtcode=567


Laatst bijgewerkt door Nieles op vr maart 21, 2008 11:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 11:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Een tweedehands huurkart is een erg stevig gebouwde kart, met een bijna onverwoestbare 4 takt motor erop. Voordeel is dat je daar uren en uren mee kunt rijden zonder veel te hoeven sleutelen. Nadeel is dat die dingen meestal wel al veel gelopen hebben, en ze zijn niet zo snel.

Wil je sneller zijn dan je vriend valt zo'n kart dus af, en zal je ook op zoek moeten gaan naar iets snellers.
Een 100cc blokje met koppeling is voor op een parkeerterrein eigenlijk nog minder geschikt dan eentje zonder, aangezien die koppelingen niet voor dergelijk gebruik ontworpen zijn, en vermoedelijk heel snel zullen slijten (onderdelen daarvan zijn vrij prijzig).
Het choken is inderdaad even de gaten van het luchtfilter dichthouden. Vergeet je dit 1 keer zal je blokje overigens niet altijd meteen vastlopen, maar de kans is wel aanwezig.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 11:53 pm 

Geregistreerd: vr maart 21, 2008 4:45 pm
Berichten: 9
Ok, bedankt voor de nuttige info! Die huurkart valt dus af. Een koppeling is dus niets voor mij, zonder van het geld. Betekent dit dan dat ik hoe dan ook niet stil kan staan? Is dit dan wat: http://www.kartmarktplaats.nl/advertsho ... rtcode=567


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 11:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Zonder koppeling kan je inderdaad niet stilstaan.

De kart van de advertentie is een viertaktkart, weinig sleutelen, kosten, en met koppeling (die over het algemeen wel erg slijtvast zijn), alleen niet snel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 12:00 am 

Geregistreerd: vr maart 21, 2008 4:45 pm
Berichten: 9
Begrijp ik dan goed dat een 2 takt sneller is? Dat stil staan is dan even niet anders :)

Dit zou dus beter zijn? http://www.kartmarktplaats.nl/advertsho ... rtcode=675

Zie dat de advertentie 2 jaar geleden is aangemaakt, zal wel even op marktplaats zoeken dan :)

Dit dan? Marktplaats

Of dit?


Laatst bijgewerkt door Nieles op za maart 22, 2008 12:06 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 12:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Een tweetakt is inderdaad sneller, totdat je een paar duizend euro uit gaat geven, al is er dan meestal voor dat geld nog een snellere tweetakt te koop :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David