Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Snelle kart
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 12:12 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Tot nu toe heb ik niks gedaan met karten, maar wel met gewone wagens. De kosten, stalling, reparaties en beleving op het circuit vallen best wel tegen. Karten lijkt de beste en meest praktische oplossing. Dan kan ik vaak naar het circuit en de kart kan ikzelf thuis stallen en grotendeels onderhouden. Reparaties zijn ook een stuk goedkoper. Zelf ben ik 25 en weeg zo'n 70kg. Wat zou dan een goede kart zijn?

Ik ga niet racen, dus ik ben volledig vrij in mijn keuze. Welke kartkeuzes/motorkeuzes heb ik dan? Ik zie veel op internet, maar het is vaak voor kinderen. Het is best wel onoverzichtelijk. Welke keuzes heb je als volwassene voor een snelle kart? Ik zie veel Rotax Max? 30pk toch? Is dit snel genoeg voor de NL banen rond Dordrecht/Rotterdam? Heeft het zin om een kart te pakken met 40-50pk? Of heb je niks aan dit extra vermogen boven de Rotax Max? Ik wil sowieso een automaat hebben.

Is er nog een verschil tussen voorremmen en alleen achterremmen? Remt het alleen harder of veranderd de gehele wegligging van de kart?

Maakt het nog uit of je een oud chassis gebruikt? Het gaat mij niet om rondetijden, maar om het plezier. Als de kart nog goed reageert etc dan vind ik het al best.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 12:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
als je toch een beetje mee wil komen met de rest adviseer ik je een 125cc TAG ( touch and go ) bijvoorbeeld de rotax-max inderdaad! zeer betrouwbaar en snel! en bij elke baan zijn er altijd wel mensen met een rotax-max zodat je samen kan rijden en informatie kunt winnen. er zijn ook snelle 4-takt karts maar die kosten al gauw het dubbele in aanschaf!

let ook op bij rotax-max dat er verschillende versies zijn! micro max voor de kids, junior max tot 14 jaar dacht ik en de senior max voor mensen zoals jij en ik. de senior heeft 28pk, junior 22pk en die micromax weet ik zo ff niet.

Voor remmen zijn bedoeld voor de schakel karts onderandere omdat deze een veel hogere snelheid hebben. zoals de rotax-max wordt er gewoon met een achter rem gereden. dat is voldoende. het verschil in balans is, met voor remmen sta je eerder stil en je kart is wat stabieler met het remmen. met een achter rem wil je kart wel gemakkelijk uit breken. maar in sommige gevallen kan je dat uitbreken gebruiken om de bocht beter/sneller door te komen, en je raakt er al snel genoeg aan gewend.

als je alleen voor het plezier rijdt dan maakt het niet veel uit. let wel goed op of je chassis niet plat is van onder en of er geen scheuren bij de lasnaden zitten. nieuw is zowiso altijd beter ook qua wegligging maar als ik jou was zou ik beginnen met een 2e hands. het beste kan je je kart bij een kartshop kopen want dan weet je ook wat je koopt. tussen de 2000 en 3000 euro heb je al een hele nette Rotax-max!

mvg
hendrik

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 12:25 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
125cc TAG?? Rotax Max is er dus 1 van? Welke andere motoren heb je dan nogmeer? Op internet zie ik ook andere motoren met meer vermogen 40-55pk. Heb je hier nog wat aan of zijn de rechte stukken te kort om er iets mee te doen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 12:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
er zijn meerdere merken
maar je moet eerst kijken wat je wilt uitgeven.
vermogen van 40 -50 pk kun je kwijt als je ervaring hebt ik denk dat je er als beginner niets aan het
als je een iame 125 cc watergekoeld koopt[tussen de 750 en de 1250 euro] heb je een snellere kart als een rotax max en de onderdelen zijn ook goedkoper,enige nadeel is dat je een externe starter hebt.
een fireball is ook een optie maar die is weer een stuk duurder.
ik denk dat je eerst eens op een baan moet gaan kijken en praten dan weet je een stuk meer ook waar je op moet letten.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 2:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
je kan ook kijken voor een Vortex Rok of Vortex superrok deze zijn ook TAG en ook automaat maar ze gaan wel een klap harder dan een rotax max

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 3:41 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Ik zie daar maar enkele van te koop staan. Hoe zit het met de onderhoudskosten van zo'n blok? Hoevaak en hoeveel kost het per keer?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 4:06 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
Citaat:
je kan ook kijken voor een Vortex Rok of Vortex superrok deze zijn ook TAG en ook automaat maar ze gaan wel een klap harder dan een rotax max


de vortex rok is hetzelfde als de rotax max.
super rok is wel stuk sneller.

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 6:13 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Als ik een beetje rondkijk, dan zijn ze bijna allemaal Rotax Max voor rond de 2000-2500 Euro. Ik zie er ook 1 met een wankelmotor met voorremmen. Het is wel 2x zo duur, maar in wezen past het nog wel in mijn budget. Is zo'n kart het dubbele geld waard? Weet iemand wat de revisiekosten zijn van die motor en de kosten daarvan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 7:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
ik weet ze niet uit mijn hooft maar die kosten voor het rijden met een wankel zijn wel behoorlijk hoog

mischien is een VT250 vampire of Biland wel een optie deze kosten ook wel wat maar dan heb je ook iets heel erg gaafs

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 7:17 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Van wankels weet ik wel wat vanaf. Die gaan juist lang mee en ook de kartversie, maar ik zie nergens het aantal uren staan. Dan ga ik anders wel aan de verkoper vragen of de dealer de volgende week.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 7:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Aico,

Een wankel is uiteraard een hele goede motor.. maar als beginner stap je ook niet direct in de F1.
Daarnaast is de Wankel erg duur in de aanschaf en deze moet na ca. 30 uur gereviseerd worden en dat gaat je (bij geen bijzonderheden of kapot) ca. 300 euro kosten per keer.
Tevens zijn er ook geen wedstrijden voor deze klasse voor zover ik weet.
En voor een Wankel heb je een 125cc frame nodig, dus ook met voorremmen.

Vanzelfsprekend moet je zo'n motor wel kopen als je ruzie met je geld hebt en ja..... je zal er dan op de baan een hoop achter je houden..

Maar ja.. dat doe ik ook als ik in een M5 rij en alle andere in een 116i

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 8:07 pm 

Geregistreerd: di jun 27, 2006 11:54 pm
Berichten: 74
Woonplaats: drunen
ik rij een wankel en de kosten zijn tegenover een zuigermoter peanuts.
rijden en niet sleutelen!!!!!
elk jaar een kontrole beurt en om de 300 uur een grote beurt.
probeer dat maar eens met een icc

_________________
racing agains the fast is more fun, racing agians the furious is "not done".


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 9:35 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
mijn advies als je al war auto race ervaring hebt (of heb ik het niet goed gelezen) koop een jonge icc og een jonge cross ( bijde schakel karts )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 10:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 7:40 pm
Berichten: 199
Als je automaat wilt blijven rijden is een rotax max of een super max / vortex rok of een super rok snel genoeg...

Ook qua onderhoud zitten deze motoren heel goed!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 11:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Aico...

Gelet op het feit dat iedereen het weer beter weet.....

Koop lekker waar je zin in hebt...

Iedereen bid toch altijd het hards voor z'n eigen parochie.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David