Kartforum https://www.megakart.nl/phpBB2/ |
|
Vraagje aanschaf schakelkart met honda RC 125cc https://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=1927 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Gast [ ma nov 06, 2006 6:18 pm ] |
Berichttitel: | Vraagje aanschaf schakelkart met honda RC 125cc |
Hallo Ik ben nieuw op dit gebied van de 2 takt, dus allemaal welkom ![]() ik ben van plan een 2 takt 125cc schakelkart te kopen en daarop zit een Honda RC blok Ik zou graag van jullie het een en ander hierover weten omtrendt onderhoudt etc etc en waar je op moet leten bij de aanschaf ? Alvast erg bedankt !!!!!! |
Auteur: | CRG henkie [ ma nov 06, 2006 8:46 pm ] |
Berichttitel: | |
hallo gast, ik zou zeggen als je de kart koopt eerst het blok reviseren!! en met een crossblok tussen de 15 en 20 uur weer reviseren. bijde aanschaf gewoon opletten hoe de kart erbij staat en niet krom is. |
Auteur: | bobracing [ ma nov 06, 2006 9:14 pm ] |
Berichttitel: | |
Ok bedankt ! Ik wil de kart in eerste instantie gebruiken om puur te gaan testen. ervaring op te gaan met de 125cc, dus geen wedstrijden etc gewoon rondjes maken zeg maar. Zo`n revisie beurt hoeveel kost dat +- ? eventueel zelf te doen ??? Van wat ik van de kart gezien heb de foto`s etc zag hij er zeer schoon en goed onderhouden uit, chasis schoon, de remmen zagen er goed uit en de blokken nog dik genoeg, en het blok zelf zag er ook mooi onderhouden uit evenals de uitlaat en de achteras. Maar ongeveer na 20 uur reviseren, hoe merk je makkelijk dat je hem moet reviseren zeg maar ? Alvast enorm bedankt ! (ik was dus *gast*:)) |
Auteur: | Manders Racing [ ma nov 06, 2006 11:41 pm ] |
Berichttitel: | |
het is Honda CR ipv RC volges mij een van de meest degelijke crossblokken ooit gemaakt en verkocht over de hele wereld, vooral engelsen en amerikanen zijn er wild van |
Auteur: | bobracing [ ma nov 06, 2006 11:42 pm ] |
Berichttitel: | |
THX ![]() |
Auteur: | David [ ma nov 06, 2006 11:49 pm ] |
Berichttitel: | |
Dat kunnen wij onmogelijk voor jou vanaf onze luie stoel bepalen. Het is zelfs al erg moeilijk te bepalen als je het spul zelf in handen hebt, de buitenkant zegt vaak weinig over de binnenkant, en vaak ben je overgeleverd aan de betrouwbaarheid van de verkoper. |
Auteur: | bigidiot [ ma nov 06, 2006 11:51 pm ] |
Berichttitel: | |
honda was goed tot 1998 daarna is het rommel en zijn toen ook terug gegaan naar 5 bakken.en tot 98 doe er dan een suzuki zuiger in heb je langer en meer plezier van je motor.tot 98 waren het super blokjes,daarna kwam de yz in beeld maar bleven heel slecht heel en suzuki is ook bere goed. |
Auteur: | bobracing [ ma nov 06, 2006 11:53 pm ] |
Berichttitel: | |
ok dus de meningen zijn verdeelt hierover, het blok zelf is van 2003? |
Auteur: | bigidiot [ ma nov 06, 2006 11:57 pm ] |
Berichttitel: | |
hallo bobracing dan is het een 5 bakje of de vorige eigenaar moet er al een 6 bakje van gemaakt hebben.die van dat jaar willen wel eens warm lopen. maar ja alles heeft zn voor en nadeel. |
Auteur: | Manders Racing [ di nov 07, 2006 12:07 am ] |
Berichttitel: | |
125 cross, is toch altijd 6bak geweest? ivm het lage (in vergelijk met 250 en 500) koppel en pk, om zodoende op langere banen toch snel te kunnen optrekken en snel te kunnen rijden. voor recreatie karting is een 5bak met een ietsjes langere verhouding ook goed genoeg |
Auteur: | bigidiot [ di nov 07, 2006 12:24 am ] |
Berichttitel: | |
Manders Racing schreef: 125 cross, is toch altijd 6bak geweest? nee sinds 98 is de 125 cross uitgevoerd met 5 versnellingen.(alleen honda)
ivm het lage (in vergelijk met 250 en 500) koppel en pk, om zodoende op langere banen toch snel te kunnen optrekken en snel te kunnen rijden. voor recreatie karting is een 5bak met een ietsjes langere verhouding ook goed genoeg |
Auteur: | bobracing [ di nov 07, 2006 12:25 am ] |
Berichttitel: | |
5 of 6 durf ik niet te zeggen en wil er zelf ook puur ervaring mee opdoen kwa rijden in 125cc. de prijs is opzich zelf goed en nog niet zo oud de kart vandaar. |
Auteur: | berend botje [ di nov 07, 2006 11:58 am ] |
Berichttitel: | |
Ha Bob. Een tip: Zorg dat je weet hoe je het bouwjaar van een bepaald motorblok kan herkennen. Niet alles wat de verkoper zegt hoeft waar te zijn, opzettelijk of niet. Het kan ook zijn dat de verkoper het zelf niet eens weet of maar gewoon heeft overgenomen van de vorige eigenaar. Gewoonlijk staan op een blok allerlei serie nummers, in de kop, de cylinder, het blok zelf etc. Vaak kan je middels deze numemrs op internet of bij een kart/cross specialist er wel achter komen welk bouwjaar het echt is. Daarnaast zijn er natuurlijk ook visuele kenmerken. bijv. bij een Yamaha: de aansluiting waterslang op kop (voorop of achterop) of de motage van de uitlaat (erin of eromheen) |
Auteur: | Bobster [ di nov 07, 2006 12:02 pm ] |
Berichttitel: | |
typfouten kunnen altijd gemaakt worden manders racing ![]() |
Auteur: | bobracing [ di nov 07, 2006 2:22 pm ] |
Berichttitel: | |
@berend botje dat is eigen te simpel voor woorden , dat ik daar zelf niet aan heb gedacht ![]() |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |