Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: viertakter kopen
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2006 8:52 am 

Geregistreerd: za sep 16, 2006 8:45 am
Berichten: 2
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum ik heb me geregistreerd om dat ik met mijn vader een kart wil gaan kopen. Ons budget ligt van 500 tot 1500 euri. Wie zou wat tips willen geven aan ons zoals waar je een kart moet kopen waar je op moet letten wat goeie merken zijn enz.


alvast bedankt


groet Roy


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2006 9:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
nou als je budget is niet heel erg hoog zie ik dus ik zou een 2de hands pro-kart of 390cc nemen dat is nog vrij snel en heeft heel weinig onderhoud nodig
ik heb zelf een pro-kart en ik kan je vertellen je hebt bijna nooit problemen
mijn budget is hetzelfde als jij en daar kom ik prima mee rond
als je een pro-kart aanschaft doe het dan via een goeie kart shop niet via marktplaats dan is de kans groot dat je een miskoop doet.
je hebt in de pro karts verschillende chassis zoald kombikart BRM Elgem enz enz
ik denk zelf de kombikart het beste is omdat het plastic werk daarom goed vast kan worden gezet en het frame ook erg sterk is

als je nou gaat kopen let dan goed op het frame of er geen scheuren in zitten of krom staat
dat zie je op het eerste gezicht niet zo snel maar het kost toch wel tijd als je gaat rijden

als je wedstrijden wilt gaan rijden zorg dan wel dat je motoren volgens de regelementen KOK zijn

verder is een pro-kart heel makkelijk qua afstelling die heb je eigenlijk vrij snel te pakken
zorg wel altijd dat je voorkant goed staat
geen speling in de stuurstangen of fusee's want dat ksot weer tijd


een paar goeie winkels zijn
www.speedsportholland.nl
www.prokartingholland.nl
www.kartshop-amsterdam.tk
ik zou wel eventjes bellen aangezien de sites meestal niet helemaal recent zijn

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2006 9:48 am 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Hallo Roy,

Het toeval (niet echt natuurlijk) wil dat ik een hele mooie en binnen je budget passende pro kart te koop heb staan. Ik rij (= nu ff stuk :cry: :cry: :cry: ) tegenwoordig een Arrow/TKM combi.

Biz Prokart:

Afbeelding

Zie mijn advertentie op marktplaats: Pro kart (niet alles is crap wat daar te koop staat!)

Is een heel mooie Biz kart waar ik zelf een aantal jaar met zeer veel plezier op heb gereden. (geen wedstrijden) De kart is helemaal in orde, is kaarsrecht, en de motoren zijn dit jaar nog voor ruim 500 euro nagekeken en getuned. Koppelingen kettingen en tandwielen (t.w.v. 200 euro) zijn net vervangen en eigenlijk nog als nieuw.
Mijn verwachting is dat als je niet heel erg veel gaart rijden je het komende jaar (op schade, banden en een beetje olie na dan) nauwelijks onderhoud aan deze kart zult hebben.

Als je interesse hebt, stuur me dan een PB of bel me om een afspraak te maken om te komen kijken en een proefrit te maken. (zien = geloven)

... en als pro kart of 390 niet snel genoeg voor je is weet ik ook nog wel een hele mooie Eglem/TKM (20pk!) te koop staan, maar die is wel een stuk duurder.


Groeten,
De Racekabouter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2006 10:07 am 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Hey Pro-kart monster,

Niet alles wat op marktplaats staat is rotzooi hoor!!!

Ik ben het wel met je eens dat als je er niet echt kijk op hebt, je heel erg moet oppassen wat je koopt. Ik ben ook wel eens op zoek geweest naar een 390, Nou ik kan je wel wat verhalen vertellen hoor. Van voor de verkoop gecoatte frames (met extra lassen op plaatsen die er niet horen) tot volledig doorgesleten buizen en motoren met hele rare geluiden.

Je lijstje met shops klopt aardig. Ben laatst ook nog bij Prokarting holland langs geweest voor een bowman 390, maar die frames zijn echt veel te zwaar voor een 390. Wel vind ik kartshops vaak aan de duure kant en je kan er ook nooit proefrijden.

Maar ik verkoop natuurlijk liever mijn eigen Pro-kart natuurlijk.
Als jij nog iemand weet? Ik heb nu twee karts en 1 plek in m'n box. Over een maand moet ik hem uit elkaar halen om de kart te kunnen opslaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2006 10:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Hey Racekabouter

je hebt wel gelijk niet alles is crap op marktplaats maar als je het risico neemt en het is niet goed heb je geen garantie
en bij speedsportholland een kart wil aan schaffen mag je altijd een proefrit maken op amsterdam of uitgeest maar anderre banen kan ook op verzoek
en als je dan niet tevreden bent nemen ze hem weer mee

dus ik ben het deels met je eens

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2006 8:30 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Da's top van speedsportholland :wink:

Weet jij niet iemand voor mijn kart. Het is echt een goed karretje hoor.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2006 9:04 pm 

Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm
Berichten: 213
Nou, om te beginnen is €500 sowieso héél érg weinig om een [goede] kart mee te kopen, tenzij je voor een 100cc gaat. Vergeten jullie ook niet de kosten van kleding, onderhoud, baanhuur en brandstof?

Als de €500-1500 alleen voor aanschaf van de kart is moet je even gaan bedenken of je veel recreatief gaat rijden of in een kampioenschap. Als je pro-kart gaat rijden bijvoorbeeld is het wel handig om in je achterhoofd te houden dat wanneer je recreatief gaat rijden op bijvoorbeeld Amsterdam, je wel met enige regelmaat voorbijgereden wordt door snellere karts, en dat je het ook wel kan vergeten om aan te klampen. Rijdt je een kampioenschap heb je daar al geen last meer van, omdat iedereen pro-kart rijdt.

Hét grote [zeg gerust gigantische] voordeel van prokart, en Honda 390, is dat het wat betreft onderhoud relatief weinig tot niks kost. Er is geen goedkopere manier om plezierig outdoor te karten dan prokart en 390, deze vereisen nauwelijks onderhoud.

Bovendien zijn de pro-kart races geloof ik veelal endurance, wat inhoudt dat de races over een langere tijd gaan. Vergelijk het maar met Le mans en F1; Formule 1 zijn sprintwedstrijden, de 24h van le mans endurance.
Omdat je met samen met je vader een kart wilt gaan kopen zou dat ook wel eens heel aardig kunnen zijn, zo kun je ook in een race een gezamenlijk resultaat neerzetten. races zijn natuurlijk toch leuker als het hele van Zanten team aan de beurt komt, in plaats van dat iemand de hele race moet toekijken!

Houd sowieso in de gaten dat voor veel klasses als bijvoorbeeld Rotax en Honda 390 de motor verzegeld moet zijn, en een motor zonder verzegeling veel minder waard is omdat verzegelen ook weer geld kost. let daar op wanneer jullie een dergelijke motor aanschaffen!

Maar goed, ik zou zo nog wel een heel end door kunnen typen maar dan wordt het wel een erg vervelend verhaaltje. Bovendien begint er zo een flim die ik wil kijken.

Bottom line: Zoek niet de grenzen van je budget op, en reken daar ook revisies en eventuele schades bij. Maar staar je aan de andere kant ook niet teveel stuk op zo goedkoop mogelijk uit zijn. Bedenk goed wat je wilt en als het budget daar niet toereikend voor is, besluit dan of je ook met ietsje minder toe kan of wacht even tot de centen voldoende zijn om te kopen wat je eigenlijk wou. Niks zo vervelend als €1000 uitgeven en dan bedenken dat je toch beter een maandje gewacht had om nét die wat snellere kart te kunnen betalen. Ga er namelijk nooit zomaar vanuit de kart weer te kunnen verkopen voor wat je er voor betaald hebt, dus zorg dat je in één keer de goede koopt.

Wat betreft beoordelen of iets in goede staat verkeert hebben we de zoekfunctie, en lees ook vooral eens het topic door voor beginnende starters. 21 pagina's met vooral goed advies.!

Neem als jullie twijfelen iemand met ervaring mee, ik ben er heilig van overtuigd dat er op dit forum iemand te vinden is die wel een keertje mee wil gaan.

En houdt je ook niet teveel vast aan wat ik nu typ, ook al staat er toevallig veel tekst. Want eerlijk gezegd: Ik heb ook m'n kart nog niet voor elkaar. :oops:

En welkom op het forum, allebei! :LL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2006 10:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm
Berichten: 227
Woonplaats: emmen
heej als je intresse heb in een prokart ik heb er ook nog eentje staan! en rijd zeer goed fotos kan ik je mailen oja en de vrpr is 685 euro zie te koop toppic
vrgr bigidiot
of kom proefvaren in emmen

_________________
ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 17, 2006 1:14 pm 

Geregistreerd: za sep 16, 2006 8:45 am
Berichten: 2
heeft mijn vader op eens zijn budget verhoogt naar 4000 euro en heeft ie een nieuwe gekocht nou ik vind het eerlijk gezegt niet slim om gelijk te kopen maar mischien denken jullie daar anders over maar erg bedankt allemaal voor de reacties :wink: :D


grrtzzz Roy


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 17, 2006 1:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
Citaat:
Wel vind ik kartshops vaak aan de duure kant en je kan er ook nooit proefrijden.


ik heb bij Ben de paauw zelfs een ICC mogen testen (aangezien ik ook een mogelijke koper was) . en ze wisten dat ik alleen nog maar op een 390 had gereden daarvoor.

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 17, 2006 1:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
waarom zou dit niet slim zijn?
nu ben je niet afhankelijk van anderen en kun je naar de kartbaan gaan waneer jij wilt.
gewoon rustig aan beginnen en dan komt de feeling en de snelheid van zelf wel.
zeg nou zelf: er gaar toch niks boven een lekker potje karten op een kaartbaan met je eigen kart.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 17, 2006 6:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
wat voor kart heb je nou gekocht en Foto's mischien

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 17, 2006 6:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
ja foto's zijn altijd welkom.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David