Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 8:37 am 

Geregistreerd: vr sep 18, 2020 4:42 pm
Berichten: 2
Beste karters,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een brandende vraag die voor jullie wellicht makkelijk te beantwoorden is. Vanaf augustus ben ik samen met mijn tweelingbroer het karten wat serieuzer gaan oppakken, race outfit gekocht en meegedaan met NKH in Oldenzaal plaats 33 van de 48 en 2 uur endurance race in berghem in september. 10 oktober staat een wedstrijd van formula Karting in berghem op het programma, allemaal met huurkarts nog.

Mijn vraag gaat over de 2 uur endurance race. Ik kwalificeerde me als 8e, 3 posities gepakt in de race, de kart voelde goed aan. Qua rondetijden kan ik in berghem in vrije lucht onder een minuut rijden. Toen ben ik gewisseld met een teammaatje. Hij was 2x gespind in zijn out lap, erg frusterend als je als 5e de kart uitstapt. Sindsdien voelde de kart slecht aan, last van onder en overstuur. Als je op een recht stuk op de rem stampte dan gleed de kont al weg. Ik had het idee dat de band en of remmenblinksachter te heet waren, bij bochten naar links had ik hier minder last van. Ik heb geprobeerd om meer te liften in de bochten in de hoop zo de boel wat te laten afkoelen om vervolgens weer de racepace op te pakken. Dit is niet gelukt, ik reed 3 seconden langzamer dan mijn eerste stint en ik kreeg er echt niet meer uit. Mijn teammaten zijn vervolgens nog 2x gespind en dat hielp ook niet mee.

Nou mijn vraag, wat gebeurd hier met de kart en hoe kan je ervoor zorgen dat je weer grip krijgt in de kart?

Mijn gedachte was toen hij voor het eerst spinde, in een bocht naar rechts, dat de band linksachter naar de galemieze is geholpen.

Alvast bedankt voor het lezen,

Lennard Vroegindeweij


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 9:45 pm 

Geregistreerd: zo jul 07, 2019 7:54 pm
Berichten: 3
Citaat:
Nou mijn vraag, wat gebeurd hier met de kart en hoe kan je ervoor zorgen dat je weer grip krijgt in de kart?


Wat er is gebeurd is moeilijk te zeggen, kan van alles zijn, b.v. vieze banden,lekke band,iets krom gereden, voorwiel uit het spoor, etc. Een band beschadigen bij een spin waardoor je geen grip meer hebt/kunt krijgen, is niet echt aannemelijk in mijn ogen.
Meestal is de oplossing de banden schoon rijden en goed in de bochten gaan hangen. De rest ik aan de verhuurder om te controleren.

Groet,
Eddy


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 10:03 pm 

Geregistreerd: vr sep 18, 2020 4:42 pm
Berichten: 2
Hallo eddy bedankt voor je reactie. Duidelijk dat zoiets niet direct door een kleine spin kan komen. Via via heb ik contact gehad met de winnaars van die dag, die gaven aan dat de baan na verloop van tijd gladder wordt en dat je juist meer temperatuur in de banden moest krijgen. Het was 26 graden die dag en in de avond maar 10, race duurde tot half 10 ongeveer. Meer liften om rustiger aan te doen met de banden werkte dus averechts.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David