Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 2:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ad, dat is interessant te horen! Ik heb ook al hele andere verhalen gehoord met een klap schade als gevolg...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 2:50 pm 

Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am
Berichten: 30
Het klinkt wel als een uitdaging, maar ik wilde me toch eerst focussen op iets zonder versnellingen, ook al zijn het er maar 2.
Maar een andere vraag, is 100 uur op een motor eigenlijk veel?? In dien verstande dat deze netjes onderhouden is( met papieren)?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 3:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Wilfred schreef:
DD2 is zeker leuk om te rijden. Het enige nadeel zit hem in de constructie van de aandrijving. Stel dat je om wat voor reden dan ook een crash hebt en je maakt met je achteras een harde klapper, dan bestaat het risico dat de motor/versnellingsbak aan gort ligt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als dit gebeurt heb je gelijk veel meer schade dan bij een gewone Rotax ( of welke andere kart dan ook ) simpelweg omdat de klap op een achterwiel direct impact heeft op het blok waar het doorheen loopt.

Wellicht kan Ron hier iets over melden - hij heeft ook wedstrijden gereden en ervaring met de DD2.


Als je achteraan rijdt kan er ook niemand achterop rijden! :mrgreen:
Even zonder gekheid, ik heb nog niet eerder blokschade of dergelijke gehad of iemand dat zien hebben met een DD2. Niet anders dan bij een normale Rotax Max.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 3:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Petertje schreef:
Het klinkt wel als een uitdaging, maar ik wilde me toch eerst focussen op iets zonder versnellingen, ook al zijn het er maar 2.
Maar een andere vraag, is 100 uur op een motor eigenlijk veel?? In dien verstande dat deze netjes onderhouden is( met papieren)?


Persoonlijk vind ik 100 uren in totaal op een blok wel redelijk aan de hoge kant. Maar als alles goed is vervangen en onderhouden etc. dan moet dat geen al te groot probleem zijn.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 3:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Ja, dat vind ik ook wel, 100 uur is echt wel zoveel dat je dat aan alles gaat merken met meer speling, beschadigde boutjes etc. Natuurlijk helpt goed onderhoud, maar niemand vervangt alles bij een grote beurt, een blok met minder uren zal altijd in betere staat zijn met hetzelfde onderhoud.
Met je budget zou ik al snel kijken naar een 2015-2016 kart met EVO (als het ff kan v2) blokje.
DD2 schakelen moet je niet te moeilijk zien, je hebt geen koppeling en hoeft ook geen gas terug te nemen bij schakelen, dat doet ie allemaal zelf, tis gewoon de flipper bedienen met vol gas open naar z'n twee.

Tis natuurlijk een inkopper, maar toch voor een beginner altijd wel goed om in de gaten te houden, koop een merk waar je makkelijk onderdelen van kunt krijgen, niks zo lullig als dat je voor bv een dom excenter ringetje dagen niet kunt karten omdat het ergens van verweggistan moet komen. CRG, Birel, Tony etc zijn merken waar je altijd wel snel aan reverse spul kunt komen, CRG is wel veruit het makkelijkst trouwens, ooit eens gelezen dat 65% van alle hobbyrijders CRG rijdt.

Is die 3-5k voor alleen de kart met motor, of moet je daar ook de gereedschappen, reserve spullen, pitkar, aanhanger, overal, helm, ribbeschermer, handschoenen en alle andere zaken die ik nog vergeet van gekocht worden ?

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 4:10 pm 

Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am
Berichten: 30
Die tot 5k is inderdaad alles, niet alleen de kart.
Dat zie toch ook wel als een dingetje bij DD2. Die zijn altijd weer net wat duurder.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 7:23 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Er is er mss iemand in ons midden die hem verkoopt.... :P

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 6:41 am 

Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am
Berichten: 30
Maar nu ff los van DD2. Wat is nu echt het verschil tussen een rotax max en een iame x30. Er zullen vermoedelijk meer rotaxxen rondrijden. Maar verder lees ik maar weinig verschillen. Voor zover ik begrijp zijn de onderhouden intervallen redelijk hetzelfde, de brandstof olie verhouding zou wat anders de x30 heeft wat meer vermogen, en dat zou over een groter bereik beschikbaar zijn.
Maar wat is daar nu van waar. Zijn er belangrijke zaken om te kiezen voor de ene of de andere die ik zeker niet ove het hoofd mag zijn als ik zou willen kiezen tussen die 2?

Thanks trouwens voor alle input, dat helpt me zeker verder


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 10:39 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Iame x30 zie je (nog) niet zoveel bij de hobbyrijders, zoals al eerder opgemerkt de meesten rijden met RM.
Of een x30 sneller is weet ik eigenlijk niet goed, meende dat ze redelijk aan elkaar gewaagd waren qua rondetijden. Zelf vind ik de x30 wel mooier klinken, maar da's een kwestie van smaak.
Qua onderdelen, shops waar je onderhoud kunt laten doen en kennis bij collegarijders maak je in ieder geval de betere keuze met de RM.

Tis wel de mooiste tijd van het jaar om te zoeken naar een kart, zag al vele mooie voor relatief weinig langskomen op de diverse verkoopsites.
Ook zie je bij bv een Schepers etc dat de prijzen stuk lager zijn dan aan het begin van het seizoen.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 6:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 19, 2007 7:20 pm
Berichten: 57
Ron ik heb je een prive bericht gestuurd :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 8:15 am 

Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am
Berichten: 30
Misschien weer een rare vraag:
Laptimers, het is natuurlijk tof om te er je eigenlijk rijd. Maar begrijp ik goed dat elke kartbaan 1 of meerdere magneet lussen heeft liggen. Op de kart is het dan magneet sensor plaatsen en het juiste aantal lussen ingeven. Daarna knallen?
Ik zie er ook een aantal met gps optie. Maar ervaringen op de mountainbike leren mij dat die over het algemeen niet heel nauwkeurig zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 9:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Klopt, aantal lussen ingeven en daarna werkt het.

Nope, dat klopt niet, GPS (zeker op de Mychron 5 en Alfano 6) zijn erg nauwkeurig, met name de rondetijd wordt met een methode bepaald die goed werkt.
Tussentijden zijn iets minder nauwkeurig, maar ook zeer bruikbaar, je kunt met beide tijdens het rijden echt geweldig goed je progressie zien.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2018 8:23 am 

Geregistreerd: ma okt 01, 2018 9:17 am
Berichten: 30
Gisteren een aanhangertje gekocht.
En deze kart bij Schepers:
https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-f ... ousPage=lr

Nu kant het echt gaan beginnen.
Eerst eens een keer rijden in Genk onder begeleiding van Ingo.
En dan dicht bij huis naar Berghem.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2018 9:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier met het rijden.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste kart kopen
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2018 9:25 am 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Mooi om te horen,succes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David