Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 5:48 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
hm maar heb me budget al behoorlijk verruimt. Damn en nu 2 afspraken staan om te gaan kijken. Is alleen bij elkaar 5,5 uur rijden.
Huis -> Kart1 -> Kart2 -> Huis.

Frame van kart 2 is netter dan kart 1. Minder krassen etc. Remmen zijn netter/ schoner.
Kart 1 staat ook reeds 1,5 jaar stil.

Zit er toch hard aan te denken om alleen kart 2 te gaan bekijken.
Wat zou een kart uit 2008 dan zoal mogen kosten?

Bijvoorbeeld:
Kart 1 (2010)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kart 2 (2008)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 6:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
De 2008 ziet er duidelijk minder uit naar mijn mening. Het voorremsysteem is niet van crg en niet zelfstellend. De camber verstelling is ook niet origineel. Op zich niet erg, maar wel opvallend. Ik zou er niet meer dan 1.750 voor geven in deze staat. Ik vraag me af of hij wel van 2008 is, want eigenlijk hoort het ven05 remsysteem erop te zitten dan.

De 2010 heeft vooral wat lakschade - wel veel - maar geen vlakke kanten zo te zien. Remklauw achter bestaat uit crg en zanardi delen, daar is dus een keer een crg deel vervangen om de een of andere reden. Check even goed of het systeem niet lekt door eventuele remstof of andere aanslag weg te nemen met een schone doek, ook bij de rempomp! Dan een paar keer flink de rem inknijpen en kijken of er geen olie lekt en of de remblokken/cupjes mooi vrij bewegen.
Overigens vind ik die roestaanslag storend, maar dat is mijn tik... Ik hou van net en schoon materiaal en dit kan veel beter. Misschien krijg je veel weggepoetst, maar het zegt wel iets over hoe iemand omgaat met zijn materiaal.

Overigens zijn voorremmen op een max niet nodig - met wedstrijden zelfs verboden.

Alles uiteraard beoordeeld op basis van de foto's; in het echt zie je veel meer details en kun je pas je eindoordeel geven!

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 7:20 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
AAARGH klinkt niet echt heel positief :mrgreen: . Voor 1750 gaan ze beide zeker niet weg als ik de verkopers zo begrijp.
Nou begin ik weer te twijfelen of het wel wat is.
Bij de 2008 versie zijn overigens de originele fusies er wel bij.
Voor de 2010 versie deel ik je mening over het onderhoud en de netheid van de kart.

Deze zit ook nog in mijn achterhoofd die bij Ingo staat.
Intrepid van 2013.
http://www.schepersracing.be/usedDetail-162.html

Alleen staat een redelijk oud type blok op. maar met een laptimer gaat hij al richting de 3000 euro.
Restwaarde ligt dan ook wat hoger uiteraard neem ik aan?
Dus al met als zullen dezelfde kosten over de jaren zijn. (even onderhoudsrisico's daar gelaten want die zullen bij ingo lager zijn)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 7:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
De 2010 mag wat mij betreft meer kosten dan 1.750; ik doelde op de 2008 voor die prijs.
Ik denk dat de intrepid bij Ingo de beste optie is van deze drie. Maar ook bij die zijn wat aandachtspuntjes hoor, want voor die prijs bij een dealer verwacht ik wel dat er bijvoorbeeld een nieuw achter tandwiel op gaat, deze is redelijk ver heen.... Maar goed, dat zal vast wel te regelen zijn. Ouder type motor hoeft geen issue te zijn, als de nieuwe koppeling er maar op zit. Bij de oude zijn wat problemen met o.a. Lostrillen en breken van de veren.

Maar goed, blijft altijd lastig een goede gebruikte kart te vinden. Ook bij een dealer, maar zou zeker mijn voorkeur hebben ivm eerder genoemde voordelen, tenzij je zelf goed kunt beoordelen in wat voor staat de motor en chassis zijn.

Niet om je te ontmoedigen, maar restwaarde is een utopie in de kartwereld.... Je krijgt nooit meer terug wat je erin stopt. Maar uiteindelijk gaat het om het plezier in de hobby, en dat mag wat kosten zoals elke hobby.

Maar ik zeg niet dat de genoemde karts niets kunnen zijn, alleen niet voor de gevraagde prijzen omdat er nog wel wat werk aan zit. Mijn punten kun je meenemen in de eventuele onderhandelingen en bij de verkopers aantonen dat hun prijs niet reëel is.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 8:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 30, 2010 7:39 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Nieuw-Namen (zeeland)
Kijk mss ook eens op www.2dehands.be
Daar staan er ook verschillende op.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 8:27 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
ja houdt ik in de gaten. Stond laatst een naar mijn idee nette Haase kart op. Alleen wist de verkoper niet het bouwjaar van het frame. Dus hier op het forum gevraagd aan de haase rijder, maar die had het tag plaatje nodig.
Dus foto hiervan opgevraagd, maar toen was er gebeld en was de kart verkocht.

Ik heb kart 2 afgezegd.
Heb daar niet zo heel goed gevoel over en om daar dan 2,25 uur enkele reis voor te rijden.
Prijs stond overigens ook vast, dus daar kon ook al niks meer aan gedaan worden.

Zojuist Ingo even bericht en ze zijn morgen gehele dag open, dus mogelijk dat ik daar even langs ga om te kijken en te praten/ info in te winnen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 8:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Goed idee om langs Ingo te gaan. Kijken en info inwinnen is nooit verkeerd.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 10:35 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
ja, zal alleen me budget heel behoorlijk oprekken. :oops:
Geen we ineens van een complete set naar alleen een kart en voor meer geld. :shock:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 19, 2017 9:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Maar in kwaliteit zal je dan waarschijnlijk niet betreuren!
Succes bij je zoektocht en we horen graag hoe het verder verloopt.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David