Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 5:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik zou niet zonder pitcar op pad gaan, heb je veel nut en plezier van!

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 8:27 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Ik denk dat ik hem voor de eerste tijd stal bij de baan in Lelystad.
Voor de prokart had ik toen der tijd zelf een pitkar in elkaar gelast. Denk dat ik dat maar weer doe.
Scheelt een mooi beetje en is nog leuk om te doen ook.

Ben nog even in afwachting van de foto's, maar denk wel dat het hem wordt.
Begint toch wel heel erg te kriebelen en heb over 2 weken vakantie en kan dan lekker een paar keer gaan rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2017 9:38 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Hm het is even spannend. Morgen heeft hij een kijker die voor de 2de keer komt. Dus die zal hem wel meenemen, anders kom je niet voor de 2de keer.
Dus moet weer verder kijken is mijn vermoeden. :(

Nu is het animo op marktplaats niet heel erg groot op dit moment.
Deze is nog wel aantrekkelijk https://link.marktplaats.nl/m1189324149
Alleen Jesolo is geen Nederlandse dealer van. Motor is nog een beetje vaag en wacht nog op antwoorden. Volledig nagekeken en alleen keeringen vervangen en zuiger die nog wel 30 uur mee kan.
Daarnaast nog geen direct antwoord of de kart nu hobbymatig of wedstrijden heeft gereden.
Voordelen zijn wel framebescherming, handbediende voorremmen en een mychron 4 laptimer.

Dus iemand bekend met het frame van Jesolo?
Is itiliaans merk als ik er op google. onderdelen via duitsland te verkrijgen.

Iemand nog tips waar nog meer rotax karts te vinden zijn?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2017 10:19 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Zo na het missen van de Energy kart nu mijn oog laten vallen op een CRG. En wel bij Ingo Schepers. Allicht bij jullie bekend.
http://www.schepersracing.be/usedDetail-161.html

Is wel ietsje duurder, maar volledig gereviseerd blok op CRG frame en zag hier op het forum dat Ingo wel net spul verkoopt.
Dus wat heen en weer gemaild, maar waarom staat al het spul zo ver weg. :twisted:

Jullie idee van een energy fram t.o.v. een CRG frame?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2017 10:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik heb een energy gehad zoals gemeld en deze is prima voor een recreant. Een CRG is net wat losser in de handling, maar dat is voor mij prima. Ik heb meerdere road rebels gehad naar volle tevredenheid. Dit is wel een wat ouder chassis, maar hoeft zeker niet minder te zijn. Hou er wel rekening mee dat je meestal geen universele onderdelen kunt monteren op een crg, waardoor je veroordeeld bent tot de duurdere merk onderdelen. Verder geen nadelen, wel goed chassis.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 4:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Zo'n chassis voldoet perfect voor een recreant. Ook de dealer is top en heeft enorm veel ervaring (ja, mijn kart komt ook van bij Ingo)!
Het voordeel van kopen bij een dealer is de garantie + je kan er steeds terecht met al je vragen.

Voor CRG zijn er meer dan voldoende wisselstukken -indien nodig- te vinden, ook 2ehands.

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 14, 2017 4:28 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
AARGH.
Ook al verkocht. Wat is het toch. ](*,)

Nu blijft er nog een FA kart over met alles erop en eraan. FA is ook wel een redelijk merk heb ik zo hier en daar kunnen lezen.
Frame is van 2013 met 2015 bakkenset en stickers. Niet vlak of krom (volgens zeggen) Volledig OTK afgemonteerd. (wat het ook maar in mag houden) Alfano Pro met alle sensoren.
Motor met 2013 cilinder (moet in gereden worden), nieuw type koppeling, radiateur met klep en evo uitlaat.
Voordeel van deze is dat die nog niet te koop staat op advertentiesites hij wordt momenteel nog opgebouwd.

Op marktplaats staat nu ook een CRG road rebel van 2008. Is al wat verouderd chassis en wel wat spareparts, maar zit in dezelfde prijsrange als de FA kart.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 7:41 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
FA kart is prima, is eigenlijk een Tony Kart maar dan onder een andere naam - Fernando Alonso heeft zijn naam verbonden aan Tony Kart en onder "sub-merk" FA een eigen lijn op de markt gebracht.
OTK is de fabriek waar o.a. alle onderdelen voor Tony Kart worden gemaakt; dat de kart volledig OTK is afgemonteerd, betekent dus dat er alleen originele merkonderdelen zijn gebruikt. Een pluspunt dus. Deze kart zou dus best een goede optie kunnen zijn. Succes met je zoektocht en hopelijk ben je binnenkort de eigenaar van een mooie/goede kart !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 6:52 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Oke super. Ga ik even wachten tot hij hem helemaal geassembleerd heeft en wat foto's heb ontvangen.
Budget wordt wel telkens een beetje verruimt :) , maar denk met een beetje geduld wel wat te vinden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 8:15 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Zo zaterdag kijken bij een CRG rebel uit 2010.
https://link.marktplaats.nl/m1181469681

Deze rebel is van 2008, maar bijna zelfde prijs dus dacht ga eerst bij de jongere kijken.
Bij deze is overigens het blok onderhouden door hun zelf.
https://link.marktplaats.nl/m1170523573

Dus ga bij de 1ste kijken, of zou de 2de toch een betere optie zijn?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 8:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Welke in de beste staat is kun je alleen beoordelen als je ze beide in het echt hebt gezien. Lis daarvan vind ik de 2008 overprijsd. Als je de tijd ervoor hebt en de afstand ervoor wilt rijden: Bekijk ze allebei en maak dan je keus. Neem eventueel iemand mee, twee zien meer dan één.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 9:17 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
De eerste heb ik wat detailfoto's gekregen en chassis zitten wel wat krassen op. Daarbij is alles wat aangeslagen door lichte roest.
Zit een 2de frame bij maar die heeft de nodige krassen etc. Hecht ik niet veel waarde aan.
Motor niet verzegeld doordat de zuiger is vervangen door de vorige eigenaar bij 15 uur. nu staat hij op 17 uur. Deze eigenaar heeft er dus maar 2 uur mee gereden.

Die 2de is van 1ste eigenaar. En zo op de foto;s lijkt hij mij wat netter. Morgen krijg ik daar wat detailsfoto;s van.
Als die er goed uitzien ga ik daar morgenavond kijken.
Prijs is zo, omdat er nogal wat spullen bijzitten wordt aangegeven door de verkoper. Een setje achterbanden is ook al snel 80-100 euro toch?
Diverse tandwielen en kettingen is ook wel handig toch?


Maar zit er nog verschil in frame van 2008 en 2010?
Op de ene zit een mychron 4 en de ander een unipro laptimer. Zit daar nog kwaliteitsverschil in?
En het remsysteem (achter) zit ook verschil in als ik de foto;s zie. Bij de 1ste zou een ven-05 opzitten en de 2de zou ik niet weten. Maar bij de 2de zit wel een dubbele remcilinder op en gaan er 2 leidingen naar achteren. Zit hier nog een voor of nadeel aan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 8:20 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Bij CRG zit er elk jaar wel wat verschil in het chassis. Meestal niets groots, maar wel wat detail verschillen. Ik zou me daar niet op blindstaren. Zelf heb ik ook een 2008 chassis gereden en die beviel prima qua rijgedrag en feedback op afstelveranderingen. Met de 2010 heb ik geen ervaring, maar ik verwacht niet dat die ineens heel anders zal zijn. De nieuwere chassis ( 2015 en verder ) zijn wel wat meer veranderd en rijden ook meer merkbaar iets anders.

Roest en aanslag duidt erop dat men in de regen heeft gereden en de kart einde dag niet goed heeft schoongemaakt en/of de kart niet in een droge/niet vochtige opslag heeft gestaan. Hoeft op zich geen probleem te zijn, maar geeft wel enigszins aan hoe er mee omgegaan is en hoeveel zorg de eigenaar heeft besteed aan de kart.

Overigens zou ik de motor direct na aankoop voor onderhoud naar een erkende dealer brengen; wellicht is er toch een (kleine) revisie nodig. Maar dan weet je zeker dat de motor goed is en dat je er de eerste tijd waarschijnlijk geen omkijken en kosten meer aan hebt.

Wat betreft de prijs van de 2008: nog steeds vind ik die hoog, ook al zitten er reserve onderdelen etc. bij. Die extra banden kunnen handig zijn, maar weet je hoe oud ze zijn en hoe ze zijn opgeslagen ? Oude banden harden uit bij verkeerde opslag en dan heb je er ook niet echt veel plezier meer aan.

Het remsysteem van de 2008 zou dan wel eens het VEN04 systeem kunnen zijn. Deze is wat minder dan de beproefde VEN05. De laatste is meestal probleemloos, de VEN04 is wat gevoeliger.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 11:02 am 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Tja, als ik de motor meteen zou wegbrengen kan ik mischien beter de interpid bij Ingo Schepers aanschaffen voor 2750.
Revisie zit al snel op 300-400 euro. Dan zit er wel geen pitkar en laptimer bij maar toch.

De eerste wil sowieso niet zakken met zijn prijs. Heeft hij al aangegeven in een berichtje.
De 2de in eerste instantie ook niet, maar denk met een beetje lullen dat er mogelijk wel wat af kan.

ff rondjes door nederland rijden en beide vergelijken is zoals je aangeeft wel de beste oplossing.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 11:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Blijft altijd een kwestie van wikken en wegen; ik zou je aanraden om in ieder geval de motor bij een dealer te kopen, geeft net iets meer zekerheid en de mogelijkheid tot garantie/coulance.
Indien het budget het toelaat, zou ik dan voor die bij Ingo gaan. Spaart je een zoektocht en brandstof en je hebt dan wel het voordeel bij een dealer terecht te kunnen. En een pitcar en laptimer worden geregeld aangeboden op MP. Een Unipro heeft meestal iets meer mogelijkheden t.o.v. een Mychron; beide zijn goed, zie het als een VW t.o.v. een Mercedes.

Als je bij Ingo koopt ben je inderdaad duurder uit, maar als het budget het toelaat zou ik dat doen. Anders blijven zoeken op MP en dan komt de juiste kart ook wel een keer voorbij.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David