Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2017 9:01 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Na een paar jaar geleden een prokart te hebben bezeten en door zelden te gaan karten hem weer verkocht te hebben begint het toch weer te jeuken om een kart aan te schaffen.
Woon nu ook in Dronten dus mooi dicht bij kartbaan Lelystad en Eefde is ook nog prima af te rijden.

Nu wil ik uiteraard wat snellers en krachtigers dan een prokart. Een 2takt trekt dan ook enorm en daarbij het heerlijke geluid van de hoogtoerige motor.
Nu ben ik dus een aan het rond kijken voor een rotax max (senior).

Nu kom ik alleen best wel wat types tegen. Uiteraard het oude type als het nieuwere type. Blokje kom ik wel uit, heb daar genoeg over kunnen vinden om te bepalen of het een oud type of nieuw type is. (mits de punten zijn vervangen voor nieuwe onderdelen van het nieuwe type).

Maar nu komt het aan op het chassis.
Heb momenteel de volgende chassis op het oog:
- Intrepid storm (bouwjaar onbekend, 7 uur oud volgens kartcentrum noord)
- Tony kart Racer evr, schijfremmen voor (voetbediend), alfano pro, (bouwjaar onbekend)

Nu heb ik de volgende vragen:
1. Welke chassis is de beste aankoop? Te denken aan afstellingen, reserve materialen, etc.
2. Ik heb ergens gelezen dat de tony kart in verschillende buisdiktes kunnen zijn, klopt dit? Waarom de ene of andere dikte?
3. Hebben voorremmen veel nut? Waarom hand- of voetbediend?
4. Anders chassis dan bovenstaand een voorkeur? Zo ja, waarom?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2017 9:50 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Tonykart onderdelen zijn goed verkrijgbaar, nieuw is het wel duur. Storm weet ik zo niet.
Buisdiktes zijn er in 30 en 32 mm , voor de lichtere rijders zal een 30 mm voordeel hebben, meer flex
voorremmen hebben nut, echter op een automaat kart, zal de handbediende voorrem het meeste effect hebben. Met voetbediende voorremmen , heb je maar 1 stand. Waardoor je een kart te snel "dood remt" Terwijl je met handbediende voorremmen de remkracht beter kunt doseren. En je kart behoud het karakter dat benodigd is om veel snelheid de bocht in mee te nemen.
Chassis die niet te exotisch zijn hebben altijd mijn voorkeur gehad, puur om gemakkelijk onderdelen te verkrijgen.
Zelf heb ik met de Rotax Max een Energy gehad, dat beviel goed. Maar ook Tonykart is een goede kart. Storm heb ik geen ervaring mee.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2017 7:46 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
OKe,

heb deze op het oog.
https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-f ... nberichten

Aanvullende info van verkoper:
Ik heb deze kart in 2015 verkocht aan een vriend van mij, deze is toen voorzien van een nieuwe zuiger. Zuiger heeft nu ongeveer 20 uren gemaakt. Het blok heeft nog geen revisie gehad naar mijn weten. Er zit een motorkaart bij de motor dat het blok geleverd is in 2013 door torenvliet en er is een gk4 zegel opgekomen in 2014 door rocli Racing.
Het chassis is van 2011/2012 eerst een aantal wedstrijden mee gereden en daarna alleen recreatief.
De voorste buis heeft de bekende vlakke kant die de meeste Tony's hebben maar zeker niet door.

Blokje zal dus wel een nieuw zuigertje moeten hebben en waarschijnlijk ook een volledige revisie. 2x zuiger a 20 uur is dus rond de 40 uur.
Is het overigens waar dat de tony veel slijtage hebben aan de front buis?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2017 8:19 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
chassis heeft relatief veel flex en is zacht, ik heb wel altijd met beschermers gereden. recreatief is dat wel een aanrader


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2017 10:32 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Ik neem aan dat je de Tony bedoeld?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2017 8:12 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
jep


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 6:25 am 

Geregistreerd: di mei 10, 2016 5:42 am
Berichten: 51
Woonplaats: Lisse
Badmuts,

Ik heb nog een mooie VELOX 2takt staan,
5 keer gebruikt voor inrijden en testen
eventueel met een LongLife SGM 125cc tag motor die uit de zelfde fabriek komt.
Of ik eventueel nog een splinter nieuw chassis staan.

Het is een compleet nieuw merk in Nederland,
Afkomstig uit het plaatsje maranello Italie.

Het betreft een demo model die ik heb staan,
interesse stuur even je email via een privé bericht dan kan ik wat informatie en foto's sturen

TEAM KHJ-Racing

_________________
KoeneKart PRO-kart
Velox SK1 - SGM 125 CC Tag
Velox-Sgm-Dealer Netherlands


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 12:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Ik heb weleens met de Velox getest in Italië, samen met Fernando Alonso toen die nog voor Ferrari reed. Die rijdt, hoe raar ook (gezien eigen 'merk' bij OTK), schijnbaar ook met Velox.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 5:37 pm 

Geregistreerd: di mei 10, 2016 5:42 am
Berichten: 51
Woonplaats: Lisse
Klopt Ron de velox is gebaseerd en geproduceerd op tekeningen van de Fernando Alonso kart ( fa ) en deze stammem weer uit de productie van otk.

Vandaar dat fernando ook met velox rijd :)

Wat zijn jou ervaringen na de tests ron ?

Ps badmuts

Ik zal jou een email sturen met het een en ander aan informatie
Bedankt voor het prive bericht

Team khj-racing

_________________
KoeneKart PRO-kart
Velox SK1 - SGM 125 CC Tag
Velox-Sgm-Dealer Netherlands


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 4:54 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Zo luitjes,

De tony laat ik eerst even links staan. Hij wil wat zakken met de prijs, maar het blok zou toch voor revisie moeten naar mijn idee. 2x zuiger a 20 uur zou de 40 uurs revisie inhouden.
Nu een energy kart op het oog. Frame uit 2013 en motor uit 2015 en net revisie gehad.
Op het blok zit ook een PR cilinder en die zou wat extra vermogen leveren.

Nadelen: geen laptimer en pitkar en 300 euro duurder dan de tony. (beide prijzen via de mail)

Kom een energy kart wel meer tegen in filmpjes tec. dus volgens mij is het wel een lekker frame neem ik aan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 5:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Energy vond ik altijd een goed controleerbaar chassis, reageert goed op rijdersinput en afstelling veranderingen. Is ook goed voorspelbaar op de limiet. Zeker een aanrader, mits niet vlak etc.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 6:22 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Het gaat om deze https://link.marktplaats.nl/m1189469371
Dus 7 daagjes gereden en enkel wat steenslag. voor de rest niks volgende advertentie.

Lijkt me wel een mooi ding toch?
En is de prijs een beetje redelijk. Springt nogal wat op en neer als je het mij vraagt tussen de verschillende karts.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 7:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Foto's zeggen niet alles, je ziet er niet de details op die je ter plekke wel ziet. Maar de kart op de foto is zeker de moeite waard om in het echt te bekijken. Let vooral op dat het chassis recht is, geen lasnaden heeft waar ze niet horen en kijk naar de algehele staat. Als deze inderdaad niet heeft gereden op de rm finals dan kan het wel wat zijn; is hij daar wel gebruikt dan zou ik extra goed opletten want het gaat er daar soms hard aan toe.
Op zich is de prijs reëel voor een kart en motor van deze leeftijd en ja, prijzen schommelen enorm.... Als leek is het niet altijd duidelijk waarom de ene kart 1.500 moet kosten en de andere 4.500

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 7:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Overigens is de aanbieder denk ik wel een bekende hier op het forum als ik de juiste voor me heb. Die verkoopt wel vaker degelijk spul.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 07, 2017 9:20 pm 

Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Putten
Hij is niet gebruikt op de RM finals volgens de verkoper. Dus maakt het wel een interessante aankoop.
Dat beetje extra vermogen door de PR cilinder zal met mijn gewicht ook niet verkeerd zijn. :oops:
Heb even wat hogere resolutie foto's gevraagd en krijg die morgen, want foto's op marktplaats zijn ook niet alles. Daar mag marktplaats wel is wat aan doen om grotere foto toe te laten.
Je betaald immers genoeg voor ene betaalde advertentie.

Nadelen zijn dan nog een laptimer en pitkar. Hoewel een pitkar niet echt nodig is lijkt mij voor Lelystad.
Maar Karl heeft daarvoor nog wel een passende oplossing voor gedaan in de vorm van een Mychron 5. Al ben ik er nog niet uit of een Mychron 3 of 4 ook al niet voldoende is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David