Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2017 8:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 19, 2007 7:20 pm
Berichten: 57
Hallo ik zal me even voor stellen,

Ik ben Joey ik ben 27 jaar oud en kom uit Breda het zuiden van het land 8) . ik ben hier al een tijdje lid dus vond het wel tijd voor men eerste bericht :P.
Sinds men 8ste levens jaar ben ik al regelmatig bezig met indoor karten maar vind dat het nu wel is tijd word voor wat anders.
Na een paar keer met een rotax max sr gereden te hebben (waren huur karts) ben ik er wel verslaafd aan geraakt:D,
dus dit lijkt me dan ook een goede keuzen om mee te beginnen of denkt iemand daar misschien anders over?
Het is de bedoeling om puur als hobby rijden te gaan rijden en misschien een club wedstrijd om dat is mee te maken.
Ook had ik al een paar vragen:

Wat zijn nu echt de dingen waar je op moet letten bij een 2e hands kart en hoe zie je die dingen het beste?
Kan je een rotax max op zen kant door een deur tillen en op zen kant stallen zonder dat alles kapot gaat?
De circuits waar is het meeste van plan ben om op te gaan rijden zijn Veldhoven, Berghem en Strijen zijn daar nog speciale dingen hoe het er daar en toe gaat en hoe en wat?

Veder had ik deze kart op het oog: http://www.schepersracing.be/usedDetail-157.html ,
ik heb geen haast maar was al een beetje aan het rond kijken.
Is er iemand bekend met deze leverancier en zo ja hoe zijn de bevindingen daar van?
Of heeft er iemand andere aanbevelingen, mijn budget is tussen de 3000/4000 of kan ik voor minder ook prima uit de voeten zonder teveel problemen te krijgen?

Ik hoop jullie zo een beetje in ingeving te hebben kunnen geven van hoe en wat.
Alle op en aanmerkingen, tips en tricks zijn welkom:)

Mvg Joey


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 08, 2017 10:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Welkom !!

Zelf geen ervaring met de aanbieder, maar van horen zeggen is deze niet verkeerd.
Kart ziet er goed uit zo van de foto's. Het blok is geen evo, maar dat is op zich geen probleem. Kijk wel even naar de staat van het chassis (buis onderkant etc). Als dat goed is, prima kart denk ik.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 09, 2017 10:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Bij Ingo kun je met een gerust hart iets kopen!

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 10, 2017 10:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Welkom Joey en zoals Ron zegt daar kun je prima wat kopen.
Mooie set btw.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 11, 2017 8:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 19, 2007 7:20 pm
Berichten: 57
Bedankt voor je reactie Wilfred :D .

Maar het is dus geen probleem dat het geen evo is?
Ik zag wel als ik het goed is dat er upgrades te koop zijn daar voor? Zijn die aan te raden?
Waar moet ik dan precies op letten, dat er geen beschadigingen ect zitten op met chassis?
Fijn om te horen dat het een goede kartzaak is, en de prijs is die ook goed voor zoon kart?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 11, 2017 11:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Een evo is de nieuwste versie van de rotax max, deze heeft een grote update gehad enkele jaren geleden. In het eerste jaar van de evo waren er nogal wat kinderziekten, met name met de kabelboom. Dat is nu sinds vorige jaar opgelost. Dus bij een tweede hands evo moet je goed opletten dat deze aanpassingen zijn doorgevoerd. Bij deze speelt dat niet en nee, het is niet erg dat het geen evo is. De vorige generatie rm was juist zeer betrouwbaar en snel. Alleen wedstrijdrijders zullen de evo verkiezen boven een eerdere versie omdat die net wat sneller is - maar dat is marginaal.

Bij het chassis moet je voornamelijk letten op : zijn de buizen aan de onderkant niet vlak afgeschuurd, is er niet gelast aan het chassis, is het niet krom ( kan Schepers je laten zien ) en let op de algehele staat ; een chassis dat vies, onverzorgd en veel afgebladderde lak heeft is intensief/hard gebruikt en kun je beter aan je voorbij laten gaan.

Qua prijs is het altijd moeilijk in te schatten vanaf foto's. Chassis heeft nieuwe stickerset, maar is denk ik 3-4 jaar oud. En je krijgt garantie op de motor; dat gebeurd niet vaak en is ook niet verkeerd. Prijs is iets hoger dan hetgeen je bij een particulier zou betalen, maar kopen bij een dealer heeft ook voordelen en is ook wat waard. Op zich lijkt de prijs reeel als alles piekfijn in order is.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 14, 2017 9:06 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Even een aanvulling op je goede commentaar Wilfred: Vooral het niet plat en krom zijn van een chassis zou ik goed op letten. Een vies en afgebladderd chassis hoeft niet persé slecht te zijn. Ik weet dat CRG bijvoorbeeld met een aantal chassis (ik geloof jaren 2015 en 2016) eens de lak iets te dun heeft gemaakt waardoor die snel bladderde (bijvoorbeeld als deze in aanraking kwam met vocht). Die chassis gingen als een kogel, maar hadden wat meer last van afbladderende lak.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 14, 2017 9:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Bedankt Ron, mee eens en bedankt voor de aanvulling. Mijn CRG 2015 heeft geen last van extreem slechte lak; wel het bekende euvel dat bij de motorsteunen de lak er snel af gaat, maar dat heeft elke CRG voor zover ik weet.

Maar aan de staat van een chassis ( niet alleen de buis ) kun je meestal wel zien hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan; dus afgezien van wat lakschade zegt het denk ik wel veel over hoe er omgegaan is met een chassis en of het aannemelijk is of onderhoud - al dan niet preventief - is gedaan of juist is verwaarloosd. Mijn advies blijft dan ook : is een chassis netjes en zijn er geen grote beschadigingen, dan zou ik die zeker prefereren boven een vies, en slordig opgebouwd chassis met veel krassen etc. Maar voor de rest helemaal mee eens; een krom en/of plat chassis zal nooit meer goed gaan sturen zoals het bedoeld was :idea:

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 15, 2017 6:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 19, 2007 7:20 pm
Berichten: 57
Bedankt voor al de reacties en nuttige tips sie ik zeker ga gebruiken.
Ik ga dinsdag bij deze kart kijken en als die bevalt neem ik hem.
Ik hou julllie om de hoogte :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 15, 2017 10:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Succes en we horen graag of je straks een nieuw speeltje hebt gescoord!!

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2017 5:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 19, 2007 7:20 pm
Berichten: 57
Zo een beetje laten reactie, maar beter laat dan nooit:p
Maar de champagne kan open want ik ben de eigenaar van de kart:D
morgen ga ik hem samen met Ingo inrijden op Genk :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2017 6:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Gefeliciteerd!! Veel plezier ermee.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2017 4:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Top man! Gefeliciteerd. Doe Ingo maar de groeten van mij.
Wat is het geworden?

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2017 5:05 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Gefeliciteerd en veel plezier ermee


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 27, 2017 7:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 09, 2013 9:10 am
Berichten: 63
Woonplaats: Breda
Gefeliciteerd! en welkom! waar ergens uit Breda ? kom zelf ook uit Breda, Haagse Beemden om precies te zijn.

_________________
2016 Haase Mistral T2 KF - 2017 PRD Galaxy 125cc & 2010 Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David