Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw
BerichtGeplaatst: za apr 22, 2017 11:26 am 

Geregistreerd: di aug 26, 2014 2:29 pm
Berichten: 3
Hallo allemaal,

Als je je eerste bericht post moet je je even voorstellen begrijp ik:
Ik ben 30 jaar oud en al jaren lang wil ik me begeven in de kartsport. Niet om wedstrijden te rijden maar om gewoon af en toe een circuit te bezoeken en wat rondjes te draaien. Zo'n 6 a 10 keer per jaar. Op dit moment gaat mijn voorkeur naar een Rotax Max 125cc met een van de gangbare chassis (crg, birel etc). Ik begrijp dat dit een van de meest toegankelijke combinaties is met een prettig snelheidsgevoel en overzienbare onderhoudskosten. Binnenkort heb ik een trainingsdag met een 125cc RM huurkart; eens kijken hoe het is. Ik heb al flink wat teruggelezen op het forum; een wereld van informatie! Maar alsnog wat vraagjes:
1. Ik overweg een kart te kopen en te delen samen met een vriend; hij is wat zwaarder dan ik . Is dit mogelijk en waar moet ik rekening mee houden (stoeltjes wisselen, afstelling?)?
2. Ik ben zo'n 187cm; moet ik hier nog rekening mee houden bij het uitzoeken van een chassis?
3. Is het kartboek van van der Spoel nog steeds actueel? Overweeg deze aan te schaffen; wellicht nog iemand eentje liggen die m niet meer gebruikt?
4. Welke banen zijn RM toegankelijk? (Spa, Genk, Berghem, Veldhoven,..) Binnen een straal van 200km vanaf Utrecht.

Bedankt voor jullie antwoorden!

NB: ik ben bekend met de tips & tricks om een kart via dealer te kopen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw
BerichtGeplaatst: za apr 22, 2017 12:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Welkom op het forum en bij de kartsport.

Zo te lezen heb je je voorbereidende huiswerk gedaan; altijd goed om je op die manier in te lezen. Ook het huren van de rm is een goed idee, weet je gelijk of dat type kart je bevalt.

Op zich moet je met je lengte net wel in de kart passen. Zo niet, dan zijn er pedaal-verlengsetjes te krijgen om dat op te lossen. Maar als je het stuur in de hoogste stand zet zal het denk ik wel lukken.

Als die vriend van jou hetzelfde postuur heeft, moet 1 stoeltje wel lukken. En wat opvulstukken kunnen ook helpen. Een inzetstoeltje zou ik niet aanraden omdat je dan best veel omhoog en naar voren komt - alleen een optie als jullie heel veel verschillen in lengte (>15cm).

Kartboek is nog steeds handig omdat er veel basis begrippen en afstellingen in staan. Dit kun je zeker als naslagwerk gebruiken.

Met de rm mag je op bijna alle banen wel rijden, alleen Driebergen niet.

Veel plezier en we horen graag wat je uiteindelijk gaat aanschaffen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David