Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 10:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Klinkt misschien stom: Koop aub meteen wat fatsoenlijks, anders is de lol er zo af! :o
Goedkoop is in de kartsport meestal toch duurkoop. Ik wil niet zeggen dat het altijd zo is, maar oudere motoren hebben meestal ook al meer gereden en dus meer onderhoud nodig etc. of hebben gewoon meer geleden. Dan bespaar je op de aanschaf misschien 500 euro uit en geef je ze 2 weken later weer uit omdat er iets mis mee blijkt. Nu is het natuurlijk makkelijk praten omdat je niet in iemand anders zijn portemonnee kunt kijken, maar je geeft zelf aan dat financiën niet meteen een obstakel zijn.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 10:37 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
Maar ik neem aan als ik naar een dealer ga dat ik voor 3000 wel wat kan kopen voor dit jaar mee te rijden?
en dan volgend jaar een nieuwe erbij koop voor mezelf en deze dan gebruik voor vrienden en natuurlijk het vrouwtje mee te laten rijden.

ik ga sowieso niks op marktplaats kopen van 1000 euro want daar kan ik zelf al bij bedenken dat ik daar beter een simulator van kan maken als ik er plezier van wil hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 10:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Voor 3.000 euro moet zeker een goede nette kart te vinden zijn met RM.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 3:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Met dat budget zou ik kiezen voor een goede tweedehands bij de dealer met garantie.
Daar kun je zeker als je dat bespreekt prima een seizoen mee rijden en daarna kijken of je misschien toch de overstap wilt maken naar DD2 of schakel en de kart dan weer inruilen.

Kart huren om eens te proeven, bij GKS (Genk) hebben ze diverse Rotax Max seniors (2015 model, maar ook oudere) en een DD2 in de verhuur.
Gewoon 24 uur vantevoren even bellen en die zetten ze voor je klaar. Geef wel ff aan welke maat je ongeveer bent, kan uit ervaring spreken dat een XL seat niet fijn is als je een M maatje nodig hebt.

3000 euro voor alleen de kart is een prima budget, al ga je daar geen 2015 met EVO voor krijgen, maar dat is toch niet erg ?

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 5:36 pm 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
Net een leuk gesprek gehad met de Biland dealer/verkoper mogelijk dat ik deze toch sterk ga overwegen.
30pk doet dus niet onder aan een rotax max senior en de revisie interval 100 uur speelt klinkt als muziek in de oren.

binnenkort maar eens langs voor een proefrit en kijken naar wat verschillende chassis


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 6:19 pm 

Geregistreerd: di jun 07, 2016 1:58 pm
Berichten: 18
Persoonlijk zou ik eerst een keer proefrijden met verschillende motoren, omdat de beleving
bij iedereen anders is. 2 takt / 4 takt valt niet te vergelijken mi en pk`s zegt ook lang niet alles.
Feit is wel dat er op de banen altijd wel Rotax Maxen en X30 rondrijden en dus de mogelijke steun
kunnen geven ( erg belangrijk )
Persoonlijk heb ik voor mijn herintrede in het karten wat proefritjes gemaakt met :

Rotax max
X30
VT250

Uiteindelijk toch voor iets anders gekozen ( KF1 )
Puur en alleen omdat dit mij de grootste beleving gaf ( en ik vroeger met een KF2 gereden heb )

Besef wel dat Revisie van de Motor niet de grootste post is bij het karten ( bandjes, baanhuur,transport onderdelen etc )
En dat als het bij bv zo`n viertakt fout gaat ( kan altijd ) de kosten erg hoog zijn.

Belangrijk is wel dat je als beginner goed spul aanschaft ( het liefst met begeleiding ), want niets is zo vervelend als op de kartbaan staan met
technische problemen en de handen in t haar.

Gr Frank


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2016 6:48 pm 

Geregistreerd: ma jun 06, 2016 12:51 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Maastricht / Den Haag
Frank ik geef je daarin zeker gelijk.
en zeker komt er meer bij kijken dan revisie,

maar ben hobby rijder maar wil wel VEEL rijden dus dan speelt een revisie zeker een grote rol naast de banden enz.
begeleiding vind ik zeker een belangrijk punt en zal niks kopen zonder goede begeleiding.

natuurlijk blijven tips enz welkom want er is nog niks gekocht


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 9:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Nee maar er ligt wel een bod zag ik..leuk ding trouwens.
Hoeveel wil je rijden, als je veel rijd op een dag rijd je misschien effectief maar 1,5/2 uur.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David