Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am
Berichten: 405
Woonplaats: Westervoort
Fijn om te zien dat je het naar je zin hebt met de kart.
Dit is wel de manier om er achter te komen hoe je kart reageert op veranderingen in de afstelling.
Ook altijd maar 1 ding te gelijk veranderen anders blijft het een raadsel.
Goed bezig!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Ha die Snoebel!
Dan heb ik dus met jouw staan praten :mrgreen:
Ik ben die met de Zanardi kart

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 11:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
He, wat leuk om je hier ook tegen te komen !
Noem me maar gewoon Ad hoor :-)

Respect hoe hard jij al na een tweede seizoen gaat met jouw kart ! Moet ik nog flink voor oefenen :-)

PS, met welke tandwielverhoudig reed jij en wat is je max toerental op het rechte stuk ? Had het idee dat mijne af en toe de begrenzer aantikte..
Ik reed met 13/80.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2016 11:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Het kan nog seconden sneller, ik werk er volop aan! :mrgreen:

Tandwielverhouding 12-76
Max toerental +/- 13500

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 12:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Update :

Kart weer geheel uit elkaar geweest, heel dom, maar zag nu pas dat niet alleen de voorkant hoger stond maar ook de achterkant. Aangepast.
Derde lager ook vast gezet nu, eens kijken wat het verschil is met deze vast. Aap Kurt na :-)

OTK curb riders geplaatst, was wat uitdaging op een Birel chassis, aangezien de bodemplaat niet vlak is bij dit model.
Zal nog wat foto's plaatsen hoe dat eruit ziet.

De Alfano magneet zit nu op deze curb riders en dus heel kort op de baan, als ie het nu niet doet....

Motor een nieuwe zuiger (uiteraard met nieuw lager, veer en pistonpen) gegeven, powervalve geheel onder handen genomen, ook nieuwe veren, nieuwe groene balg en alle pakkingen nieuw.
Hij zou volgende de vorige eigenaar maar 1 uur hebben gelopen, maar had al dikke vraagtekens toen ik de gitzwarte olie zag komen uit de bak. Zuiger bleek ook al erg ver weg te zijn. (Zwart was op veel plekken bijna geheel weg, cilinder zag er super uit, geen enkele kras en mooi diagonale strepen.
Diegene die moeren heeft verzonnen bij de onderkant van de cilinder.. Daar is echt de momentsleutel niet op te krijgen.. iemand een goed adres voor een 11mm kraaienpoot ? Nu maar met ring10/11 gedaan onder hoek van 90 graden.

Slijtage banden ging nu veeeeel beter, wel bijzonder dat de Mojo D1 zeer netjes slijten, maar dat mijn Mojo D2 set op de achterwielen aan de binnenkant veel harder slijt dan aan buitenkant.
Hoop door hem nu veel stijver en lager gezet te hebben dat dit beter wordt, begreep dat dit niet vaak voorkomt, meestal slijt de buitenkant te hard ?

Uitlaat was een verhaal apart, kreeg de buis aan de binenkant niet los.. uiteindelijk heel de oogjes waar de boutjes in gaan kapot gemaakt tijdens het proberen. Speciaal tooltje gemaakt om de buis alsnog eruit te krijgen. Bleek dat de achterkant (denk door de hitte) flink uit elkaar stond en hierdoor zo vast zat. Doek was geheel kapot en zeer vol met olie.. denk dat ie nu ook veel beter gaat lopen nu ie zijn lucht kwijt kan.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 12:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Klinkt goed, lekker bezig !
Overigens is het niet raar hoor dat de banden aan de binnenkant harder slijten dan aan de buitenkant; heb dat ook.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 12:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Is mijn theorie dat als de binnenkant harder slijt de kart stijver moet een juiste aanname ?

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 1:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Voor de achterkant, ja. Aan de voorkant kun je dat met camber/caster/uitspoor/akkermanhoek regelen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 1:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Gaat over achterkant ;-)

Voorkant gaat super sinds ik deze lager heb gezet, juiste wielklossen op normale breedte en excentriek op midden aan bovenkant.
Stuurt heerlijk direct, luistert prima naar het stuur, dik tevreden.. en banden slijten mooi egaal af voor.
Heb geen toe staan, met gespeeld met toe-in, maar vond dat niet echt prettig rechtdoor, vrij onrustig en dook echt de bochten in. Toe-out ook wat mee gespeeld, lekker strak rechtdoor, maar moest nogal 'duwen' de bocht in.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 1:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik weet dat het over de achterkant gaat, maar is ter extra info. Overigens is het wel zo dat wanneer je achter iets veranderd, dat dit invloed heeft op de voorkant ! Sterker; soms moet je juist iets veranderen aan de voorkant om achter resultaat te behalen.

Bijna iedereen rijdt met (een beetje) uitspoor of neutraal; toespoor wordt niet veel toegepast.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 2:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Daar was ik inderdaad al achter :-)

Maar ben nog in de fase om een goede basis te vinden.. nog niet om perfecte afstelling te vinden.. denk dat die sowieso met iedere band en weeromstandigheden weer anders zal zijn.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 2:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Klopt helemaal.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 8:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Ik was nog wat foto's schuldig over hoe de curb riders erop zitten :

Afbeelding

Afbeelding

Sensor zit nu heeeeel dicht op het asfalt, als ie het nu niet doet heb ik een Alfano Pro te koop :-)
Afbeelding

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 10:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Is dat wel een geod idee om de magneet pickup daar te monteren? Je zou niet de eerste zijn die zijn chassicbeschermers kapot rijdt op een kerb, met alle gevolgen vandien voor je sensor.
Alé, ik zou dat toch ergens anders zetten eerlijk gezegd :)

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 12:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Ja, wel over nagedacht, maar mijn sensor doet het nu niet goed (tis trouwens al een nieuwe) op de bodemplaat.
Kunt op de bovenste foto net zien dat mijn plaat niet recht is maar een knik heeft van ruim 3cm naar boven.
Denk dat dit net teveel afstand geeft naar de grond.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David