Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 1:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Heb je kabel genoeg om hem vooraan de kart te zetten? Ik heb dat namelijk ook zo, en geen problemen meer op Genk sinds hij net voor mijn tank (dus na de knik naar boven) zit :)
Succes!

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 1:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Lol... Daar komt ie net vandaan. Ik had hem vlak voor de hielsteun zitten op de bodemplaat, helemaal vooraan dus en zelfs na vervanging doet ie het niet stabiel.
Net voor de tank ? Maar dan zit ie toch nog veel hoger van de grond af ?

Wel leuk om te lezen dat er nog meer RY31 chassis gebruikers zijn !
Zou ik je mogen vragen hoe jij de kart afgesteld hebt ?

Zaken als : (Mijn setting staat erachter)

- Welke ring boven of onder bij de fusee voor (dikke ring onder, dunne boven)
- Hoe heb je de exectrieken staan voor (geheel rechtop)
- Hoe breed staat de voorkant, welke klossen gebruik je met welke ringen (75mm klossen (dat zijn de blauwe, zwarte zijn 85mm, zelfde partnummer !) met 1 dikke ring aan binnenkant)
- Hoe breed achter (139cm)
- Gebruik je middenlager achter, vast of los ? (stond los, nu vast gezet maar moet nog gaan rijden om te proberen)
- Gebruik je stab stangen, en zo ja waar ? (alleen voor, de korte versie, twijfel of de zij stab fijner zou rijden, zie die op huurkarts GKS ook zitten)
- Welke banden gebruik je ? (Mojo D1 en D2, wil Vega XH gaan proberen als eerste set op is)
- Toe in/out (neutraal)
- Rijhoogte achter (was hoog, nu laag gezet om te proberen)

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 5:18 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Je moet een gaatje boren om hem vast te zetten,dat heb je
Gedaan,boor eens een gaatje onder de sensor zelf,nu zit hij
Vast,maar voor goed contact met de lus op de baan,zijn de
Meeste bodemplaten te dik,je kan dit testen middels een
Magneet.

Succes ermee


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 5:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
O, je bedoeld dat de alu plaat de magneet hindert.. hmm, da's een idee.. Thx voor de tip.
Had wel met een magneet geprobeerd, dat werkte wel, maar magneet op baan is natuurlijk nooit zo sterk door de grotere afstand.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 6:08 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Idd

Als je de sensor alleen voor vast zet trek je hem vast
Op de plaat bekijk de sensor eens goed,het gedeelte
Wat contact met de lus moet maken,moet eigenlijk
Geen bodemplaat tussen zitten,je hebt er ook bij die
Frezen er een vierkantje uit(in de bodemplaat)dan zou
Die normaal op elke baan goed moeten werken.

Nogmaals succes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2016 8:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Thx voor alle suggesties !

Ik ga eerst een keer zo rijden (met de sensor op de curb rider) werkt dat goed, dan is de unit in ieder geval goed en ga ik een nieuwe veiliger plaatsje zoeken en maak ik een gaatje onder de sensor.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2016 10:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Zo even vertellen hoe het met ons gaat :-)

Sensor op de curb rider werkte wel goed, maar kwam leuke aanbieding langs voor een EVO III en omdat ik een IT achtergrond heb (achteraf gegevens bekijken op PC) en we met twee rijders op 1 kart rijden (geen discussie meer over wie nu de snelste tijd rijdt) hebben we dat dan maar toch gedaan. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. We moeten nog de eerste keer gaan rijden met de nieuwe laptimer. Wel erg dat een USB kabeltje 65 euro kost... Om nog maar niet te spreken over de GPS modules, deze laatste hebben we dan ook maar niet gekocht.

Voorkant uitlijnen blijft toch lastiger dan ik dacht, had planken gemaakt die ik als referentie vast schroefde, eerste keer (waarschijnlijk met veel geluk) ging dat best goed, maar nu krijg ik hem niet meer goed. Ook hier maar wat kosten gemaakt en een Sniper V2 gekocht (is nog onderweg).

Motor heeft ondertussen zijn eerste kleine revisie gehad (wisselen zuiger + naaldlager), zelf gedaan, ging eigenlijk best goed. Alleen die moeren aan voet van cilinder zijn lastig te bereiken om er een momentsleutel op te zetten. Maar daarna 2x 10min ingereden en alweer 3 uur vol gas erop zitten :-)

Qua banden rijden we nu met Vega groen, na een set Mojo D2 die ons totaal niet beviel opgereden te hebben. (Kregen we bij kart, waren misschien wel vrij oud)
Bijzondere is dat ik ook een set D1 heb, die reden zelfs fijner dan die D2's.

Stoel blijft een probleem, ga deze toch vervangen door iets anders, heb hem wel al naar voren gezet, maar blijf hem niet fijn vinden. Heb zelfs even wat rondjes gemaakt in een huurkart met een Tillet T8 op Genk, stoel was iets te groot voor mij, maar die rugleuning vond ik zoveel fijner dat ik afspraak ga maken om een andere stoel te plaatsen.

Dure hobby zo'n kart :-)

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2016 3:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Soms he.. Sniper geeft een 6 graden camber (3 streepjes) verschil tussen links en rechts. Dat wordt een afspraak maken voor een richtbank. Compenseer nu zoveel mogelijk door excentriek tegengesteld te zetten.
Grappige is dat ik het eigenlijk niet eens zo erg vind, weet nu wel waarom de voorkant vreemd bleef aanvoelen en dit soort relatief kleine verschillen zijn blijkbaar prima te richten.

Morgen (met nog 'scheve' voorkant) eens een dagje doorbrengen in Spa, Genk leek ons te druk met het aanstaande Rotax Max event zondag. We willen ook de nieuwe laptimer uit proberen en eens kijken hoe die baan is.
Hoor van velen dat het daar altijd een gezellige boel is.

Afspraak voor plaatsen nieuwe stoel is ook gemaakt :-) Denk dat het inderdaad gewoon een standaard T8 gaat worden, misschien met de 1/4 bekleding.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2016 9:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
En toen was het goed mis :cry:

viewtopic.php?f=3&t=12818&p=191525#p191525

Ik heb de kart begin dit jaar gekocht, motor zou pas 1 uur na grote revisie hebben gelopen.
Maar wist na de eerste controle thuis al dat dit een groot lul verhaal was. Olie was geheel zwart en zuiger had al diverse grijze plekken.

Toch hoop je dan dat het meevalt, heb 1 dagje gereden met zoon in de staat zoals ie was, merkte dat de powervalve het niet deed maar verder liep ie eigenlijk best goed. Koppeling pakte heel erg slecht op.

Daarna heb ik kleine revisie zelf gedaan, zuiger vervangen met naaldlager. Nieuwe schoenen, veertjes, rubbers + plaat in de koppeling, juiste sproeier en naald in carb, juiste bougie en de powervalve geheel gereviseerd (zat zelfs geen veer om de balg).

Zo heb ik ruim 5 uur op de motor kunnen zetten zonder verder een enkel probleem en veel plezier gehad met ons tweeen op de baan. Olie nog een keer vervangen tussendoor, deze was mooi donkerbruin, geen water. Na de oliewisssel nog 1.5 uur gereden.

Tot afgelopen vrijdag de plof waarbij de tandwielen de geest gaven.

Dus ja, goedkoop is duurkoop in dit geval, maar spijt, nee zo erg is het nu ook weer niet. Had in mijn achterhoofd al zitten dat de prijs voor een 2011 kart met 2007 motor, incl trolley, Alfano, twee sets velgen (eentje nieuw) en wat los matriaal te goedkoop was...

Maar heb geen vertrouwen in de staat van het blokje, dus denk dat ik alle lagers en keerringen laat vervangen om zeker te weten dat het nu de komende 50 uur goed is. Ze maken me een offerte voor de revisie, max was 900 euro ongeveer zeiden ze me, maar omdat de tandwielen al nieuw zijn, koppeling niet hoeft, powervalve al gedaan is en ik geen verzegeling hoef gaven ze aan dat het voor een heleboel minder moest lukken.

Woensdag weten ze meer, hoop dat het (financieel) een beetje meevalt.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Laatst bijgewerkt door snoebel op zo aug 07, 2016 11:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2016 10:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm
Berichten: 374
Moet je terug gaan naar de vorige eigenaar je verhaal halen beetje de kosten verdeelen
En je had misschien naar van der spoel kunnen gaan die is best goed koop in onderhoud in motoren


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2016 11:45 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Vorige eigenaar had er geen verstand van zei ie, twijfel daar nu wel wat aan, maar kan natuurlijk ook dat ook hij het echt niet wist, had de kart een jaar eerder gekocht.

Dennis heb ik een mailtje gestuurt en proberen te bellen vrijdag en zaterdag morgen, denk dat die met wedstrijden bezig is of op vakantie. Heb ook nu nog geen reactie gehad op mail.
Daarnaast is Hoofdorp wel erg ver van Geleen. Denk dat het blokje in prima handen is bij GKS.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2016 12:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm
Berichten: 374
Dennis is gewoon aan het werk daar hij heeft van mij ook een max blok na gekeken ik had ook zelfede probleem tand wielen waren kapot gewoon op stuuren heeft tie gemaakt en weer op de post gedaan Gks is best duur hoor


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2016 1:19 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Gks is niet goedkoop,spreek uit ervaring misschien vooraf prijsopgave vragen,zodat je niet
Voor verrassingen komt te staan,en idd bij van der spoel alleen maar goede ervaringen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2016 2:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Ik heb inderdaad een prijsopgave gevraagd, als het alleen de tandwielen waren was het nu al gefixed, die had ik nml al zelf gedaan gisteren ochtend.

Tja, dat van der spoel goedkoper is dat weet ik wel, heb al veel spullen gekocht daar. Maar brengen en ophalen naar Hoofdorp voor een revisie, gok er nu even op dat GKS dan toch goedkoper is door het ontbreken van de reiskosten. Genk is 10km van hier..

Ga het meemaken woensdag. En is het me te duur rij ik alsnog naar Hoofdorp of wacht dat Vaza terug is van vakantie, al weet ik niet of die Rotax doet.

Ben aan het twijfelen of ik ook de koppeling laat vervangen door een nieuw type, lees dat de oude echt snel defect gaat. Ookal is deze net nieuw en werkt prima nu.
Begreep ook dat de nieuwe een stuk beter aangrijpt en daardoor een stuk sneller de bocht uitkomt ?

Ben nu een beetje op zoek naar een 'bullitproof' moterke, wil gewoon vooral meters maken en genieten :-)

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David