Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 11:09 am 

Geregistreerd: ma jul 27, 2015 11:06 pm
Berichten: 19
Hallo,
Ja, weer iemand die wil beginnen met karten en vragen heeft… :)

Zal met eerst even voorstellen, Pieter, 28 jaar en woonachtig in Gildehaus, net over de grens bij Enschede. Ik ben al een heel aantal jaren recreatief aan het racen met auto’s (Nürburgring, etc.) en heb me eigen “race-auto”, een Volvo 360. Deze moet nu groot onderhoud (restauratie) krijgen en omdat ik toch wil blijven racen en niet even een auto erbij ga kopen heb ik besloten een kart te kopen.

Nou ben ik best handig en het onderhoud en dergelijke zelf doen gaat geen problemen opleveren verwacht ik. Ik heb een budget van rond de € 500,- voor een kart in mijn hoofd zitten. Een beetje opknappen vind ik niet erg. Het moet wel sowieso een 4-takt zijn, omdat het me meer om de endurance kant van het karten gaat, dan de absolute topsnelheid. Ik wil in de weekenden gewoon naar de baan (bijv. Oldenzaal) gaan en een paar uurtjes rijden (wel met pauze hoor :wink: ) en dan weer richting huis.

Wellicht een keer een wedstrijdje, maar dit heeft geen prioriteit voor mij.

Nou heb ik 2 modellen op het oog (of pro-kart of GX390), waar ik een paar vraagjes over heb en deze graag aan jullie als kenners/experts zou willen voorleggen.
1. Bij de meeste GX390 karts valt het me op dat het stoeltje niet in lijn staat met het stuur, maar scheef. Hoort dit of kijk ik naar slechte frames?
2. Weten jullie ergens een mooie kart te staan die ik nog niet gezien heb op de verschillende websites?
3. Wat denken jullie van de 2 onderstaande karts? Kennen jullie deze karts, wellicht vanuit het racen o.i.d.?

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/karting/m949952595-honda-kart-opknapper-loop-of-sloop.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/karting/m950034670-bowman-kart-met-honda-gx390.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 11:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Je budget is aan de krappe kant denk ik, maar een 390 of pro-kart is dan wel de meest realistische inderdaad. Er zijn reeds diverse topics over een dergelijk onderwerp; gebruik ook even de zoekfunctie, dan kun je al redelijk wat informatie vinden over dergelijke karts.

Omdat de motor bij de meeste karts ( uitzondering is de pro-kart :mrgreen: ) aan de rechter kant van het chassis staat, zit de stoel iets uit het midden. Dit i.v.m. de beschikbare ruimte en voor de balans - lees gewichtsverdeling. Dit is dus normaal.

De karts op de foto's zijn al wat oudere types. Op zich niet erg, maar let wel op dat je geen afdankertje/problemen van een ander koopt. Zeker de eerste link laat een kartje zien dat verwaarloosd is; zegt meestal veel over hoe de eigenaar er mee om is gegaan. De enige manier om vast te stellen of een kart werkelijk interessant is, is om te gaan kijken. Foto's verhullen vaak meer dan je denkt.

Succes met je zoektocht in ieder geval en hopelijk veel plezier binnenkort op de baan.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 11:53 am 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hoi Pieter

Allereerst welkom op het forum,de 390 lijkt op een prokartchassis te
Staan,de rode prokart zit wel het een en ander werk aan,maar als je
Handig bent is dat ook wel te doen,mits de blokken goed zijn,zou in
Ieder geval andere olie erop doen,kleppen stellen en de Carbs goed
Schoonmaken.

Succes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 11:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Iets duurder, maar zo op het eerste gezicht veel meer waarde voor zijn geld:

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 12:03 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Die ziet er idd op het eerste gezicht niet verkeerd uit
Compleet met alfano.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 1:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Mijn idee ! Je hebt dan redelijk recent materiaal ( 4 jaar oud ) en het ziet er netjes en goed onderhouden uit. Zegt meestal wel iets over hoe de eigenaar er mee om gaat. Natuurlijk moet je de onderkant nog inspecteren etc. maar als dat ook goed is dan zou ik deze zeker verkiezen boven die uit de eerste link.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 2:13 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2015 11:06 pm
Berichten: 19
Hallo,

Wat een snelle en enthousiaste reacties al! Top! Mijn dank!

Het zoeken heb ik zeker al gedaan, vandaar ook de (gerichte) vragen. Er is veel informatie op dit forum aanwezig!

Het wat scheef zitten is dus normaal, bedankt voor die informatie. De kart die Wilfred doorstuurde heb ik al bekeken en die 750 euro is zonder motor... :wink: Met motor zit deze op 1350..... Niet iets duurder helaas..... Wel bedankt voor de snelle tip in ieder geval!

Ik denk dat ik maar eens ga kijken bij die Bowman kart. De eigenaar stuurt me nog meer foto's op, zodat ik kan bepalen of de trip naar Terneuzen het waard is... Had al wel gelezen dat de prokart frames (Bowman) wat zwaarder waren, maar is dat echt heel erg of is er wel mee te rijden dan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 2:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Graag gedaan !

Die Bowman is inderdaad een pro-kart chassis; ik heb er zelf ook een gehad in mijn meer jeugdige jaren :mrgreen: . Op zich een goed chassis, maar dan wel voor een pro-kart; ik zou hem niet gebruiken om er met een enkele motor op te zetten, dan is de balans niet goed en de ontwikkelde stijfheid voor 2 motoren zit je dan waarschijnlijk meer in de weg dan dat je er voordeel aan hebt.

En ja, de kart uit mijn linkje is inderdaad iets (veel) duurder dan je budget. Maar vergis je niet in de eventuele bijkomende kosten die je ongetwijfeld gaat krijgen als je bijvoorbeeld de kart uit je eerste linkje zou aanschaffen ! Vergeet ook niet de restwaarde...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 3:03 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2015 11:06 pm
Berichten: 19
Wederom bedankt voor de tips! Ik ga toch nog maar even rustig doorzoeken denk ik dan en wachten op een wat betere pro-kart of GX390. Er hoeft immers niet morgen een kart te zijn... :)

Ik zal jullie op de hoogte houden van de zoektocht en hier posten waar ik naar wil gaan kijken, zodat jullie mij van tips/advies kunnen voorzien.

Nogmaals bedankt en we zien elkaar ongetwijfeld in de toekomst een keer op de baan!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 4:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
De discussie over de restwaarde wil ik nog wel eens een keer met je voeren Wilfred ! :wink:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 5:17 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hoi Pieter,

Misschien is dit ook wel wat voor je, het ziet er goed uit vanuit het oog!

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 7:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ha Lex,

Jaja, restwaarde is altijd minder dan je hoopt. Maar een kart met aanschafprijs van 500 euro heeft zowieso een lagere restwaarde dan die van zeg 1.350 euro ! En daar doelde ik op :mrgreen: Verder heb je een punt, dus als je er een koopt, rijd er dan zo lang mogelijk mee 8)

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 8:22 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2015 11:06 pm
Berichten: 19
Hoi Jomito,

Ja, deze had ik ook al even voorbij zien komen. Staat volgens mij al een tijd op internet en bij een handelsonderneming. Is deze kart bij jullie bekend, dus wel eens eerder gezien bij wedstrijden o.i.d.? Aangezien het een handelsonderneming is, willen ze misschien wel onderhandelen :)

Zal ze eens contacten. Bedankt voor de tip in ieder geval!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2015 8:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Deze is misschien ook een optie http://link.marktplaats.nl/m949004316
Welkom op het forum nog trouwens

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2015 10:22 am 

Geregistreerd: ma jul 27, 2015 11:06 pm
Berichten: 19
Hallo svv,

Dank je! Euhm... is 200 cc niet een beetje erg weinig???


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David